رسانه ملی

رسانه ملی
رمضان‌زاده:

این صداوسیما کار دست مملکت می‌دهد

سخنگوی دولت اصلاحات درباره صداوسیما هشدار داد: کار دست کشور می‌دهد.

اعتماد نوشت:

نسخه‌ای برای احیای صداوسیما؛ تلویزیون را به جریان‌های مختلف بسپارید

در یادداشت روزنامه اعتماد آمده است که واگذاری نوبتی برنامه‌های تلویزیونی به گروه‌های شناسنامه‌دار سیاسی و اجتماعی، علاوه بر سنجش واقعی میزان اقبال مخاطبان، می‌تواند به احیای اعتماد عمومی و بازگشت مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما کمک کند.

اطلاعیه صداوسیما درباره اظهارات یک نماینده مجلس در شبکه خبر

روابط عمومی معاونت سیاسی صداوسیما با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات یک نماینده مجلس در شبکه خبر واکنش نشان داد و تاکید کرد که اظهارات یک نماینده مجلس دعوت شده به برنامه امروز زنده این شبکه مصداق تخلف قانونی و مستوجب پیگرد قضایی است.

وکیلی:

صداوسیما با تک‌ماده نمره ۱۰ می‌گیرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در حالی که در شرایط جنگی مهم‌ترین خدمتی که رسانه ملی می‌توانست انجام دهد، تقویت انسجام و اتحاد ملی بود و این موضوع باید با حضور چهره‌ها و دیدگاه‌های مختلف از جریان‌های گوناگون که پشت ایران ایستاده‌اند در صداوسیما نمود پیدا می‌کرد. در مجموع اگر بخواهیم نمره‌ای بدهیم، ایشان با تک‌ماده نمره ۱۰ می‌گیرد.

نبوی:

نمی‌توان به مدیریت جبلی در صداوسیما نمره بالایی داد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ارزیابی عملکرد صداوسیما در دوره مدیریت پیمان جبلی و نمره‌ای که می‌توان به این دوره از صفر تا ۲۰ داد، گفت: «برای ارزیابی دقیق عملکرد صداوسیما باید بررسی جامع و دقیقی از برنامه‌های این رسانه داشت. در واقع کسی باید چنین نمره‌ای بدهد که تمام روز یا بخش قابل توجهی از برنامه‌های این رسانه را دیده باشد و بداند چگونه عمل می‌کند. من چنین صلاحیتی ندارم، اما در حدی که ما می‌بینیم و مواضع آن را پیگیری می‌کنیم، روشن است که یک جریان خاص اقلیت بر برنامه‌های این رسانه سیطره دارد.

محسن آرمین:

تغییر مدیریت صداوسیما می‌تواند جامعه را امیدوار کند

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: می‌توان با ابتکاراتی جامعه را به تغییر روند امیدوار کرد، یکی از این ابتکارات تغییر مدیریت صدا و سیما و جایگزین کردن کادری که واقعاً معتقد باشد صدا و سیما متعلق به همه ملت ایران است.

میرزاخانی:

صداوسیما قرار است روایتگر واقعیت باشد یا تولیدکننده نسخه مطلوب از واقعیت؟

یک استاد دانشگاه می گوید: صداوسیما قرار است روایتگر واقعیت باشد یا تولیدکننده نسخه مطلوب از واقعیت؟ این پرسش نه یک جدل نظری، بلکه معیار سنجش کارکرد رسانه در جامعه امروز است. مخاطب، به‌ویژه در بزنگاه‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی، از رسانه ملی انتظار اطلاع‌رسانی دقیق دارد، نه مدیریت ادراک با حذف و گزینش.

ظریفیان:

فهرست کسانی که می‌توانند تاب‌آوری اجتماعی را تقویت کنند، خیلی گسترده‌تر از کارشناسان فعلی صداوسیماست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: رسانه ملی وظیفه جدی دارد که نقش واقعی رسانه ملی بودن خود را ایفا کند. گاهی اوقات در انتخاب کارشناسان، صاحب‌نظران و افرادی که در حوزه سیاست خارجی، سیاست داخلی یا مسائل رسانه‌ای حضور پیدا می‌کنند، باید دقت بیشتری صورت گیرد. قطعاً فهرست کسانی که می‌توانند با نگاه ملی و با زبان مردم با جامعه گفت‌و‌گو کنند، مردم را در جریان وقایع قرار دهند و تاب‌آوری اجتماعی را تقویت کنند، بسیار گسترده‌تر از افرادی است که اکنون در صدا و سیما از آنها استفاده می‌شود.

سانسور انتقادهای پزشکیان؛ شکاف دولت و جام‌جم عمیق‌تر شد

از قطع پخش زنده سخنرانی رئیس‌جمهور تا سانسور بخش‌هایی از مواضع او درباره اعتراضات و مذاکرات، رابطه دولت پزشکیان و صداوسیما وارد مرحله‌ای پرتنش شده است؛ تنشی که منتقدان، ریشه آن را در غلبه نگاه جناحی بر سیاست رسانه ملی می‌دانند.

