ظریف

ظریف
منتجب‌نیا:

بالاخره باید روشن شود که فرمان تندروها به دست چه کسی یا چه کسانی است

دبیرکل حزب جمهوریت می گوید: نکته ای که در اینجا وجود دارد، این است؛ باید روشن شود که فرمان به دست چه کسی و چه کسانی است. وقتی که ما در یک صحنه فوق العاده عظیم و خطرناکی قرار گرفتیم، با دو قدرت جهانی می جنگیم، دفاع می کنیم و مردم هم حمایت می کنند، در این شرایط باید همه امور تحت مدیریت و فرمان همدلی واحد باشد؛ صحیح نیست که در دست افراد باشند.

منتجب‌نیا:

بالاخره باید روشن شود که فرمان تندروها به دست چه کسی یا چه کسانی است

دبیرکل حزب جمهوریت می گوید: در خصوص اقدامات تندرو‌ها علیه تصمیم حاکمیت برای مذاکره با آمریکا و بیان شعار‌ها و نوشتن پلاکارد‌های تند علیه محمدباقر قالیباف و اعضای تیم مذاکره‌کننده در تجمعات شبانه، باید روشن شود که فرمان به دست چه کسی و چه کسانی است.

منتجب‌نیا:

بالاخره باید روشن شود که فرمان تندروها به دست چه کسی یا چه کسانی است

دبیرکل حزب جمهوریت می گوید: در خصوص اقدامات تندرو‌ها علیه تصمیم حاکمیت برای مذاکره با آمریکا و بیان شعار‌ها و نوشتن پلاکارد‌های تند علیه محمدباقر قالیباف و اعضای تیم مذاکره‌کننده در تجمعات شبانه، باید روشن شود که فرمان به دست چه کسی و چه کسانی است.

منتجب‌نیا:

بالاخره باید روشن شود که فرمان تندروها به دست چه کسی یا چه کسانی است

دبیرکل حزب جمهوریت می گوید: در خصوص اقدامات تندرو‌ها علیه تصمیم حاکمیت برای مذاکره با آمریکا و بیان شعار‌ها و نوشتن پلاکارد‌های تند علیه محمدباقر قالیباف و اعضای تیم مذاکره‌کننده در تجمعات شبانه، باید روشن شود که فرمان به دست چه کسی و چه کسانی است.

توپخانه تندروها

ماجرای مقاله‌ ظریف که بهانه‌ای برای تسویه‌حساب شد

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: درست زمانی که ملت ایران نیاز مبرم به وحدت دارد، یک جریان خاص‌ همه چیز را به سمت تخریب یک دیپلمات کهنه‌کار سوق داد. چرا؟ پاسخ را باید در «رفتار عجولانه، غیرمنطقی و دانش‌گریز» طیف رادیکال جست؛ همان‌هایی که میراث‌شان برای ایران‌، از آتش‌زدن برجام در مجلس و حمله به سفارت عربستان تا کنترل صداوسیما و حمله مداوم به اعتماد عمومی، جز تحریم و انزوا چیزی نبوده است.

زیدآبادی:

آقای حدادیان! خود شما چکاره هستید که متوسل به اهانت، تهمت و تهدید می‌شوید؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی ادبیات و برخورد سعید حدادیان در برابر پیشنهاد محمدجواد ظریف را مورد انتقاد قرار داد.

آخوندی:

پیشنهاد ظریف وطن‌دوستانه بود

وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی نوشت: پیشنهاد دکتر ظریف یک‌ پیشنهاد وطن‌دوستانه و مدبرانه است.

هم میهن:

رویکرد حسن روحانی رویای طیف‌های رادیکال و خالص‌سازان را نقش بر آب خواهد کرد

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: سخنان اخیر حسن روحانی، متکی و مبتنی بر چنین رویکردی است؛ رویکردی که در صورت اتخاذ آن، رویای طیف‌های رادیکال پوزیسیون و اپوزیسیون (خالص‌سازان و سرنگونی‌طلبان) نقش بر آب خواهد شد. به همین جهت است که هر دو طیف، از به میدان آمدن و حتی سخن گفتن چهره‌هایی چون روحانی هراس دارند.

منتجب‌نیا:

بسیاری از ضعف‌ها و نواقص به مجلسی برمی‌گردد که تریبون در اختیارش است

دبیرکل حزب جمهوریت ایران در واکنش به طرح انتقاداتی از سوی رئیس مجلس از حسن روحانی رئیس جمهوری پیشین و محمدجواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه گفت: بسیاری از ضعف‌ها و نواقص به مجلسی برمی‌گردد که تریبون در اختیارش است و باید این تریبون را منشاء وحدت قرار دهد.

محمد هاشمی:

آزادی این نیست که توهین و تخریب را به جای انتقاد بگذارند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: علت هجمه ها را باید از هجمه کنندگان بپرسید که مسئله شان چیست. معمولا در فضایی که ما به اصطلاح فضای مردم سالاری داریم؛ آزادی مشروط است. آزادی این نیست که توهین و تخریب را به جای انتقاد بگذارند و بگویند انتقاد است. توهین نباید باشد، تخریب نباید باشد و اگر نقدی وجود دارد گفته شود. نقاط قوت گفته شود و راه حل برای نقاط ضعف گفته شود.

