نظام سلامت - صفحه 2

نظام سلامت
وزیر بهداشت:

رونمایی از برنامه ملی ارتقای سواد سلامت در یک ماه آینده انجام خواهد شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه رونمایی از برنامه ملی ارتقای سواد سلامت در یک ماه آینده انجام خواهد شد، تأکید کرد: رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی عمومی نقش مهمی در موفقیت این برنامه دارند، این طرح در حال حاضر در چند دانشگاه بزرگ کشور اجرا شده و به‌زودی به سایر دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

ضرورت تعامل مؤثر میان رسانه‌ها و متولیان سلامت برای توسعه پایدار این حوزه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقش اصحاب رسانه در ارتقای سواد سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش اعتماد اجتماعی به نظام سلامت غیرقابل انکار است و تعامل مؤثر میان رسانه‌ها و متولیان سلامت برای توسعه پایدار این حوزه، امری ضروری است.

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

تحقق عدالت در سلامت، اولویت دولت چهاردهم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقق عدالت در سلامت و ارائه خدمات به جامعه از اولویت‌های دولت چهاردهم است.

شناسایی ۱۷ مبتلا به تب دنگی در کشور از ابتدای سال

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که از ابتدای سال تا ۱۲ اردیبهشت ماه، ۱۷ مورد بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده است.

وزیر بهداشت:

تحول نظام سلامت، چیزی کمتر از یک سنگ‌نوردی اجتماعی نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: تحول نظام سلامت نیز، چیزی کمتر از یک سنگ‌نوردی اجتماعی نیست. برای برداشتن گام‌های بعدی، باید گیره‌ها محکم باشد؛ درک دقیق از واقعیت‌ها، همراهی نظام اجرایی و اداری و اعتماد و مشارکت مردم نیاز است. تنها با چنین تدبیر و پایداری، می‌توان این مسیر دشوار، اما روشن را تا به ثمر رسیدن، پیمود.

فریاد ناشنیده و پایان زندگی یک رزیدنت / نرگس محمدپور؛ قربانی فشار و نابرابری

یک پزشک گفت: مرگ خانم دکتر محمدپور قابل پیشگیری بود. نمی‌توان آن را به سوءمصرف دارو یا افسردگی نسبت داد؛ این بهانه‌ها بار‌ها برای رفع مسئولیت تکرار شده‌اند، اما در این مورد بی‌اعتبارند. سیستمی او را به این نقطه رساند که با وجود اعتقاد به احتمال وجود جهنمی دیگر، آن را به ادامه زیستن در این شرایط ترجیح داد. اگر فشار‌ها کم می‌شد، اگر نظارتی بود، اگر به جای سخت‌گیری حمایت می‌شد، او الآن زنده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

توجه به پرداختی نیرو‌ها و کادر سلامت از اولویت‌های مهم نظام سلامت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان توجه به پرداختی نیرو‌ها و کادر سلامت را از اولویت‌های مهم نظام سلامت دانست و گفت: اجرای هر طرح و اصلاح ساختار در نظام سلامت در گرو رضایت کادر سلامت است.