رسانه ملی - صفحه 2

رسانه ملی
آذر منصوری در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

صداوسیما از ایفای نقش ملی و قانونی خود بازمانده است

رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: عملکرد فعلی صداوسیما نشان‌دهنده رویکردی فرقه ای، جانبدارانه، محدود و تک‌صدایی است که عملاً بخش قابل‌توجهی از جامعه را از حق دیده‌شدن و شنیده‌شدن محروم کرده است. مراجعه گسترده شهروندان به رسانه‌های جایگزین، نه یک انتخاب سلیقه‌ای، بلکه واکنشی به بی‌اعتمادی شکل‌گرفته نسبت به عملکرد رسانه‌ای است که از ایفای نقش ملی و قانونی خود بازمانده است.

آذر منصوری در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

صداوسیما از ایفای نقش ملی و قانونی خود بازمانده است

رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: عملکرد فعلی صداوسیما نشان‌دهنده رویکردی فرقه ای، جانبدارانه، محدود و تک‌صدایی است که عملاً بخش قابل‌توجهی از جامعه را از حق دیده‌شدن و شنیده‌شدن محروم کرده است. مراجعه گسترده شهروندان به رسانه‌های جایگزین، نه یک انتخاب سلیقه‌ای، بلکه واکنشی به بی‌اعتمادی شکل‌گرفته نسبت به عملکرد رسانه‌ای است که از ایفای نقش ملی و قانونی خود بازمانده است.

انتقاد هاشمی‌طبا از صداوسیما در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

مهمانان حرف‌های نامربوط می‌زنند و برنامه‌ها هم مبتذل هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رسانه ملی آنچنان بد عمل کرده است که دیگر نمی‌توان هیچ حرفی درباره آن عنوان کرد. صداوسیما چهره نظام را مخدوش می‌کند متأسفانه صداوسیما شکل ملی و اسلامی ندارد و بیشتر نمایانگر رویکرد و منافع گروه‌های خاص شده است که به هیچ مبنایی پایبند نیستند. این‌ها نه به اصول اعتقاد دارند، نه اهل اصلاح هستند؛ بلکه برای اضلال مملکت فعالیت می‌کنند.

روزنامه جوان:

رئیس صداوسیما مسئول ناترازی در تولید محتوای انقلابی است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: وظیفه رسانه ملی این بود که پیش از وقوع بحران، با زبان هنر و اقناع، افکار عمومی را همراه کند؛ نه آنکه صرفاً به تماشاگر منفعل بحران‌های اجتماعی تبدیل شود. درست است که جبلی مسئول ناترازی بانک‌ها نیست، اما او مسئول ناترازی در تولید محتوای انقلابی و جذب مخاطب است!

اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر سابق شبکه افق و عوامل برنامه خط‌خطی + جزئیات

دادستان تهران علیه مدیر سابق، عوامل برنامه خط‌خطی و مجری این برنامه اعلام جرم کرد.

مدیر جدید شبکه افق معرفی شد

با حکم معاون سیما، سعید مقیسه با حفظ سمت سرپرست شبکه افق شد.

مدیر شبکه افق عزل شد

روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای از عزل مدیر شبکه افق و توقف برنامه «خط خطی» خبر داد.

اشتریان:

حسادت نکنید! بگذارید یک صداوسیمای خصوصی هم وارد میدان شود

یک استاد دانشگاه تهران نوشت: روایت، بیش و پیش از هر چیز از بطن مردمان و از درون وجدان آنان برمی‌خیزد. بدترین راه برای روایت‌سازی این است که صدای دیگران را به خیال خود قطع کنیم و تریبون یک‌سویه ایجاد کنیم. متأسفانه، علاوه بر موانع خودساخته قانونی، یک مانع عمده وجود دارد و آن‌هم حسادت‌ شماری از متنفذان سیاسی است که نمی‌توانند ببینند صداوسیمای دیگری به گوش مردمان برسد.

