عباس عبدی - صفحه 2

عباس عبدی
عباس عبدی:

آقایان اصولگرا! شما هم در زیان‌هایی که به نظام وارد شود، شریک هستید

عباس عبدی نوشت: از اصولگرایان نمی‌خواهم که خلاف حقیقت را بگویند ولی معتقدم که اگر خواهان قدرتمندی نظام مورد حمایت خود هستید سکوت و بدتر از آن ریاکاری نکنید و حقیقتی را که می‌بینید با ادبیاتی متین و سازنده بگویید والا شما هم در زیان‌هایی که دیر یا زود به این نظام وارد خواهد شد، شریک هستید.

عبدی:

اصولگرایان تندرو مشکلات خودشان را روی سر دولت و قانون خالی می‌کنند

یک فعال سیاسی نوشت: متاسفانه اصولگرایان تندرو مشکلات خودشان را روی سر دولت و قانون خالی می‌کنند. به‌جای آنکه بروند مردم را قانع کنند در پی اعمال فشار از طریق قانون هستند. از بس ناتوانی خود را با زور قانون پوشاندند حالا به بن‌بست خورده‌اند. مثل کسی که درد دارد وبه‌جای درمان، پیاپی مُسکن می‌خورد. بعد به جایی می‌رسد که دیگر مُسکن هم دردش را کم نمی‌کند.

عباس عبدی:

نظام سیاسی باید دایره خطوط قرمز برای بقای خود را گسترش دهد

یک فعال سیاسی می گوید: دیدم پس از جنگ اخیر جوان تحصیلکرده‌ای (کلهرودی) را به علت نقدی منطقی، فوری بازداشت و البته سپس با قرار او را آزاد کردند ولی اینها نتیجه عکس دارد. نظام سیاسی باید دایره خطوط قرمز برای بقای خود را گسترش بدهد. اطمینان نسبی دارم که آقای اژه‌ای اینها را به خوبی متوجه می‌شوند.

عباس عبدی:

سخنان پزشکیان نشانه قدرت است

سخنان آقای پزشکیان نه نشانه ضعف، بلکه نشانه قدرت است و این ذهنیت غلط سنتی است که پذیرش ضعف را نشانه ضعف می‌داند، درحالی که این می‌تواند نشانه قوت و اراده برای حرکت باشد.

عباس عبدی:

تندروها نیرویی برآمده از احمدی‌نژادیسم و فاقد کوچک‌ترین مسوولیت‌پذیری هستند

یک فعال سیاسی نوشت: تندروها نیرویی برآمده از احمدی‌نژادیسم و پس از افزایش درآمدهای نفتی در قدرت هستند که ذهنیت ضد و شبه علمی دارند، اغلب ادبیاتی تند و ستیزه‌جویانه و غیر پاکیزه دارند، امور اعتقادی برای آنان نقش ابزاری برای رسیدن به هدف که همان قدرت است را دارد، از دروغ مضایقه نمی‌کنند، در بیان سخن راست بسیار ممسک و بخیل هستند.

عباس عبدی:

نه می‌توانند بی‌خیال اینترنت شوند و نه می‌توانند آن را قطع کنند

یک فعال سیاسی نوشت: می‌توان گفت که این معصیت نه تنها لذت ندارد، بلکه موجب زجر و عذاب گناهکاران هم می‌شود. چرا؟ به نظر می‌رسد که نسبت بخشی از طرفداران ساختار با اینترنت، مثل جن و بسم‌الله شده است که یکجا جمع نمی‌شوند. ولی مشکل اینجاست که نه می‌توانند بی‌خیال اینترنت شوند و تن به آن دهند و نه می‌توانند آن را قطع کنند.

عباس عبدی:

نفهمیدند که ماجرای صدیقی را نمی‌توان لاپوشانی کرد

یک فعال سیاسی نوشت: اعتبار ساختار را نزد اعتبار فرد قربانی کردند ولی در نهایت اعتبار این شخص را هم نتوانستند حفظ کنند که بدتر نمودند. در پایان هر دو باختند، بدجوری هم باختند. به گمانم از ابتدا نفهمیدند این مساله‌ای نیست که بتوان آن را لاپوشانی کرد و هر کوششی برای انکار آن، ماجرا را بدتر می‌کند.

