دولت اصلاحات - صفحه 2

دولت اصلاحات
سیدمحمد خاتمی:

دانشگاه‌ها و مراکز عالی ما حال و روز خوبی ندارند؛ علم در زمین مرده نمی‌روید

رئیس دولت اصلاحات گفت: سوگمندانه باید گفت دانشگاه‌های ما حال و روز خوبی برای ایفای این نقش و مسئولیت اجتماعی ندارند، علم در زمین مرده نمی‌روید و دانشگاه دلمرده برای امروز و آینده‌ی ایران سودمند نیست.

محمد هاشمی:

در شرایط فعلی باید برای مردم دلخوشی و امید ایجاد شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: در شرایط فعلی باید برای مردم دلخوشی هایی ایجاد شود و نباید مردم را در شرایطی قرار داد که احساس کنند از سوی مسئولان درک نمی شوند.

سیدمحمد خاتمی:

باید رویکردها و شیوه حکمرانی در داخل و خارج کشور اصلاح شود

رییس دولت اصلاحات گفت: ضمن هوشیاری در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی اگر رویکردهای موجود و شیوه حکمرانی در داخل و نسبت به خارج عوض و اصلاح نشود نه تنها سامان حکمرانی، که ایران و ملت نیز با خطر و تهدید بزرگ مواجه خواهد شد.

هم میهن:

حرف‌های خاتمی بارانی است که در زمین خشک سیاست جذب نمی‌شود

هم میهن نوشت: در این میان، هرازگاهی آقای خاتمی بارشی سیاسی محدودی دارد که در زمین خشک سیاست جذب نمی‌شود و تبخیر می‌شود. این بارش‌ها هم محدود و تاحدی کلی‌گونه است؛ ولی کاچی به از هیچی.

سیدمحمد خاتمی:

دردآور نیست که دولت نتواند مدیران مورد خواست خود را به کار گیرد؟

رئیس دولت اصلاحات گفت: آیا دردآور نیست که دولت نتواند مدیران مورد خواست خود را به کار گیرد و با مانع بزرگ (و نابجائی) به نام تایید به اصطلاح صلاحیتها روبرو شود و این امر ناروا متأسفانه برای بسیاری از مشاغل و خدمات غیر دولتی و عملی و مدنی هم وجود دارد.

مرتضی مبلغ:

حاکمیت باید خود را از دام تندروها نجات دهد

تندروها حرف مردم را نمی‌زنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که مشکلات و شکاف‌ها تشدید می‌شود. اینها به انسجام ایجاد شده، ضربه می‌زنند. حاکمیت باید به این موضوع هم توجه نشان داده و رفتار و رویکرد و دیدگاه‌های این تریبون‌داران را تغییر دهد.

واکنش مصطفی معین به بازگشت تاجزاده به زندان؛

به نارضایتی و اختلافات داخلی دامن نزنید

وزیر علوم دولت اصلاحات در واکنش به بازداشت تاجزاده نوشت: هوشیاری و انسجام ملت اصلی‌ترین عامل خنثی شدن توطئه و تجاوز شرورانه‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه بود، اکنون "مشفقانه" توصیه می‌کنم که این اتحاد مقدس ملّی را پاس بدارید و همسو با القائات رسانه‌ها و ماهواره‌های مزدور بیگانه، به نارضایتی و اختلافات داخلی دامن نزنید!

سیدمحمد خاتمی:

ای ایران گفتن کافی نیست / باید اهتمام عملی داشت

رئیس دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه «ای ایران گفتن کافی نیست، بلکه باید نسبت به ایران اهتمام عملی داشت»، گفت: من از اسلامی سخن می‌گویم که به ایران احترام قائل است و در ایرانی استعداد بزرگی را کشف کرد؛ و نیز از ایرانی سخن می‌گویم که از این گشایش اسلام بهره برداری کرد.

هم‌میهن:

"تکرار می‌کنم" خاتمی، بعضی مشکلات کشور را حل کرد

یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: «تکرار» و «خاتمی» واژگانی خاطره‌ساز و نیز تاریخ‌ساز در دهه گذشته بودند. واژگانی یادآور حمایت غیرمترقبه خاتمی و اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ که در انتخابات پارلمانی ۱۳۹۴ (مجلس دهم) و ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ (حمایت مجدد از روحانی)، تکرار شد.

سیدمحمد خاتمی:

«موشک» و «مردم»، دو عامل سربلندی ایران در جنگ ۱۲ روزه شد

رئیس دولت اصلاحات گفت: اسرائیل جز به سقوط جمهوری اسلامی قانع نیست و جز به تجزیه و تضعیف ایران نمی اندیشد تا هیچگاه کشوری به نام ایران نتواند باشد یا قدرتمند باشد و جنگ اخیر نیز شدت خطر را نشان داد. «موشک» و «مردم»، دو عامل سربلندی ایران در جنگ ۱۲ روزه شد، موضوع ساخت موشک از زمان ریاست جمهوری بنده آغاز شد.

