محمد مهاجری - صفحه 2

محمد مهاجری
مهاجری:

برخی تندروها تا به حال حتی یکبار هم اسلحه به دست نگرفته‌اند!

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: برخی از منتقدان اساسا تجربه‌ای از واقعیت‌های میدانی و موضوعات جنگی ندارند و در کل عمرشان اسلحه دست نگرفته و حتی یک گلوله هم شلیک نکرده‌اند. به همین دلیل، ارزیابی دقیقی از هزینه‌ها و پیامد‌های تصمیمات در مقطع فعلی جنگ ندارند.

مهاجری:

انسجام داخلی‌ و تداوم حملات ایران، پیام بازدارندگی را به دشمن منتقل کرد

یک فعال سیاسی ضمن اشاره به همزمانی آمادگی و اقدام سخت نیروهای مسلح، تأکید کرد: با وجود حملات گسترده ایالات متحده آمریکا و اسرائیل به زیرساخت‌های نظامی ایران، تداوم و شدت پاسخ‌های ایران و نیز شکل‌گیری انسجام داخلی، پیام بازدارندگی جمهوری اسلامی را به‌طور مؤثر منتقل کرده است.

مهاجری:

مذاکره نه نشانه ضعف که نتیجه تغییر موازنه قدرت است

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: آمریکا اکنون دریافته است هدف‌هایی مانند «از بین بردن جمهوری اسلامی» یا «شکست کامل ایران» نه واقع‌بینانه است و نه به‌صرفه. ازسوی دیگر، ایران نیز با تکیه بر توان بازدارندگی و فشار بر منافع امریکا و اسراییل، توانسته خود را به عنوان بازیگری تثبیت کند که نادیده گرفتنش ممکن نیست. در چنین شرایطی، مذاکره نه نشانه ضعف که نتیجه تغییر موازنه قدرت است.

مهاجری:

این جنگ با مردم است نه جنگ با تجهیزات نظامی

عضو پیشین شورای اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم با بیان اینکه جنگی که ترامپ به راه انداخته است؛ جنگ با مردم است نه جنگ با تجهیزات نظامی تصریح کرد: شاید مسئله اعتراضات باعث شد تا سران آمریکا تصور کند ایرانی‌هایی که معترض هستند، در مقابل تغییر نقشه ساکت خواهند شد در حالیکه هر اصلاحی در کشور باید توسط مردم انجام شود، آنها اجازه نمی‌دهند از بیرون برایشان تعیین تکلیف شود.

مهاجری:

مذاکرات فنی در وین یعنی راه برای توافق نهایی نسبتا هموار شده

یک فعال سیاسی اصولگرا ضمن امیدبخش توصیف کردن فضای مذاکرات ایران و آمریکا، نوشت: عراقچی و ویتکاف در کلیات به تفاهم رسیده‌اند و راه برای توافق نهایی نسبتا هموار شده.

مهاجری:

همزمان با توافق خارجی، توافق ملی در درون نیز در دستور کار باشد

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که کشور همزمان با تلاش برای توافق در بیرون، باید زمینه‌های اصلاح شیوه حکمرانی و دستیابی به یک توافق ملی در درون را نیز در دستور کار قرار بدهد.

مهاجری:

آن طرف آبی‌ها، فردای تهاجم آمریکا به ایران قیافه‌شان دیدنی است؛ کریه‌تر از الان

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ساده اندیشی نکنیم. حمله به ایران و اشغال آن مانند همیشه‌ی تاریخ، فقط نکبت است و ذلت و خفت. اینهایی که آن‌طرف دنیا نشسته‌اند و برای امریکا کِل می‌کشند و به حمله ترغیبش می‌کنند، فردای تهاجم قیافه‌شان دیدنی است. کریه‌تر از الان و ترحم برانگیزتر از امروز.

مهاجری:

جریان تندرو عامل اصلی نارضایتی و افسردگی جامعه است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بخش عمده‌ای از نارضایتی و افسردگی جامعه ناشی از عملکرد «جریان تندرو» است. این جریان محدود به یک جناح خاص نیست و در بین اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون خارج از کشور نیز حضور دارد.

مهاجری:

راه‌حل مشکلات معیشتی رفع تحریم‌هاست

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشکلات اقتصادی کشور که ریشه اصلی اعتراضات را شکل می‌دهد، راه‌حل اقتصادی ندارند، بلکه حل این مشکلات راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک دارند. تا زمانی که ایران تحریم باشد، این مشکلات وجود دارد. حتی اگر دولت باز هم به رقم یارانه بیفزاید باز هم به‌طور کامل نمی‌توان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را پاسخ داد.