شرق:

در تجمع محاکمه روحانی و ظریف، فقط ۲۵ نفر آمدند که چهار نفرشان بچه بودند!

شرق نوشت: به گمان من این حق هرکسی است که برای خواسته‌اش تجمع برگزار کند و مردم را هم دعوت به حضور در آن تجمع کند و اصلا هم مشکلی ندارد که خواستار محاکمه چه کسی باشند. مشکل آنجاست که عده‌ای با این قلت که حتی تعدادشان از افراد دعوت‌کننده هم کمتر بود؛ یعنی حتی آن‌هایی که دعوت به تجمع کرده بودند، خودشان هم نیامد بودند.

جواد امام:

وزارت کشور و ارکان مسئول طرفدار جبهه قیام هستند یا جبهه قانون؟

سخنگوی جبهه اصلاحات درباره تجمع علیه حسن روحانی و محمد جواد ظریف در فضای مجازی نوشت: اگر بر کشور قانونی دیگر، به جز قانون اساسی فعلی حاکم شده است، دست‌کم رونوشت آن را منتشر کنید تا تکلیف مسأله حاکمیت قانون روشن شود.

سازندگی:

آقای قالیباف! هرگز حرمت هیچ رئیس‌جمهوری در مجلس چنین شکسته نشد

سازندگی نوشت: قالیباف باید شیخ الشیوخ باشد و با رئیس فراکسیون حاکم بر مجلس متفاوت باشد. حتی غلامعلی حداد عادل هیچ گاه از تریبون پارلمان علیه سید محمد خاتمی سخن نگفت و البته وقتی در یک دیدار حاشیه ای به رئیس جمهور اصلاحات احترام گذاشت با واکنش برخی اصولگرایان تندرو مواجه شد. اما هرگز حرمت هیچ رئیس جمهوری در مجلس چنین شکسته نشد.

عصر ایران:

حق با قالیباف بود اگر مجلس او ۶ درصدی نبود!

عصر ایران نوشت: در مجلس ۶ درصدی که باقر قالیباف رییس آن است برخی از نمایندگان به خود اجازه می‌دهند روحانی و ظریف را به راحتی متهم کنند و رییس مجلس هم نظاره‌گر است و ناچار است به آنان امتیاز دهد تا بر خود او نشورند.

اطلاعات:

کاپیتولاسیون یعنی همین که بیگانه به مسئولان ما توهین کند و ما جرات اعتراض نداشته باشیم

روزنامه اطلاعات نوشت: در سالگرد کاپیتولاسیون هستیم و به یاد داریم که روزی در این مملکت شهروند ایرانی حتی مراجع معظم تقلید از اظهارنظر علیه مقام خارجی نهی و حتی تبعید می‌شدند، امروز هم به آنها اهانت شده و در صحن مجلس به زندان تهدید می‌شوند.

هم میهن نوشت:

چرا قالیباف برای دفاع از روسیه به ظریف و روحانی حمله کرد؟

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: آغازکننده حمله محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بود که در نطق پیش از دستور خود، پس از بازخوانی حمایت مسکو و پکن از ایران در شورای امنیت، بی‌مقدمه موضوع را پیش کشید و پای ظریف و روحانی را هم وسط کشید.

شرق:

با تحریف برجام قصد تخریب روحانی و ظریف را دارند

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، پرونده برجام و اختلافات درباره مکانیسم ماشه، همه در کنار هم ابزارهایی شده‌اند تا روحانی و ظریف، این دو شخصیت سیاسی به سیبل نقد و حمله بدل شوند.

حمله کیهان به ظریف:

اینکه ظریف گفته مردم از موشک مهم‌تر هستند، حرف درستی است به شرطی که او نگوید!

کیهان نوشت: اینکه آقای ظریف می‌گوید «مردم مهم‌ترند» در ظاهر سخنی درست است، اما وقتی از زبان کسی مطرح می‌شود که تصمیماتش فشار بی‌سابقه‌ای بر دوش همین مردم گذاشت، معنای دیگری پیدا می‌کند.

ظریف:

موشک مهم است، اما مردم مهم‌تر هستند

وزیر اسبق خارجی ایران گفت: موشک بسیار مهم است، اما مردم مهم‌تر هستند و مردم، ایران را در قرن‌های گذشته نگه داشتند، هر که به ایران حمله کرده نتوانسته ایرانی را شبیه خودش کند، برای این توان ارزش قائل شویم، بنابراین عامل عمده قدرت خود را حفظ کنیم.

زیدآبادی:

قشقرق جناح افراطی علیه روحانی و ظریف نارواست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه گفته شود محمدجواد ظریف برجام را «بزک» و یا موادی از آن را کتمان و تحریف کرده است، اگر هم عین واقعیت باشد، از مسئولیت مجلس نهم و شورای نگهبان در تصویب توافقنامه، به اندازۀ سر سوزنی نمی‌کاهد! برجام نتیجۀ کار مجلس نهم و شورای نگهبان است و خوب و بدش را هم باید آن‌ها پاسخ دهند نه کسانی که آن را تدوین کرده‌اند! بنابراین قشقرق جناح افراطی علیه روحانی و ظریف نارواست.