جنگ ایران و اسرائیل - صفحه 6

جنگ ایران و اسرائیل
فرجی راد:

اسرائیل بدون چراغ سبز ترامپ به ایران حمله نمی‌کند

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، گفت: من معتقدم ترامپ اصلا علاقه ندارد به ایران حمله کند و اسرائیل هم بدون چراغ سبز ترامپ این کار را نمی‌کند؛ بهانه داخلی هم ایرانی‌ها به دست ترامپ نمی‌دهند، لذا بر خلاف بعضی دوستان، من احتمال حمله را خیلی پایین می‌بینم.

محسن آرمین:

اگر حاکمیت به مطالبات پاسخ دهد، جایی برای طرح موضوع رفراندوم باقی می‌ماند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر حاکمیت به مطالبات پاسخ دهد، آیا هنوز جایی برای طرح موضوع رفراندوم باقی می‌ماند؟ چرا درگیر این شویم که خارجی‌ها چه گفتند، داخلی‌ها چه گفتند و براندازان چه موضعی دارند؟ بهتر است تمرکزمان را روی حل مشکلات مردم بگذاریم.

جانشین فرمانده نزاجا:

درصد کمی از توانمندی ما در جنگ ۱۲ روزه استفاده شد

جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه در جنگ ۱۲ روزه درصد کمی از توانمندی ما وارد جنگ شد، گفت: نیروهای مسلح ما آمادگی داشتند که در صورتی که اتفاقات جدیدی از دریا و زمین بیفتد، به صورت جانانه دفاع کنند.

فرهیختگان:

اظهارات نماینده اصفهان، خطای اخلاقی، ضد کرامت انسانی و انحراف در تفکر است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: مقایسه‌ شهادت با تولد، جان‌باخته با جانِ ‌زاده‌شده، نه صرفاً یک خطای آماری، بلکه یک خطای اخلاقی است. این نوع سخن‌گفتن، نه‌تنها فاقد درک علمی از مفهوم جمعیت و نسبت آن با توسعه است، بلکه نشانه‌ای از فروکاستن کرامت انسانی به ارقام و نمودارهاست.

سردار نائینی:

قدرت پدافندی و آفندی ایران همه محاسبات دشمن را در هم شکست

سخنگوی سپاه گفت: اگر عملیات موشکی نیرو‌های مسلح ایران با همان شدت ادامه می‌یافت، امروز از این رژیم چیزی باقی نمانده بود.قدرت پدافندی و آفندی ایران همه محاسبات دشمن را در هم شکست.

زیباکلام:

از رضا پهلوی تعجب کردم که چطور کنار اسرائیل ایستاد!

یک استاد دانشگاه گفت: توییت کردم که تعجب می‌کنم چگونه اپوزیسیون و شاهزاده رضا پهلوی کنار آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند. چطور یک ایرانی می‌تواند کنار این‌ها بایستد؟ من مطمئن بودم مردم در خیابان‌ها نخواهند آمد.

جهانگیری:

فرماندهان ما گوشی هوشمند نداشتند؛ جاسوس واقعی را پیدا کنیم

معاون اول پیشین رئیس‌جمهور خواستار توجه بیشتر به مقوله نفوذ انسانی در افشای اطلاعات مهم شد و گفت: فرماندهان ما گوشی هوشمند نداشتند. پس باید جاسوس واقعی را پیدا کنیم.

ابطحی:

اولین اعتراض امام به رژیم شاه از جنس ایران‌دوستی بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اولین اعتراض امام به رژیم شاه از جنس ایران دوستی بود. موضوع سخنرانی منجر به دستگیری و تبعید ایشان، ‎کاپیتولاسیون بود.

رهبر انقلاب:

حفظ عزت و آبروی کشور و ملت، تکلیف بی اغماض گویندگان و قلم‌زنان است

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت اربعین شهادت جمعی از هم میهنان، سرداران با کفایت نظامی و دانشمندان برجسته‌ هسته‌ای ۷ تکلیف راهبردی را ابلاغ و تاکید کردند: حفظ عزت و آبروی کشور و ملت، تکلیف بی اغماض گویندگان و قلم‌زنان است و همچنین شتاب لازم در پیشرفت دانش و فناوری در همه‌ی بخش‌ها وظیفه‌ی نخبگان علمی است.

حاجی صادقی:

می‌خواستند کسانی که در انتخاب رهبری دخالت دارند را از بین ببرند تا بعدی در کار نباشد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان فکر می‌کردند ۴۸ ساعته به نتیجه می‌رسند، اما نتوانستند. آنها می‌خواستند مقام معظم رهبری را هدف قرار دهند. حتی تصمیم داشتند کسانی که در انتخاب رهبری دخالت دارند را از بین ببرند تا بعدی در کار نباشد، اما خداوند و ملت ایران نقشه دشمن را باطل کردند.

روزنامه خراسان:

ایران هرگز از تهدید نظامی برای نابودی اسرائیل استفاده نکرده است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: حتی در شدیدترین مواضع منطقه‌ای، جمهوری اسلامی هرگز از زبان تهدید مستقیم نظامی برای «نابودی اسرائیل» استفاده نکرده است.

روزنامه خراسان:

بسیاری از منتقدان حوزه جنگ و دیپلماسی، اطلاعات ندارند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: ما عموماً فکر می‌کنیم چون درباره جنگ ایران و اسرائیل و یا مذاکره ایران و آمریکا مطالب و اخبار زیاد مطالعه کرده‌ایم، لزوماً اطلاعات ما هم در این باره زیاد و دقیق هست، درحالی که بخش اعظمی از اخبار در ایام جنگ و در طول مذاکرات اتفاقاً برای تزریق اطلاعات نادرست و ایجاد گمراهی درباره ابعاد جنگ و مذاکره منتشر می‌شود؛ بنابراین زیاد فضای مجازی دیدن لزوماً به معنای مطلع بودن هم نیست.

زیباکلام:

احتمالأ اسرائیل دیگر به ایران حمله نمی‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: به باور من، اسرائیل دست به تجاوز مجدد علیه ایران نخواهد زد چون من تصور می‌کنم هر دو طرف، یعنی ایران و اسرائیل، تمایلی به ازسرگیری این نزاع ندارند.

ضرغامی:

امروز ۱۰ برابر بی‌حجاب در خیابان‌هاست، آیا نظام تضعیف شده است؟

رئیس پیشین صداوسیما گفت: اگر آن روز یک بی‌حجاب بود، امروز ۱۰ برابر بی‌حجاب در خیابان‌هاست. آیا نظام تضعیف شده است؟ یا امروز همه تریبون‌های رسمی ما می‌گویند نظام از هر موقع دیگری قدرتمندتر است؟ آیا واقعاً قدرتمندتر شده‌ایم یا نه؟‌ والله نظام امروز مقتدرتر است. به کوری چشم کسانی که نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ببینند.

زیدآبادی:

بعد از جنگ انتظار مردم در ازای همبستگی، تغییر رویکرد حاکمیت بود که محقق نشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: واقعیت این است که بعد از جنگ عدۀ زیادی از مردم انتظار داشتند این همبستگی منجر به تغییر رویکردهای داخلی شود، به‌خصوص در حوزه‌هایی که کار بسیار آسان است و با یک فرمان عملی می‌شود مثل؛ آزادی زندانیان سیاسی، رفع فیلترینگ و رفع حصر میرحسین و… اما حرکتی که علامت تغییر قضا باشد، انجام نشد و در مواردی حتی برعکس شد.