وزیر امور خارجه ایران وزیر خارجه در گفتگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه ما این جنگ را شروع نکردیم و ما به دنبال جنگ نبودیم در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از اخبار منتشر شده در مورد انجام مذاکرات بین ایران و آمریکا برای آتش بس و اظهاراتی که رئیس جمهور آمریکا در این ارتباط مطرح کرده است ، گفت : ما آتش بس نمیخواهیم بلکه ما خواهان خاتمه جنگ هستیم به نحوی که دیگر چنین موضوعی تکرار نشود.
وزیر دفاع سابق بریتانیا گفت: فکر نمیکنم شاهد خاتمهای برای این ماجرا باشیم که [ایرانیها]بگویند: «خب، پرچم سفید بالا میبریم و تسلیم میشویم.» فکر نمیکنم اینجا چنین اتفاقی بیفتد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مطالبات مهم ایران برای آتشبس، ارائه تضمینهای لازم از سوی جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوز آمریکا در آینده است. همچنین باید تحریمها رفع شود و تمام اموالی که شاه خبیث دزدید و خارج کرد، به کشور برگردانده شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مطالبات مهم ایران برای آتشبس، ارائه تضمینهای لازم از سوی جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوز آمریکا در آینده است. همچنین باید تحریمها رفع شود و تمام اموالی که شاه خبیث دزدید و خارج کرد، به کشور برگردانده شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مطالبات مهم ایران برای آتشبس، ارائه تضمینهای لازم از سوی جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوز آمریکا در آینده است. همچنین باید تحریمها رفع شود و تمام اموالی که شاه خبیث دزدید و خارج کرد، به کشور برگردانده شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مطالبات مهم ایران برای آتشبس، ارائه تضمینهای لازم از سوی جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوز آمریکا در آینده است. همچنین باید تحریمها رفع شود و تمام اموالی که شاه خبیث دزدید و خارج کرد، به کشور برگردانده شود.
سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا اعلام کرد: اسم شکستتان را توافق نگذارید. دوران وعدههایتان به سر رسیده. امروز در جهان، دو جبهه وجود دارد: حق و باطل. و هر حقطلب آزادهای، تحت تاثیر امواج رسانهای شما، اغوا نمیشود.
یک تحلیلگر مسائل بینالملل میگوید: ترامپ باید چند موضوع را درک کند تا بتوان حرف از مذاکره و دیپلماسی آتش بس زد، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید درک کند این است که نمیشود حرف از حمله به خارک و تصرف خارک بزند یا تهدید کند که تاسیسات برق کشور را نابود کند و توقع داشته باشد ایران سر میز مذاکره بنشیند یا ایران بدون این که هیچ امتیازی دریافت کند، به آمریکا امتیاز بدهد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: همانطور که گفتم، ما بهدنبال آتشبس نیستیم. ما خواهان پایان کامل، جامع و پایدار جنگ هستیم و تنها راهحل قابل قبول از نظر ما، پایان کامل جنگ است.