پزشکیان:

هیچ تصمیمی بدون هماهنگی و اذن رهبری اتخاذ نخواهد شد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه تصمیمات کشور در چارچوب شورای‌عالی امنیت ملی و با هماهنگی مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شود، گفت: هنگامی که در حوزه دیپلماسی تصمیمی گرفته می‌شود، همه دستگاه‌ها و تریبون‌ها باید از آن حمایت کنند تا صدایی واحد از جمهوری اسلامی ایران به جهان مخابره شود.

عطریانفر:

تکلیف صداوسیما را روشن کنید

معاون سیاسی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خواستار ورود جدی مسئولان ارشد نظام برای تعیین‌تکلیف این وضعیت شد و گفت، لازم است درباره عملکرد صداوسیما، تصمیم‌گیری روشنی صورت گیرد.

نعیمی‌پور:

تندروها در رسانه ملی؛ صداوسیما همگام با مردم و در کنار نیروهای مسلح حرکت کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: عناصر اصلی جریان‌های تندرو همچنان در سمت‌های مدیریتی رسانه ملی حضور دارند، صدا و سیما باید به طور کامل همگام با مردم و در کنار نیروهای مسلح و حافظان سرزمین ایران حرکت کند و تعهد خود را به درستی انجام دهد.

مازنی:

صداوسیما باید پاسخگو و بودجه‌اش شفاف باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من مشکلی با اینکه سازمان صدا و سیما اختیارات زیادی داشته باشد ندارم، اما دو مسئله از لحاظ اختیارات آن مطرح است؛ اولا باید پاسخگو باشد و برنامه، بودجه‌ و رفتارش شفاف باشد.

رشیدی کوچی:

صداوسیما تنها به افزایش تنفر دامن می‌زند

یک نماینده سابق مجلس می گوید: قاعدتا صداوسیما به عنوان پیشانی و بزرگ‌ترین ابزار در اختیار حاکمیت، باید برنامه‌ای جدی برای کاهش تنفر مردم داشته باشد. اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که نه تنها چنین برنامه‌ای وجود ندارد، بلکه گاهی اوقات با کج‌سلیقگی‌هایی که مشاهده می‌شود، اتفاقاتی می‌افتد که بر تنفر مردم می‌افزاید.

جبلی:

ما در تلویزیون اعتراف نمی‌گیریم

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این‌که صداوسیما نقشی در اخذ اعترافات تلویزیونی ندارد، گفت: ما آنچه را که دستگاه قضایی و امنیتی در اختیار همه رسانه‌ها می‌گذارند، پخش می‌کنیم و اصلاً در آن محل بازداشت حضور نداریم که بخواهیم اعتراف بگیریم.

غرویان:

آقای صداوسیما! شما «ملی» نیستید، «میلی» و در انحصار جبهه پایداری هستید

یک استاد حوزه در انتقاد از رویه رسانه ملی می گوید: جهت‌گیری‌های صداوسیما در راستای جبهه پایداری و حمایت از آن تفکرات، تقریباً یک امر مسلّم و روشن است. تقریباً روشن است که هم خود آقای جلیلی، اخوی ایشان و صداوسیما یک موضع‌گیری‌های خاصی در مقابل آقای پزشکیان دارند.

مدیر شبکه افق معرفی شد

براساس اعلام روابط‌عمومی صداوسیما، محسن برمهانی با صدور حکمی محمدحسین کشکولی را به‌عنوان «مدیر شبکه افق» منصوب کرد.

نماینده مجلس:

صداوسیما در عصبانیت مردم نقش دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اشاره به عملکرد صداوسیما و پاسخگویی در برابر مردم گفت: در این قضیه شخصا صداوسیما را نمی بخشم. صداوسیما در اینکه مردم عصبانی شدند نقش دارد و باید صدای همه باشد. اینکه بیاییم بگوییم همه اینها که اعتراض کردند، ضد انقلاب هستند، جفا به خودمان و جفا به انقلاب است؛ اینها همه انقلابی هستند.

نماینده مجلس:

طی اعتراضات، صداوسیما در عصبانیت مردم نقش داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اشاره به عملکرد صداوسیما و پاسخگویی در برابر مردم گفت: در این قضیه شخصا صداوسیما را نمی بخشم. صداوسیما در اینکه مردم عصبانی شدند نقش دارد و باید صدای همه باشد. اینکه بیاییم بگوییم همه اینها که اعتراض کردند، ضد انقلاب هستند، جفا به خودمان و جفا به انقلاب است؛ اینها همه انقلابی هستند.

نماینده مجلس:

طی اعتراضات، صداوسیما در عصبانیت مردم نقش داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اشاره به عملکرد صداوسیما و پاسخگویی در برابر مردم گفت: در این قضیه شخصا صداوسیما را نمی بخشم. صداوسیما در اینکه مردم عصبانی شدند نقش دارد و باید صدای همه باشد. اینکه بیاییم بگوییم همه اینها که اعتراض کردند، ضد انقلاب هستند، جفا به خودمان و جفا به انقلاب است؛ اینها همه انقلابی هستند.