جبهه اصلاحات - صفحه 2

جبهه اصلاحات
عضو هیات رئیسه جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

برخی رفتارهای نمایندگان را می‌توان در چارچوب «سوءاستفاده از حق» ارزیابی کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی رفتارهای نمایندگان می‌تواند «سوءاستفاده از حق» باشد، گفت: هر قوه باید ضمن رعایت حقوق قانونی، مصالح کلی حاکمیت را در تعامل با دیگر قوا مدنظر قرار دهد.

عضو هیات رئیسه جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

برخی رفتارهای نمایندگان را می‌توان در چارچوب «سوءاستفاده از حق» ارزیابی کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی رفتارهای نمایندگان می‌تواند «سوءاستفاده از حق» باشد، گفت: هر قوه باید ضمن رعایت حقوق قانونی، مصالح کلی حاکمیت را در تعامل با دیگر قوا مدنظر قرار دهد.

کروبی:

جریان‌های سیاسی نگذارند تمامیت کشور دچار آسیب و تجزیه شود

مهدی کروبی با تاکید بر اینکه بیان مطالب برای سرزنش فرد و یا جریانی نیست بلکه برای آن است که از گذشته درس بگیریم و منبعد وحدت خود را حفظ و از تفرقه دوری کنیم. ما باید تمام تلاش‌مان را برای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان انجام دهیم. شرایط کشور به تمام معنا بحرانی است و همه جریان‌ها باید خود را آماده تحولات آتی کشور کنند و نگذارند خدای ناکرده تمامیت کشور دچار آسیب و تجزیه شود.

جواد امام:

وزارت کشور و ارکان مسئول طرفدار جبهه قیام هستند یا جبهه قانون؟

سخنگوی جبهه اصلاحات درباره تجمع علیه حسن روحانی و محمد جواد ظریف در فضای مجازی نوشت: اگر بر کشور قانونی دیگر، به جز قانون اساسی فعلی حاکم شده است، دست‌کم رونوشت آن را منتشر کنید تا تکلیف مسأله حاکمیت قانون روشن شود.

آذر منصوری:

آقای مطهری! قانون بدون رضایت مردم، ابزار سرکوب است، نه اصلاح

رئیس جبهه اصلاحات نوشت: آقای مطهری درحالی از لزوم اجرای «قانون» سخن می‌گوید که خودِ این قانون برخاسته از خواست و فرهنگ امروز جامعه نیست. قانونی که با تحولات اجتماعی و فرهنگی بی‌ارتباط باشد، نه تنها مشروعیت مردمی ندارد، بلکه به ابزاری برای سرکوب آزادی‌ها بدل می‌شود.

آذر منصوری:

رادیکال‌ها می‌خواهند کشور را به سمت انسداد سیاسی و اجتماعی ببرند

رئیس جبهه اصلاحات گفت: رادیکال‌ها اقلیت پرسروصدایی‌اند که سال‌هاست به تحمیل دیدگاه‌های خود بر اکثریت جامعه عادت کرده‌اند. اینها به یکی از موانع اصلی حل مشکلات کشور تبدیل شده‌اند و حاضر نیستند واقعیت‌های جامعه را بپذیرند؛ می خواهند کشور را به سمت انسداد سیاسی و اجتماعی ببرند .

عضو هیات رئیسه جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

حوزه‌های مختلف کشور دچار نارسایی مدیریتی است / انتقال ارز با گونی برای عده‌ای منفعت دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مدیریت کشور دچار نارسایی‌هایی در حوزه‌های مختلف است و همین کج‌کارکردی حکمرانی، سوءمدیریت، عدم شفافیت، نگرش‌های ناصحیح و ساختارهای موازی از عوامل اصلی وضع موجود به‌شمار می‌آیند. بخش عمده‌ای از سازوکار دورزدن تحریم‌ها، شبکه‌ای تجاری و مالی ایجاد کرده که عده‌ای در آن فعال‌اند و از آن کسب‌وکار می‌کنند.

آذر منصوری:

اگر نسخه‌ای بهتر از برجام دارید، بسم‌الله

رئیس جبهه اصلاحات نوشت: اگر نسخه‌ای بهتر از برجام دارید که تحریم را بردارد و اجماع جهانی را بشکند، بسم‌الله.

آذر منصوری:

از تحریم، انزوا و فشار بیشتر بر مردم خوشحالید؟!

رییس جبهه اصلاحات نوشت: بازگشت به پیشابرجام یعنی تحریم، انزوا و فشار بیشتر بر مردم! از چه خوشحالید؟

سخنگوی جبهه اصلاحات:

اسنپ‌بک و بازگشت به همان شرایط گذشته، دستاوردِ جریان مخالف و تندرو است

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: جالب آنجاست که همین افرادی که امروز صدای خود را بلند کرده‌اند و شعار مخالفت سر می‌دهند فرار رو به جلو را انتخاب کردند، همان‌هایی هستند که روزی قطعنامه‌ها را به ارمغان آوردند؛ و اکنون وضعیت اسنپ‌بک و بازگشت به همان شرایط گذشته، دستاوردِ همان جریان مخالف و تندرو است. آنان این وضعیتِ فلاکت‌بار را بر دوش مردم تحمیل کردند و امروز نیز مردم می‌گویند که زیر بار این فشار‌ها کمرشان خم شده است. به نظر میرسد این کمر شکسته شده است.