عباس عبدی:

پزشکیان از طرفداران لایحه فضای مجازی نترسید، با قدرت آن را پس گرفت

یک فعال سیاسی گفت: اصلاح یک تصمیم خطا و پذیرش خطا بودن آن، مشروط به وجود قدرت و توانایی است. اگر به دلیل ترس باشد، اتفاقاً باید از طرفداران اندک لایحه می‌ترسیدند، از مردم که نباید ترسید. این استرداد نشانه صداقت و قدرت دولت است.

عباس عبدی:

راه مقابله با خلاف‌گویی، تصویب قانون مجازات نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: درخصوص لایحه «مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» نقدهایی نوشتم، همه آن کارهایی که بخواهند با آن قانون انجام دهند هم‌اکنون انجام می‌دهند و هیچ نتیجه‌ای هم نگرفته‌اند که دست به دامن تصویب قانون جدیدی می‌شوند. علت هم این است که راه مقابله با خلاف‌گویی قانون مجازات نیست. نه اینکه نباید خلاف‌گو را مجازات کرد، باید مجازات کرد ولی کیفر بخش کوچکی از فرآیند مقابله است. مثل پختن غذا که بدون نمک بسیار بدمزه خواهد شد ولی نمک جزو کوچکی از ضروریات خوشمزه و مطبوع شدن غذا است.

عباس عبدی:

انتخاب مجدد آقای جنتی ۹۹ساله به عنوان دبیر شورای نگهبان چه معنایی دارد؟

یک فعال سیاسی نوشت: انتخاب مجدد آقای جنتی ۹۹ساله توسط اعضا به عنوان دبیر شورای نگهبان که مهم‌ترین و قدرتمندترین و غیر پاسخگوترین نهاد کشور است چه معنایی دارد؟ آیا انتخاب‌کنندگان معنای این کار خود را نمی‌دانستند؟ چگونه ممکن است که حوزه‌های علمیه در ۵۰ سال اخیر نتوانسته‌اند، حداقل ده یا بیست نفر مجتهد مسلم و باسواد تربیت کنند تا این‌بار را از دوش این پیرمرد بردارند؟ به‌طور قطع بعید است که این تعداد روحانی تربیت نشده باشند.

عباس عبدی:

اتفاقات مثبت آینده در گرو بازگشت به مردم است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: پدیده اصلی در جنگ اخیر، مردم ایران بودند؛ باید قدر دانست و به مردم بازگشت، وضع نامطلوب محصول سیاست‌های گذشته است و تا آن سیاست‌ها تغییر پیدا نکند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد، در واقع بدون احترام به رای و خواسته مردم، امکان ندارد اتفاقی مثبتی در جامعه رخ دهد.

عباس عبدی:

بی‌دینی حاصل عملکرد آقای علم‌الهدی و برخی روحانیون است نه تبلیغات دشمن

یک فعال سیاسی نوشت: یکی از کسانی که به‌طور معمول هر هفته یک یا دو بار سخنرانی می‌کند، آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد است که اخیرا گفتند: «جنگ نرم خطرناک‌ترین جبهه دشمن است و در این عرصه هدف او دین‌زدایی و خارج کردن دین از زندگی مردم است. بی‌دینی مردم ناشی از تبلیغات ضد دینی نیست، بلکه ناشی از عملکرد نادرست همین متولیان و مبلغان دینی است.

عباس عبدی:

اشتباه حاکمیت است که هر مخالفی را آمریکایی و اسرائیلی می‌نامد

یک پیشکسوت روزنامه‌گاری گفت: اسراییل و غرب و خیلی‌های دیگر اطلاعاتشان را در کف توییتر و فضای مجازی گرفته‌اند. در حالی که من نوعی اطلاعاتم را از نظرسنجی‌ها باید بگیرم. آن جا است که واقعیت‌ها را نشان می‌دهد که نگذاشتند منتشر شود.