مهاجری:

بعد از عوامل اغتشاشات، سراغ انقلابی‌نماها و کاسه‌های داغ‌تر از آش هم بروید

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: همزمان با برخورد با آن عناصر اغتشاش، سراغ این کاسه‌های داغ‌تر از آش هم بروید. گول ظاهرشان و لباس‌شان و پست‌شان و ریش‌شان را نخورید. خوارج دوران مولا، از اینها انقلابی تر، مقدس‌نماتر، نمازشب خوان تر، متشرع‌تر و… بودند. زیر لوا و عبای هرکسی قایم شده‌اند بکشانیدشان بیرون. واضحتر از این بگویم؟

مهاجری در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

صداوسیما به چهره‌های ورشکسته و تکراری عادت کرده است/عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی مردم تاثیر دارد

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی‌های جامعه و مردم تاثیر به‌سزایی دارد که میزان آن هم کم نیست و بالا است؛ برخی چهره‌های مستقل به دلیل گلایه‌ها و نقدهایی که به صداوسیما و روش آن دارند، حتی اگر از آن‌ها دعوت هم شود که در رسانه ملی حضور پیدا کنند، از این کار امتناع می‌کنند. ولی به هر حال، به این معنا نیست که تلویزیون به سراغ چهره‌های ورشکسته، تکراری و افرادی که حضور آن‌ها در تلویزیون و رسانه‌ها مردم را عصبانی می‌کند، برود. صداوسیما به این مدل افراد عادت کرده و ترک عادت نیز موجب مرض است.

محمد مهاجری:

ادعای شورای همکاری خلیج‌فارس، روایت‌سازی بی‌قاعده است

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: جزایر مورد بحث نه زمانی terra nullius بوده‌اند و نه وضعیت بی‌مالکیتی داشته‌اند و ایران با اعمال حاکمیت مستمر، مالکیت موثر بر آنها را حفظ کرده است. ادعاهای شورا در تضاد با اصل تمامیت ارضی و منع تغییر یک‌جانبه مرزهاست و هیچ قاعده‌ای در حقوق بین‌الملل وجود ندارد که اجازه دهد خاک یک کشور تحت عنوان «ادعای تاریخی» یا «واقعیت‌های حقوقی» به دیگری واگذار شود.

محمد مهاجری:

صداوسیما به راحتی می‌تواند تمام مخارج خود را تامین کند، بودجه دولتی ندهید

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: دولت حتی هزینه‌های ضروری را نیز باید کاهش دهد، قطعاً حقوق و دستمزد مشمول این موضوع نمی‌شود، اما چاره‌ای نیست جز اینکه برای دستگاه‌هایی که بر بودجه دولت تحمیل هستند بودجه‌های حداقلی در نظر گرفته شود. مشخصاً در مورد صداوسیما معتقدم به راحتی می‌تواند تمام هزینه‌های خود را تامین کند و علاوه بر آن مازاد درآمد نیز داشته باشد اما بنابر دلایل متعددی این سازمان بیشتر سازمان مصرفی است.

مهاجری:

زاکانی بی‌عرضه‌ترین شهردار تهران است

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: زاکانی اگر خیلی هنر دارد همین شهرداری را که در چندسال اخیر به سازمانی فشل تبدیل کرده اصلاح کند تا لقب ‎بی‌عرضه‌ترین‌ شهردار تهران به نامش سند نخورد.

مهاجری:

گروه‌های فشار نمی‌گذارند فیلترینگ برداشته شود

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: هر عقل سلیمی می پذیرد که باید فیلترینگ برداشته شود، خود آقای پزشکیان هم یک سال و نیم است که مدافع این موضوع است. معلوم است که گروه های فشاری وجود دارند که نمی خواهند بگذارند این موضوع اتفاق بیفتد. یا مثلاً در قضیه CFT، گروه فشاری را در مجمع داشتند و تلاش می کردند که نشود.

محمد مهاجری:

آقای نماینده! نخبگان به‌خاطر تفکر پایداریچی شما مهاجرت می‌کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا، خطاب به نماینده قم نوشت: نخبگان به دلیل سیاست‌های شما و مخالفت با رفع فیلترینگ و FATF کشور را ترک می‌کنند.

مهاجری:

جماعت پایداریچی پای تابوت بانک آینده جشن گرفته‌اند

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: جماعت پایداریچی پای تابوت بانک آینده جشن گرفته‌اند و پایکوبی می‌کنند؛ این اقدام مشکوک است.

مهاجری:

تندروها تا امروز یک کار به دردخور برای کشور نکرده‌اند

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: شخصا ۱۴ روز وقت گذاشتم و کارنامه جریان تندرو را از سال ۸۴ تا ۱۴۰۴ مرور کردم تا مواردی از صلاح و بهبود در عملکرد آنها پیدا کنم، صادقانه می‌گویم حتی یک مورد در کارنامه آنها ندیدم. اما این جریانات رادیکال که هیچ گامی به سمت رشد و تعالی کشور برنداشته‌اند.

محمد مهاجری:

تندروها فقط داد زدن و فحش دادن را بلدند!

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: تندروهای اصولگرا فقط بلدند داد بزنند و فحش بدهند، برخی منتقدان هم از ترس اتهام، سکوت کرده‌اند.

مهاجری:

انقلابی‌نما‌های قلابی دارند دست و پا می‌زنند از منجلاب خارج شوند

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: از دیروز انقلابی نما‌های قلابی که به برجام فحش می‌دهندخفه شدند و دارند دست و پا می‌زنند از منجلاب خارج شوند.