قطعنامه

قطعنامه

نامه‌ ایران به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت

در نامه سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل به دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی آمده است: قطعنامه ۲۸۱۷ (۲۰۲۶) شورای امنیت سازمان ملل متحد آشکارا ناعادلانه، فاقد وجاهت حقوقی و به‌طور بنیادین منفک از واقعیت است. این قطعنامه با نادیده‌انگاری عامدانه جنگ تجاوزکارانه جاری علیه جمهوری اسلامی ایران بستر واقعی و حقوقی را به‌طور فاحش تحریف می‌کند.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه بیعت با سومین رهبر انقلاب؛ تاکید بر ادامه نبرد و مقابله تا تنبیه متجاوزان

شرکت‌کنندگان در اجتماع عظیم و حماسی، طی قطعنامه ای ضمن پاسداشت خط خمینی کبیر و گرامیداشت مقام شامخ امام شهید و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند آن دو امام سفرکرده، بیعت خود را با رهبر جدید انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای اعلام داشتند.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را عهده‌دار شد، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

در قطعنامه پایانی همبستگی ملی:

آمریکا و اسرائیل، مسئول مستقیم خون‌های به ناحق ریخته شده در ایران هستند

مردم تهران در قطعنامه پایانی همبستگی ملی علیه تروریسم، آمریکا و اسرائیل را مسئول مستقیم خون‌های به ناحق ریخته شده در ایران برشمردند و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود زندگی و معیشت مردم و برخورد قاطع با محتکرین و مفسدین اقتصادی شدند.

ادعای تکراری کیهان:

تحریم‌ و قطعنامه‌ سوغات جریان غربگرا برای مردم ایران است

کیهان نوشت: تحریم‌ها و قطعنامه‌ها نه محصول مقابله با غرب، بلکه نتیجه راهبرد غلط جریان غربگرا در اعتماد، عقب‌نشینی و امتیازدهی یک‌طرفه بوده است. این جریان سیاسی بدسابقه، رکورددار تولید و تحمیل بیشترین قطعنامه‌ها و سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه مردم ایران است

قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام تصویب شد

قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) با همراهی آمریکا، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

جزئیات پیش‌نویس قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران به شورای حکام آژانس

یک رسانه عربی نوشت: بنابر پیش‌نویس قطعنامه اروپایی، ایران «بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۵ در زمینه‌عدم اشاعه هسته‌ای مجدداً اعمال شدند، موظف است تمام فعالیت‌های غنی‌سازی و بازفرآوری، از جمله تحقیق و توسعه، و همچنین کار بر روی تمام پروژه‌های مربوط به آب سنگین را به حالت تعلیق درآورد و ماده اصلاح‌شده ۳.۱ را اجرا کند.»

هم میهن:

سال ۹۲ که تندروها دولت را به روحانی تحویل دادند، زیر بار تحریم همه‌جانبه رفته بودیم

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: در دو سال آخر دولت احمدی نژاد مسئله هسته‌ای مطرح شد که دولت درصدد حل آن بود؛ ولی اصرار تندروها اجازه نداد حل شود هرچند تا پایان دوره خاتمی مشکل خاصی نیز به‌وجود نیامد.ولی هنگامی که تندروها دولت را در سال۹۲ به روحانی تحویل دادند، چندین قطعنامه علیه ایران صادر شده بود و زیر بار تحریم همه‌جانبه رفته بودیم.

ظریف:

لاوروف دروغ گفت، اسنپ‌بک مربوط به روزهای آخر نیست

وزیر پیشین امور خارجه گفت: لاوروف دروغ گفت. اسنپ مربوط به روزهای آخر نیست، پیشنهاد کری هم نیست، آمریکایی‌ها همیشه دبه می‌کنند. ما توافق کرده بودیم که دیدیم کری برگه‌ای در دست داشت که نوشته بود قطعنامه‌ها ۶ماه، ۶ماه تعلیق شوند، به کری گفتم این چه مزخرفی است، داری به شعور من توهین می‌کنی، کری گفت این پیشنهاد رفیقت لاوروف است.

محمد هاشمی:

با چند قطعنامه اضافه نمی‌توانند کاری با ملت ایران بکنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: امروز هم مردم همان مردم هستند و در شرایط و نابسامانی‌های مختلف به صحنه آمده و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند. با چند قطعنامه اضافه نمی‌توانند کاری با ملت ایران بکنند.

جعفرزاده:

جلیلی به تکاپو افتاده تا به تمامی دعوت‌های بی‌پاسخ یک دهه گذشته پاسخ مثبت دهد

یک نماینده ادوار مجلس گفت: آقای روحانی در شرایط کنونی درخواست مناظره نداده است، بلکه این سعید جلیلی است که در روز‌های گذشته، پس از فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تمامی قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت، به تکاپو افتاده تا به تمامی دعوت‌های بی‌پاسخ یک دهه گذشته پاسخ مثبت بدهد.

ایزدی:

با قطعنامه دیگری می‌شود مکانیسم ماشه را متوقف کرد

یک کارشناس ارشد سیاست خارجی درباره شرایط بعد از مکانیسم ماشه و برخی گمانه‌زنی‌ها که باور دارند تنها دو راه توافق حداکثری و تقابل نظامی حداکثری وجود خواهد داشت، عنوان کرد: ممکن است گفت‌وگوها بین ایران و اروپا و یا حتی به شکلی که در گذشته بود یا بین ایران و آمریکا، ادامه پیدا کند. احتمالاً در جریان همین گفت‌وگوها، اقداماتی انجام شود که بتوانند مکانیزم ماشه را با یک قطعنامه دیگر در شورای امنیت متوقف کنند و تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

نماینده مجلس:

سفرای ۳ کشور اروپایی از ایران اخراج شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ دلیلی برای حضور سفرای کشورهایی که به این صورت اقدام غیرقانونی و خصمانه علیه ملت ایران انجام می‌دهند، در تهران وجود ندارد لذا پیشنهاد می‌شود وزارت امور خارجه سطح روابط را به کاردار تقلیل دهد و سفرای این سه کشور را از ایران بیرون کند.