عباس عبدی:

چنانچه قرار است تقدم تندروها بر مردم ادامه یابد، صریحا اعلام کنید

یک فعال سیاسی گفت: در حوزه سیاست داخلی. اگر واقعا قرار است سیاست‌های گذشته و تقدم یک گروه تندرو و اقلیت بر مردم ادامه یابد، صریحا اعلام کنید. ادامه آن سیاست‌ها چه در حوزه رسانه، چه در نیروی انسانی و مساله زنان امنیت کشور را تضعیف می‌کند، اتفاقا امید اصلی متجاوزان به همین زمینه‌ها بود که جز در حوزه رسانه که موفقیت‌های کامل داشتند، در دو موضوع دیگر شکست خوردند و اهداف اصلی تهاجم ناکام ماند. اگر شواهدی دال بر تغییرات ملموسی در سیاست داخلی و رسانه‌ای دیده نشود، ریزش‌ها جدی خواهد بود.

عباس عبدی:

وحدت و انسجام ملی چیزی نیست که فقط در جنگ بتوان آن را ایجاد کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انسجام ملی چیزی نیست که در شرایط جنگی تازه بخواهیم آن را ایجاد کنیم؛ مگر اینکه برگردیم به بنیان‌های وحدت و انسجام ملی. این کار در شرایط کنونی امکان‌پذیر است.

عباس عبدی:

با انتخاب دکتر پزشکیان، ایران از افتادن به سیاهچاله تندروها نجات یافت

عباس عبدی نوشت: آنچه در انتخابات سال گذشته رخ داد یک دستاورد مهم بود، حداقل از این منظر که ایران را از افتادن در سیاهچاله نیروهای تندرو نجات بخشید و این به سود همه بود، هم مردم و هم حکومت و هم جهان و البته به زیان تندروها بود. از این نظر سود یا به تعبیر دقیق‌تر عدم‌الضرر آن بسیار زیاد بود.

عباس عبدی:

آقای پزشکیان با همکاری قوای دیگر، دست نمایندگان را از دخالت در انتصابات کوتاه کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: آقای رئیس‌جمهور می‌تواند و باید با هماهنگی رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه تمهیداتی بیندیشند که دست نمایندگان را از دخالت در اجرا و انتصابات کوتاه کنند و همه آنان باید متحد و کنار یکدیگر عمل کنند، در غیر این صورت هر گونه ناکارآمدی مستقیماً متوجه دولت و وزرا است.

واکنش عباس عبدی به جنجال قاسمیان در عربستان:

قاسمیان باید محاکمه شود تا کشور قربانی مطامع این جماعت نشود

یک تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در خصوص سخنان غلامرضا قاسمیان در عربستان و بازداشت وی نوشت: وی باید در ایران محاکمه شود، اکنون بهترین فرصت برای ساختار سیاسی است تا این پیام روشن را به مردم دهد که حاضر نیست کشور را قربانی مطامع این جماعت کند.

واکنش عباس عبدی به پروژه شبیه‌سازی جهنم و پل صراط در فومن؛

سیاست طمع و ایجاد بهشت را حذف کردند چون نشان دادن نهرهای عسل و حوری پرهزینه است!

یک فعال سیاسی نوشت: طراحی و نمایش پل صراط و جهنم در شمال کشور موجب حیرت جامعه شد، ولی کمتر کسی به این پرداخت که این نمایش در ذیل سیاست ترس معنادار است. البته در همین مورد نیز سیاست طمع و ایجاد بهشت را حذف کردند، چون نشان دادن نهرهای عسل و حوری و انواع خدمات مجانی و... خیلی پرهزینه است. برخی موارد را هم که نمی‌توان نمایش داد.

عباس عبدی:

اصلاحات نیازمند تغییر نسل است / نسل جدید جریان اصلاح‌طلب را نمی‌شناسد

یک فعال سیاسی با تأکید بر اینکه «اصلاحات نیازمند تغییر نسل است»، گفت: «باید به جریاناتی امید داشت که در این تیپ‌های جوان و در فضای مجازی هستند و روحیات مثبتی نسبت به دیگران دارند و تحمل‌پذیرند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که درگیری و حذف، مسئله‌ای را حل نمی‌کند و بیشتر امیدم به آن‌هاست.