بازرسان آژانس - صفحه 2

بازرسان آژانس
ابوشادی:

ایران به شرطش در توافق قاهره با آژانس دست یافت

بازرس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در توافق قاهره شرطی گذاشت که شاید در رسانه‌ها خیلی پررنگ نشد و به آن دست یافت.

عراقچی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»؛

اورانیوم ما زیر آوار تاسیسات هسته‌ایِ بمباران شده است

وزیر امور خارجه درباره نحوه همکاری ایران و آژانس گفت: پیش‌تر اعلام کرده‌ایم که اگر گزارشی در این زمینه تهیه شود، این گزارش باید توسط سازمان انرژی اتمی تنظیم گردد. آنچه مربوط به مواد هسته‌ای ماست، همگی در زیر آوارهای ناشی از حملات به تأسیسات بمباران‌شده قرار دارد.

کیهان مدعی شد؛

توافق با گروسی، یعنی دور زدن قانون مجلس

کیهان نوشت: دور زدن قانون مجلس تنها یک اقدام فنی در حوزه هسته‌ای نیست؛ بلکه به معنای مخدوش کردن یکی از ارکان اصلی حکمرانی یعنی «حاکمیت قانون» و «جایگاه مجلس» است. اگر امروز در موضوع هسته‌ای چنین نادیده‌انگاری رخ دهد، فردا در دیگر عرصه‌ها نیز می‌تواند به رویه تبدیل شود. به بیان روشن‌تر، توافق با گروسی، یعنی دور زدن قانون مجلس.

نماینده مجلس:

کاش گروسی به ایران بیاید و قوه قضاییه او را دستگیر کند!

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی درباره ابراز تمایل گروسی برای انجام سفر به تهران گفت: اتفاقا ما هم دوست داریم که ایشان به ایران بیاید و قوه قضاییه ما او را دستگیر کند.

گروسی:

امیدوارم ایران عضو «اِن‌پی‌تی» باقی بماند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: موضع رسمی ایران این است که این کشور در «اِن‌پی‌تی» باقی خواهد ماند. هرچند صداهای داخلی مختلفی وجود دارد. امیدوارم ایران عضو ان پی تی باقی بماند.

ادعای گروسی:

ایران دسترسی به سایت‌های هسته‌ای مهم را ممنوع کرده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران اجازه دسترسی بازرسان به تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده در حمله هوایی ژوئن ۲۰۲۵ را نداده است.

گروسی:

دسترسی فیزیکی به تأسیسات آسیب دیده ایران دشوار است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به‌خاطر حملات صورت گرفته به تأسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان که آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شده است دسترسی فیزیکی به این تأسیسات دشوار است.

گروسی:

بازرسان آژانس تنها به نیروگاه بوشهر دسترسی پیدا کرده‌اند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که بازرسان این نهاد تنها به نیروگاه اتمی بوشهر دسترسی پیدا کرده‌اند.

فلاحت پیشه:

شورای عالی امنیت ملی، مصوبات افراطی مجلس را نادیده بگیرد

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم می گوید: همان جریانی که معتقدم بخشی از ضایعاتی که به منافع ملی وارد شد ناشی از حاکمیت چنین جریانی در مجلس بود،  باید پاسخگوی شرایط افراطی باشند که به مجلس تحمیل  و بن بست‌هایی را در سیاست خارجی ایجاد کردند. در نتیجه کشور در دام فتنه و جنگ افتاد. اکنون نه تنها سفره افراطیون کوچک نشده بلکه بزرگ‌تر هم شده است. این ملت ایران بودکه علاوه بر سال‌ها تحریم تاوان جنگ را هم دادند. افراطیون نمی‌توانند با این جار و جنجال‌ها از محاکمه فرار کنند.  مشی جدید دبیرخانه مجلس، پرهیز از تهدید‌های قابل اجتناب است و طبیعتا این منجر به اختلافاتی می‌شود. در عین حال می‌گویم هر زمان شورای امنیت ملی تشخیص دهد، امنیت ملی کشور در تنش زدایی است، می‌تواند مصوبات افراطی را نادیده بگیرد.

هم میهن:

برجام بهترین و بیشترین چیزی بود که ایران می‌توانست به دست بیاورد اما نگذاشتند

هم میهن نوشت: گذر زمان نشان داد که قطعنامه‌ها کاغذپاره نبودند. برجام بهترین و بیشترین چیزی بود که ایران می‌توانست به دست بیاورد اما خیلی زود میان سه ضلع تندروهای داخلی، اسرائیل و آمریکا لِه شد. مشخص نیست که جریان ضددیپلماسی تصور می‌کند که ایران چقدر می‌توانست شرایط تحریمی بین‌الملل را ادامه دهد. اما این مشخص است که این مثلث تمام تلاش خود را به کار بست تا راه تنفس ایجاد شده با توافق هسته‌ای را مسدود کند.

نماینده مجلس:

ورود بازرسان آژانس به کشور، با تأیید شورای عالی امنیت ملی بود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق توضیحات رئیس مجلس، با تأیید شورای عالی امنیت ملی اجازه ورود به ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور داده شده است.

قالیباف:

قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس رعایت شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس درباره حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران و عدم رعایت مفاد قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد که در این زمینه قانون رعایت شده است.

گروسی خبر داد؛

بازرسان آژانس به ایران بازگشتند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت که اولین گروه از بازرسان این آژانس به ایران بازگشته‌اند.

نماینده مجلس:

تحت هیچ شرایطی دسترسی فیزیکی به سایت‌های هسته‌ای داده نخواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، تحت هیچ شرایطی دسترسی فیزیکی به تأسیسات هسته‌ای ایران به هیچ یک از نهادهای بین‌المللی داده نخواهد شد.

ادعای جروزالم پست:

هیأت آژانس هفته آینده به ایران سفر می‌کند

یک رسانه صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده که برای نخستین بار از زمان جنگ ۱۲روزه، هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

کیهان:

چشمان موساد و سیا را کور کنید!

کیهان نوشت: به موجب قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس، دولت مکلف است هرگونه همکاری را تا زمانی که تضمین امنیت تأسیسات هسته‌ای کشور حاصل نشده، متوقف کند. وقتی آژانس عملاً نقش چشمان آمریکا و رژیم صهیونیستی را ایفا می‌کند، ایران هم باید عزم خود را جزم کرده و چشمان موساد و سیا را کور کند.

رونمایی آژانس از اطلاعات تازه در گزارش جامع؛ سرنخ‌های ایران از خرابکاری در «تورقوزآباد» و «ورامین»

ایران در مذاکرات فنی و کارشناسی خود با معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که طی هفته‌های اخیر برگزار شده، سرنخ‌ها و اسناد و اطلاعاتی را ارائه کرده که احتمال بالای خرابکاری و سندسازی را تایید می‌کند.