ظریفیان در گفت‌وگو با اصلاحات‌ نیوز:

دولت‌ها تمرین گفت‌وگو نداشته‌اند / ایرانیان خارج از کشور می‌توانند میانجی این گفت‌وگو باشند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب «اعتماد»، «هم‌ترازی»، «شفافیت»، «صداقت» و «نتیجه‌بخش بودن» را از شاخص‌های «گفت‌وگو» بر شمرد و گفت: اکنون ما با نوعی انسداد جدی در گفت‌وگو روبه‌رو هستیم. دولت‌ها تمرین گفت‌وگوی درست و سازنده با مردم را انجام نداده‌اند. همچنان نوع ارتباط با مردم، بیش از آنکه مبتنی بر گفت‌وگو باشد، محدود به تبلیغات و سخنرانی‌هایی است که در آن مردم نقش شنونده را دارند. این تصور نیز وجود داشته که «ما می‌گوییم و مردم می‌شنوند»، مردمی که یا اعتماد دارند یا باید اعتماد داشته باشند. ایرانیان موفق خارج از کشور که همچنان جامعه به آن‌ها علاقه و اعتماد دارد می‌توانند میانجی‌های این گفت‌وگو باشند.

ظریفیان در گفت‌وگو با اصلاحات‌ نیوز:

دولت‌ها تمرین گفت‌وگو نداشته‌اند / ایرانیان خارج از کشور می‌توانند میانجی این گفت‌وگو باشند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب «اعتماد»، «هم‌ترازی»، «شفافیت»، «صداقت» و «نتیجه‌بخش بودن» را از شاخص‌های «گفت‌وگو» بر شمرد و گفت: اکنون ما با نوعی انسداد جدی در گفت‌وگو روبه‌رو هستیم. دولت‌ها تمرین گفت‌وگوی درست و سازنده با مردم را انجام نداده‌اند. همچنان نوع ارتباط با مردم، بیش از آنکه مبتنی بر گفت‌وگو باشد، محدود به تبلیغات و سخنرانی‌هایی است که در آن مردم نقش شنونده را دارند. این تصور نیز وجود داشته که «ما می‌گوییم و مردم می‌شنوند»، مردمی که یا اعتماد دارند یا باید اعتماد داشته باشند. ایرانیان موفق خارج از کشور که همچنان جامعه به آن‌ها علاقه و اعتماد دارد می‌توانند میانجی‌های این گفت‌وگو باشند.

وکیلی:

صداوسیما به جای فراری دادن مخاطب، رویکردش را تغییر دهد

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با اشاره به وضعیت رسانه‌های ایران در شرایط کنونی، به وظیفه صداوسیما اشاره و تأکید کرد: صداوسیما که به عنوان رسانه ملی فعالیت می‌کند، به جای فراری دادن مخاطبان ایرانی‌اش، رویکرد و سیاست‌هایش را نسبت به روش‌های منسوخ گذشته تغییر دهد.

آفتاب نیوز:

صداوسیما در روزهای بدون اینترنت، هیچ خوراکی برای مخاطبان خود ندارد

آفتاب نیوز نوشت: رسانه‌ای که خود را ملی می‌داند، همچنان به پخش سریال‌های تکراری و عمدتا سطحی و بی‌محتوا ادامه می‌دهد و فارغ از میان برنامه‌های شعاری که همین سریال‌های را هم احاطه کرده‌اند، عملا هیچ خوارکی برای روزهای بدون اینترنت مخاطبان خود ندارد.

نوروزی:

گفت‌وگو شاه‌کلید حل مسائل کشور است/ به معترضان امنیت داده شود تا حرفشان را بزنند

یک حقوقدان گفت: همچنان گفت‌و‌گو شاه کلید حل مسائل کشور است. اتفاقا الآن که اعتراضات پر دامنه‌ای در کشور رخ داده و به هر ترتیب تعداد قابل ملاحظه‌ای هم جانشان را از دست داده‌اند، گفت‌و‌گو خیلی ضروری‌تر و حیاتی‌تر است. باید از اعتراض‌ها حراست شود و یا به معترضان امنیت داده شود تا حرفشان را بزنند.

برنامه «زندگی پس از زندگی» در ماه مبارک رمضان امسال پخش نمی‌شود

مجری «زندگی پس از زندگی» گفت: این امسال تولید می‌شود، اما پخش آن به سال جاری نمی‌رسد و وقفه پخش داریم.