جواد امام:

غرب به برجام باز گردد، ایران نیز برجام را با تمام مفاد آن می‌پذیرد

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: دوستانی در داخل بودند که می گفتند برجام خواسته های اسرائیل و آمریکا را تامین کرده است و اجازه ندادند برجام احیا شود. اگر غرب به برجام باز گردد، حتما ایران برجام را با تمام مفاد آن پذیرا خواهد بود. مخالف دوستانی هستم که می گویند مکانیزم ماشه صرفا یک کاغذ پاره است.

گرامی مقدم:

نمی‌شود در صداوسیما هرچه دلشان خواست بگویند و اجازه پاسخ ندهند

یک فعال سیاسی اصلاح طال گفت: نمی‌شود که در صدا و سیما هر چیزی که دلشان خواست علیه یک جبهه یا جریان سیاسی گفته شود و آن جریان اجازه پاسخ پیدا نکند. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صدا و سیمای ما فعلاً در اختیار یک جریان خاص است که مشهور به جریان خالص‌سازی است و الان در صدا و سیما چنبره زده اند و اجازه نمی دهند دیگر نحله‌های فکری مطرح شوند.

زیباکلام:

بیانیه جبهه اصلاحات واقع‌بینانه و به‌نفع مردم است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص بیانیه اصلاح‌طلبان گفت: من معتقدم این بیانیه واقع‌بینانه است و به نفع مردم ایران، آینده کشور و خود نظام می‌باشد.

جواد امام:

با تندروی برخی آقایان، جنگ عینیت پیدا کرد

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: اینکه کشورهای غربی پشت اسرائیل قرار می‌گیرند، چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد یا حاصل دوره رئیس‌جمهوری مسعود پزشکیان باشد. عملا بیش از ۲ دهه است که وارد جنگ شده‌ایم و این جنگ امروز عینیت پیدا کرده و اسرائیل با حمایت آمریکا وارد شده است و آقایان تندرو فرار رو به جلو می‌کنند.

جواد امام:

تنها راه خروج از بن‌بست امروز، بازگشت به مردم است

سخنگوی جبهه اصلاحات نوشت: تنها راه خروج از بن‌بست امروز، بازگشت به مردم و برگزاری انتخابات آزاد و حاکم شدن مردم بر سرنوشت خویش است.

جواد امام:

انتصاب لاریجانی، مُهر باطلی بر رد صلاحیت‌ها بود

سخنگوی جبهه اصلاحات با بیان اینکه «امیدواریم که با آمدن آقای لاریجانی حداقل یک سامانی به نهادهای امنیتی و حفره‌هایی که ایجاد شده و متأسفانه تمامیت کشور و تمامیت ارضی کشور را مورد تهدید قرار داده است، داده شود، گفت: من فکر می‌کنم این انتصاب مهر باطلی بود گزارش‌های امنیتی که موجب رد صلاحیت خیلی افراد از جمله آقای لاریجانی شد. 

آذر منصوری:

اگر پای میز مذاکره نرفته بودیم، این انسجام شکل نمی‌گرفت

رئیس جبهه اصلاحات گفت: به یقین می گویم اگر ایران پای میز مذاکره نرفته بود و رویکرد تعاملی خود را با جهان به اثبات نمی‌رساند، این حقانیت برای ایران ایجاد نمی‌شد و انسجام ملی که امروز شاهد آن هستیم شکل نمی‌گرفت.

نماینده رئیس‌جمهور با میرحسین موسوی دیدار کرد

معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد که یکی از اعضای دولت به نمایندگی از رئیس جمهور پزشکیان با میرحسین موسوی دیدار کرده است. 

سخنگوی جبهه اصلاحات:

مذاکره‌ای ممنوع است که به تسلیم منجر شود

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: تنها جایی باید با مذاکره مخالفت کرد که منجر به تسلیم شدن ما شود؛ در غیر این صورت، مذاکره اصلی‌ترین ابزار حفظ منافع کشور است.

سخنگوی جبهه اصلاحات:

ایران بار دیگر توانمندی دفاعی خود را به رخ کشید/ همه باهم در مقابل دشمن ایستاده ایم

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، تاکید کرد: تا به امروز می‌گفتند اسرائیل قادر است ایران را از پای دربیاورد، اما امروز که ایران در مقابل این تجاوزها اقدام دفاعی خود را شروع کرده است، همه دنیا در مقابل ایران قرار گرفته اند و این درواقع یک جنگ نامتقارن و نابرابر است.