کلانتری:

بخش اعظم مشکلات کشور به خاطر تسخیر سفارت آمریکاست

معاون رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم گفت: اساسا بخش اعظم مشکلات امروز ایران به ماجرای تسخیر سفارت امریکا در ایران باز می‌گردد. این اقدام باعث شد ایران در حوزه سیاست خارجی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود. ‪

ابطحی:

اگر وفاق به معنای واقعی محقق شود، می‌تواند راهگشا باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: تندروها زمانی که ترامپ از برجام بیرون رفت، به ظریف بد گفتند. زمانی که اروپا اسنپ بک را فعال می‌ کند به سیستم داخلی بد می‌گویند. مخالفت با دشمن خارجی را از یاد برده اند. اگر وفاق به معنای واقعی محقق شود، می‌تواند راهگشا باشد.

مصطفی معین:

برای باز شدن گره هسته‌ای، رفراندوم برگزار کنید

وزیر علوم در دولت اصلاحات پیشنهاد داد برای باز شدن گره هسته‌ای، رفراندومی در کشور برگزار شود.

سیدمحمد خاتمی:

ورود مستقیم آمریکا به جنگ، نشانه بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی است

رئیس دولت اصلاحات نوشت: ورود مستقیم آمریکا به جنگ، نشانه سقوط وحشتناک اخلاقی و حقوقی در عرصه قدرت و بی اعتنایی به عرفهای بشری و قواعد و قوانین بین المللی است.آمریکا آشکارا صلح جهانی و بخصوص آرامش و ثبات و پیشرفت در منطقه را جداً به خطر افکنده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات:

دولت پزشکیان مسیر درستی را در مذاکرات دنبال می‌کند

وزیر کشور دولت اصلاحات با ارائه ارزیابی خود از اقدامات دولت در پیشبرد مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا، گفت: دولت در این زمینه پیشبرد تاکنون بسیار خوب پیش رفته است. مذاکرات مسیر خوبی را دنبال می‌کند و فکر می‌کنم این امر به نقطه مشخصی منتهی می‌شود و به جایی خواهد رسید.

معاون وزیر کشور دولت خاتمی:

موفقیت‌های دولت اصلاحات چنان بود که با وجود نخواستن خاتمی، افکار عمومی او را به انتخابات ۸۰ بازگرداند

معاون وزیر کشور دولت خاتمی می گوید: موفقیت‌های دولت اصلاحات در حدی بود که اگرچه آقای خاتمی نمی‌خواست در انتخابات سال ۸۰ شرکت کند، اما تحت خواسته‌های افکار عمومی حضور مجدد در انتخابات را پذیرفت و این بار حتی بیشتر از دور اول رای آورد.

محمدعلی ابطحی:

دوم خرداد ۱۳۷۶ تنها انتخاباتی است که در تاریخ ماندگار شد

معاون رئیس جمهور در دوران سیدمحمد خاتمی، از انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ به عنوان ماندگارترین انتخابات یاد کرد.

سیدمحمد خاتمی:

درست نیست صدای بلند در اختیار کسانی‌ باشد که تحریم را نعمت می‌دانند

رئیس دولت اصلاحات گفت: ما انتظار بستن صدای مخالفین دولت‌ را نداریم ولی این درست نیست که صدای بلند در اختیار کسانی‌ باشد که تحریم را نعمت می‌دانند.

مهدی کروبی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی:

اگر سال ۸۴ وزارت کشور به من گفته بود از کجا ضربه خوردیم، شاید کار به ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نمی‌رسید

مهدی کروبی گفت: تا صبح فردای انتخابات ۸۴ گزارش‌های وزارت کشور نشان می‌داد من و آقای هاشمی به دور دوم راه یافته‌ایم، اما صبح ناگهان برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی سخنگوی شورای نگهبان به خواندن آرا انتخابات پرداخت و احمدی‌نژاد را برای مرحله دوم معرفی کرد، اگر همان موقع وزارت کشور دولت اصلاحات به من گفته بود از کجا ضربه خوردیم، شاید نمی‌گذاشتم کار به ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و فجایع بعدی برسد.

وزیر فرهنگ دولت اصلاحات:

حتی برای اینکه کسی نماز نمی خواند نباید خودکشی کرد، چه برسد برای رعایت نکردن حجاب

وزیر فرهنگ دولت اصلاحات نوشت: آن خانم محترم برای اینکه کسی نماز نمی‌خواند هم نباید خودش را بکشد.اکراه و اجبار در دین وجود ندارد.