حقوق و دستمزد - صفحه 2

حقوق و دستمزد
دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد:

فاصله ۸ میلیون تومانی مزد و معیشت کارگران

دبیرکل خانه کارگر گفت: برای کارگران آنچه اهمیت بیشتری دارد، کم کردن فاصله مزد با سبد معیشت خانوار است که هم اکنون این فاصله حداقل ۸ میلیون تومان است؛ تاکید می‌کنم با این وضعیت افسار گسیخته تورم به ویژه در کالا‌های خوراکی لازم است مزد نیز شناور شود.

دستمزد واقعی کارگران، یک‌پنجم هزینه‌های زندگی‌ست

فعال صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با بیان اینکه کل این حقوق با تورم امروز زیر ۱۲۰ دلار است؛ تاکید می‌کند: دستمزد واقعی کارگران، یک‌پنجم هزینه‌های زندگی‌ست.

جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۴

حداقل دریافتی کارگران مجرد بدون سابقه در نیمه اول سال آینده ۱۲ میلیون و ۸۳۳ و نیمه دوم سال ۱۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

حقوق کارگران با سبد معیشت همخوانی ندارد / می‌توانستند دستمزد را بیشتر افزایش دهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آیتم‌های افزایش دستمزد تورم است، اما آیتم دیگر آن هم سبد معیشتی است که این افزایش دستمزد با سبد معیشتی فعلی یک مقداری همخوانی ندارد.

افزایش بیش‌ از پیش شکاف بین تورم و دستمزد / کارگران حتی حق اعتراض صنفی ندارند

یک فعال کارگری گفت: چرا کارگر شاغل فقیر است، چون کار می‌کند، اما به اندازه کارش دستمزد نمی‌گیرد. چون دستمزد منصفانه نمی‌گیرد، شرایط زندگی‌اش به تباهی کشیده شده است.

سقوط تاریخی دستمزد / کمتر از بیست سال قبل، دستمزد کارگر بیش از یک سکه طلا بود

در شرایطی که کف هزینه‌های زندگی خانواده‌ها ۵۰ میلیون تومان است، تاکید بر افزایش مزد مبتنی بر نرخ تورم در محدوده‌ی ۳۰ درصدی، کمال بی‌عدالتی‌ست.

پایان جلسه شورای عالی کار، بدون نتیجه/دولت هاشمی رکورددار بیشترین میزان افزایش دستمزد‌ها

سیصد و سی و چهارمین شورای عالی کار برگزار شد. در این جلسه موضوع تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۴ کارگران به نتیجه نرسید و چانه‌زنی آن به هفته آینده موکول شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد:

ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران مطابق قانون و به میزان تورم / افزایش حقوق تاثیر چندانی در نرخ تورم ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در نحوه افزایش حقوق و دستمزد کارگران باید به قانون عمل کنیم؛ قانون هم گفته است که متناسب با تورم باشد؛ وگرنه وقتی قرار است به قانون عمل نکنیم، پس چرا قانون‌گذاری می‌کنیم؟