این روزها چند کلیپ از چند بلاگر در مورد سد کرج پخش شد که وضعیت آب پشت مخزن سدکرج (امیرکبیر) را بشدت بحرانی و نگران کننده نشان میداد و مسأله بحران آب در تهران با استفاده از این کلیپ بلاگرها به صدر اخبار رسانهها تبدیل شد.
مدیرکل دفتر اطلاعات و دادههای آب کشور گفت: کاهش ۴۴ درصدی ورودی سدهای کشور در سال آبی جاری نسبت به متوسط پنج ساله و افت ۳۱ درصدی نسبت به سال قبل، نشاندهنده وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور است.
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: سد لار نیز تقریبا خشک شده و سدهای لتیان، طالقان، ماملو با کاهش ۴۶ درصدی بارش نسبت به نرمال و ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبهرو هستند.
استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: کشاورزی ناکارآمد در اطراف تهران فشار مضاعفی بر منابع آب وارد میکند. کاهش بارش برف و افزایش دما در منطقه البرز، ذوب زودهنگام برفها و کاهش تغذیه آبخوانها، همزمان با مدیریت ناپایدار و ... همگی در بحران آب در منطقه تهران و پیرامون آن نقش دارند.