کمیسیون امنیت ملی - صفحه 6

کمیسیون امنیت ملی
نماینده مجلس:

آمریکایی‌ها به‌دنبال مذاکره با ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال مذاکره با ایران هستند و در ماه‌های اخیر، پیام‌هایی از مسیرهای مختلف به کشورمان ارسال کرده‌اند. اما جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا بی‌اعتماد است، زیرا ما معتقدیم که طرف مقابل به‌دنبال آن است که از طریق مذاکره، مواضع خود را به کشورمان دیکته کند.

نماینده مجلس:

ایران به واسطه‌گری آدم‌های ضعیفی مثل بن‌سلمان احتیاج ندارد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که ایران برای انجام مذاکره با آمریکا، به واسطه‌ای مثل عربستان احتیاج ندارد، خاطرنشان کرد: ایران اگر بخواهد با آمریکا مذاکره کند، نیازی ندارد که از آدم‌های ضعیفی مثل بن‌سلمان بخواهد که واسطه‌گری کنند.

نماینده مجلس:

مجلس درباره خروج احتمالی ایران از NPT طرح‌هایی آماده کرده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه موضع مجلس شورای اسلامی درباره موضوع خروج احتمالی ایران از NPT چیست، گفت: مجلس طرح‌هایی را در این زمینه آماده کرده است که متناسب با شرایط، این طرح‌ها برای تصویب و قانونی شدن، فرآیند قانونی خود را طی خواهند کرد.

نماینده مجلس:

بهترین راه مقابله با اسرائیل، تشکیل ناتوی اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین و مؤثرترین راه مقابله با تجاوزات و زیاده‌خواهی‌های رژیم اسرائیل، تشکیل ناتوی اسلامی است. این موضوع حتی در نشست دوحه نیز مطرح شد؛ جایی که تأکید شد کشورهای اسلامی باید با مشارکت جدی در برابر رژیم صهیونیستی بایستند.

نماینده مجلس:

ایران امروز، ایران قبل از جنگ ۱۲ روزه نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: قواعد رفتاری ما تغییر کرده است؛ ایران امروز، ایران قبل از جنگ ۱۲ روزه نیست زیرا وقتی کشوری هدف حمله قرار می‌گیرد و امنیتش تهدید می‌شود، طبیعی است که در برابر زیاده‌خواهی‌ها، برخوردی قاطع، محکم و مبتنی بر استقلال ملی داشته باشد.

واکنش نماینده مجلس به قطعنامه شورای حکام:

از NPT خارج شویم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خواهان خروج ایران از NPT شد.

نماینده مجلس:

تا زمانی که خواسته‌های ما تامین نشود با آژانس همکاری نخواهیم کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اکنون تکلیف ایران با آژانس مشخص است و براساس قانون مصوب مجلس، ایران همکاری‌هایی خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع کرده است و تا زمانی که خواسته‌های ایران براساس مقررات NPT، تأمین نشود، همکاری‌ها با آژانس را ازسر نخواهیم گرفت.

نماینده مجلس:

شاید اسرائیل به تصاویر دوربین‌های شهری ایران دسترسی پیدا کرده باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امکان دارد اسرائیل به تصاویر دوربین‌های شهری ایران دسترسی پیدا کرده باشد. مجلس می‌تواند اقداماتی مثل تحقیق و تفحص از نهادهایی را که مسئول کنترل دوربین‌های تهران هستند، انجام دهد، اما برای این که به جامعه شوک وارد نشود، مجلس سعی می‌کند که این کارها را در فضایی آرام پیگیری کند.

نماینده مجلس:

دلیل اصلی وضع کنونی، سردمداران کاخ سفید هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای عضو گروه ۷ باید بدانند دلیل اصلی وضع کنونی، سردمداران کاخ سفید و همچنین مزدوران آنها یعنی صهیونیست ها هستند لذا انگشت اتهام را باید به سمت آنها بگیرند.

نماینده مجلس:

گروسی در مورد ایران خباثت‌ کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حق ایران رفتاری خباثت‌آمیز از خود نشان داد.

نماینده مجلس:

گروسی در مورد ایران خباثت‌ کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حق ایران رفتاری خباثت‌آمیز از خود نشان داد.

نماینده مجلس:

ترامپ غلط کرده که می‌گوید ما درخواست مذاکره داشتیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره این که «دونالد ترامپ» در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کرده که ایران درخواست مذاکره داده است، در جمع خبرنگاران مجلس گفت: غلط کرده است!

نماینده مجلس:

ادعای دریافت پیام از سوی آمریکا، عملیات روانی است؛ صحت ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ایران پیامی از آمریکا از طریق عمان دریافت کرده، بیشتر عملیات روانی است و این خبر را تکذیب می‌کنم.

نماینده مجلس:

ایران تقاضایی برای خرید «اس ۴۰۰» از روسیه نداشت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق گفته سفیر ایران در روسیه، ایران تقاضایی برای خرید اس ۴۰۰ از روسیه نداشته و تهران در توسعه روابط با روسیه جدی است.

نماینده مجلس:

گروسی اگر از اصول حرفه‌ای پیروی می‌کرد، جنگ نمی‌شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: گروسی اگر از اصول حرفه‌ای پیروی می‌کرد؛ نه جنگی در‌می‌گرفت نه اعتماد ملت‌ها خدشه دار می‌شد.

نماینده مجلس:

اجلاس شرم‌الشیخ، سیرک سیاسی بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اجلاس شرم‌الشیخ، «سیرکی سیاسی» بود که هدف آن تطهیر چهره خون‌آلود رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.

نماینده مجلس:

اروپا ادعای جزایر سه‌گانه ایرانی را مطرح می‌کند تا نظر ترامپ را جلب کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه اخیرشورای همکاری خلیج فارس مبنی بر ادعای واهی درباره جزایر سه گانه ایرانی کشورمان گفت: چنین بیانیه‌هایی با حمایت اروپا فقط برای جلب نظر ترامپ صادر می‌شود که فقط در حد همان بیانیه است.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد:

کاهش ۴۱ درصدی سرقت، از سال ۱۴۰۱ تاکنون

فرمانده کل انتظامی کشور در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، با تشریح معماری آینده فراجا، از کاهش ۴۱ درصدی سرقت و افزایش ۴۲ درصدی کشفیات خبر داد.

نماینده مجلس:

تحریم‌های داخلی از اسنپ‌بک خطرناک‌تر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تحریم های داخلی از تحریم های آمریکا و سازمان ملل خطرناک تر است چرا که ۷۰ درصد از مشکلات امروز کشور ناشی از تصمیمات داخلی شامل سوء مدیریت ها یا موانع قانونی و بروکراسی است.

نماینده مجلس:

سفرای ۳ کشور اروپایی از ایران اخراج شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ دلیلی برای حضور سفرای کشورهایی که به این صورت اقدام غیرقانونی و خصمانه علیه ملت ایران انجام می‌دهند، در تهران وجود ندارد لذا پیشنهاد می‌شود وزارت امور خارجه سطح روابط را به کاردار تقلیل دهد و سفرای این سه کشور را از ایران بیرون کند.