مدیرمسئول روزنامه شرق:

اجازه دهید رسانه‌ها کار کنند

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: متولیان این امر از ما می‌خواهند روزنامه منتشر کنیم، اما از آن سو هم دست ما بسته است. وقتی دست ما برای تهیه و تولید محتوا بسته می‌شود عملا خواسته یا ناخواسته به رسانه‌های معاند این فرصت را می‌دهیم و درواقع مرجعیت رسانه را به‌دنبال بیرون از این مرز می‌دهیم به کسانی که حبی به وطن ندارند و مغرضانه به ایران می‌پردازند. به‌گونه‌ای خبر منتشر می‌کنند و هیجان در اخبارشان است که انگار کار کشور تمام شده در صورتی که مایی که در این کشور زندگی می‌کنیم و می‌بینیم این گونه نیست. برای این که این اتفاق نیفتد باید برای رسانه‌ها فکری اساسی کنند. هم دسترسی به فضای مجازی را باز کنند و اجازه حضور در این اتفاقات بدهند که خبرنگار برود و از نزدیک صحنه‌ها را ببیند و بتواند گزارش دقیق و کاملی را ارائه دهد.

مهاجری در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

صداوسیما به چهره‌های ورشکسته و تکراری عادت کرده است/عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی مردم تاثیر دارد

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی‌های جامعه و مردم تاثیر به‌سزایی دارد که میزان آن هم کم نیست و بالا است؛ برخی چهره‌های مستقل به دلیل گلایه‌ها و نقدهایی که به صداوسیما و روش آن دارند، حتی اگر از آن‌ها دعوت هم شود که در رسانه ملی حضور پیدا کنند، از این کار امتناع می‌کنند. ولی به هر حال، به این معنا نیست که تلویزیون به سراغ چهره‌های ورشکسته، تکراری و افرادی که حضور آن‌ها در تلویزیون و رسانه‌ها مردم را عصبانی می‌کند، برود. صداوسیما به این مدل افراد عادت کرده و ترک عادت نیز موجب مرض است.

زیدآبادی:

صداوسیما در نابود کردن موازین اعتراض، نقش اول را داشته است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: صداوسیما به طور مشخص در نابود کردن موازین اعتراض نقش اول را داشته است. این دم و دستگاه با نگاه صرفاً تبلیغاتی خود، در تمام این سال‌ها اعتراض‌های سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا را نمایش داده تا به زعم خود نظام سیاسی آنجا را بی‌اعتبار کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت:

تقلید آواز محسن چاوشی روی آنتن زنده، تلاشی سطحی برای جلب توجه است

در چنین شرایطی، تقلید یا اجرای آواز محسن چاوشی روی آنتن زنده، نه‌تنها اقدامی خلاقانه یا جذاب به نظر نمی‌رسد، بلکه بیشتر شبیه تلاشی سطحی برای جلب توجه است؛ حرکتی که شاید برای چند ساعت یا چند روز در فضای مجازی دیده شود، اما نمی‌تواند بحران ریزش مخاطب را حل کند. مساله تلویزیون نه کمبود فرم‌های عجیب و متفاوت، بلکه فقر تنوع محتوایی و نادیده‌گرفتن سلیقه‌های واقعی مخاطبان است؛ ضعفی که با آواز خواندن یک گوینده خبر جبران نخواهد شد.

رئیس صداوسیما:

مخالفان آمار ۷۰ درصدی مخاطبان، در غم خود باقی بمانند!

رییس سازمان صداوسیما با رد انتقادات به نظرسنجی‌های این سازمان، تأکید کرد که بر اساس روش‌های علمی، مخاطبان رسانه ملی حدود ۷۰ درصد است و گفت: اگر کسانی از شنیدن این واقعیت ناراحت می‌شوند، بگذارید در غم خود باقی بمانند!

روزنامه اطلاعات:

صداوسیما اعتماد را سوزانده و زمین بازی را واگذار کرده است

روزنامه اطلاعات نوشت: سال‌هاست صداوسیما از رقابت فرار کرده است؛ مخاطب را از دست داده، اعتماد را سوزانده و زمین بازی را واگذار کرده است. اما به جای این‌که خودش را اصلاح کند، به جای این‌که بپذیرد مشکل در کیفیت و عملکرد خودش است، به دنبال میان‌بُری خطرناک رفته: تبدیل «نظارت» به ابزار «انحصار».