یک فعال سیاسی اصلاحطلب نوشت: با این رویکرد دوگانه تندروها، باید مرحوم علیاکبر دهخدا دوباره از گور برخیزد و معنای واژههای استقلال و وابستگی را در لغتنامهاش وارونه کند!
یک روزنامه اصولگرا نوشت: رسایی گفته بود «علاقه حسن روحانی به آمریکا مثل علاقه بچه به پستان مادرش است.» چنین عباراتی علاوه بر این که با فرهنگ گفتوگوی سیاسی در تضاد است، عملاً اصل نقد را از محتوا تهی میکند و آن را به نزاعی کلامی و بیثمر فرو میکاهد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: محمود احمدینژاد به روش سخیف در مناظره با میرحسین موسوی و مهدی کروبی دامن زد و متأسفانه در بین بخشی از جامعه هم مورد استقبال قرار گرفت.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: پوتین که طی روزهای اخیر با بنیامین نتانیاهو نخستوزیر اسرائیل در این مورد گفتگو کرده است، ظاهراً شرایط پس از جنگ غزه را موقعیت مناسبی برای میانجیگری خود میبیند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: هر چهرهای که حتی خواهان کمی ملایمت در یکی از حوزههای زندگی شده باشد، رقیب تندروها به حساب میآید حال چه رئیسجمهور باشد چه رئیسمجلس چه رئیس قوۀ قضائیه و چه هر یک از فرماندهان نظامی.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه گفته شود محمدجواد ظریف برجام را «بزک» و یا موادی از آن را کتمان و تحریف کرده است، اگر هم عین واقعیت باشد، از مسئولیت مجلس نهم و شورای نگهبان در تصویب توافقنامه، به اندازۀ سر سوزنی نمیکاهد! برجام نتیجۀ کار مجلس نهم و شورای نگهبان است و خوب و بدش را هم باید آنها پاسخ دهند نه کسانی که آن را تدوین کردهاند! بنابراین قشقرق جناح افراطی علیه روحانی و ظریف نارواست.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: سعید جلیلی حاضر به مناظره با آقای روحانی نشود اگر هم حاضر بشود و مناظره انجام گیرد، به دلایل عدیده، نتیجۀ کار چنگی به دل نخواهد زد! در مقابل، مناظرۀ حسن روحانی با آقای احمدینژاد، به قول محمود شمسالواعظین میتواند «محشر» باشد! به احتمال زیاد ۸۰ درصد ایرانیها آن را تماشا یا دنبال خواهند کرد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: داستان روسیه و جنگ اوکراین به نقطۀ پیچیده و بغرنجی رسیده است. این بحران یا باید به سرعت از طریق مذاکره حل شود و یا جنگی بسیار عجیب در انتظار است.
یک فعال رسانه ای اصلاح طلب معتقد است هفتۀ جاری به معنای واقعی کلمه حیاتی است و استفاده یا عدماستفاده از این فرصت، آیندۀ کشور را به دو مسیر کاملاً متفاوت هدایت خواهد کرد. دستیابی به یک مصالحه، تا این لحظه نه غیرممکن و نه پرهزینه است، اما به مجرد اجرایی شدن تحریمهای سازمان ملل، داستان به کل دگرگون خواهد شد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ظاهراً ما با دنیای تازهای روبرو هستیم؛ دنیایی که معیارهای مرسوم رفتار متقابل بین کشورها تخریب شده است بدون آنکه معیارهای تعریفشدهای جای آنها را گرفته باشد.دنیای ترسناکی است!
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از اظهارات امام جمعه شیراز درباره شرایط ظهور در روزگار سختی نوشت: اگر سختتر شدن شرایط نویددهندۀ ظهور است، با این حساب، بفرمایید که چند بمب اتم به روی کشور منفجر کنند تا شرایط به نهایت سختی برسد!
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: پایداریها و همراهان آنان یک بار اشاره نمیکنند که چه کسانی با چه سیاستی، کشور را در چاه قطعنامهها و تحریمهای مترتب بر آن انداختند که بعد از گذشت بیش از ۲۲ سال، هنوز راهی برای خلاصی از آن پیدا نشده است که هیچ، تازه تهدید به به بازگشت و تعمیق آن هم آغاز شده است!
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ظاهراً برخی از این ۱۲ عضو شورای نگهبان در حالی نظرات خود را وحی منزل تصور میکنند که حتی نظام سیاسی هم دیگر به تشخیص و داوری آنها اعتمادی ندارد. از همین رو، کسی را که آنها برای تصدی امور اجرایی دو بار رد صلاحیت کردند، به عنوان «مسئول امنیت کشور» انتخاب میکنند!
هشدار زیدآبادی درباره تشدید حملات لفظی سران اسرائیل:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: به نظر من، نتانیاهو در صدد به پا کردن آتش تازهای است. خود او به همراه نفتالی بنت، ابعاد و اهداف این آتش را تشریح کردهاند. به جای دعوا به هوش باشید!
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: روزنامۀ کیهان بنا به ضربالمثل «کافر همه را به کیش خود پندارد» گمان کرده که هممیهن هم شبیه خود آن است و تمام کسانی که در آن قلم میزنند، همه یک نگاه و خط سیاسی و اعتقادی واحد دارند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: در واکنش به مطلب کیهان در مورد منحرف کردن ابرهای بارانزا توسط اسرائیل نوشت: «آیا مقصود کیهان از این نوع بزرگنمایی قدرت اسرائیل این است که برای دستیابی به آب راهی جز کنار آمدن با آن وجود ندارد؟»
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه جمهوریاسلامی نهایتاً بخواهد مذاکره کند یا نکند، باری است بر دوش خودش و به ناچار خودش باید هزینۀ تصمیم در این باره را بپردازد، اما اینکه یک عضو شورای عالی امنیت ملی، دغدغهای جز مخالفت با مذاکره نداشته باشد، خود علامت بسیار خطرناکی برای کشور است. در واقع توصیۀ او عملاً تعطیل دیپلماسی است. دیپلماسی مگر جز مذاکره با رقیبان و دشمنان است؟
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: چرا مشروطه شکست خورد؟ دلایل و علتهایش به اندازۀ ریگهای بیابان است. آن علل و دلایل همچنان گریبان ما را گرفتهاند و رهایمان نمیکنند. درست به همین دلیل، انقلاب مشروطیت، «تاریخ دور» ما نیست، حال و آیندۀ ماست.
یک فعال سیاسی اصلاحطلب نوشت: استرداد لایحهٔ مقابله با محتوای خلاف واقع در فضای مجازی از سوی دولت را باید به آقای دکتر پزشکیان و همکارانش تبریک گفت.بازگشت از تصمیم نادرست بسیار ارجمندتر از حتی تصمیم درست است!