رضا پهلوی - صفحه 2

رضا پهلوی
بیژن عبدالکریمی:

در شرایط فعلی، تضعیف حاکمیت ملی به نفع کشور نیست

یک استاد دانشگاه می‌گوید: از منظر جامعه‌شناختی همه مسائل جامعه به حاکمیت باز نمی‌گردد و گزاره‌های دیگری هم در آن اثرگذارند. نکته دوم اینکه تضعیف حاکمیت ملی در شرایط فعلی به نفع کشور نیست. درک این دیالکتیک و پیچیدگی مهم است. اینکه بدانیم، حاکمیت را باید اصلاح کنیم در عین حال آن را تضعیف نکنیم یک امر متضاد است. این تضادی است که بسیاری از تحلیلگران و روشنفکران هنوز موفق به درک آن نشده‌اند.

زیباکلام:

مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کم نیستند کسانی که در حاکمیت حضور دارند و نمی‌خواهند وضعیت فعلی اقتصادی ایران ادامه یابد، اظهار کرد: مذاکرات روز جمعه به نتایجی خواهد رسید، چراکه هیچکدام از طرفین نمی‌خواهد وارد جنگ شوند.

سلامتی:

ترامپ، آدم قابل پیش‌بینی نیست/ سنگینی کفه جنگ‌طلبی بیشتر است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ترامپ، آدم قابل پیش‌بینی نیست. او به اصول محکمی متکی نیست که رفتارش را با آن اصول ارزیابی کرد؛ لذا بیشتر تحت تأثیر مشاوران عمل می‌کند. در نهایت می‌توان گفت سنگینی کفه جنگ‌طلبی بیشتر است.

فارین پالیسی:

پهلوی در داخل و خارج پایگاهی ندارد؛ او با وعده‌های پوچ افراد را به کشتن داد

نشریه فارین پالیسی در گزارش اعلام کرد که پسر شاه مخلوع ایران نه تنها «در داخل و خارج ایران پایگاهی ندارد، بلکه با وعده‌های پوچ افراد را به کشتن داد.»

زرگر:

می‌گویند ویتکاف با حسرت‌السلطنه در حال مذاکره است!

یک استاد روابط بین‌الملل الملل گفت: گفته می‌شود ویتکاف با حسرت السلطنه (رضا پهلوی) در حال مذاکره است. از سوی دیگر ترامپ می‌گوید تا زمانی که ایران معترضین را می‌کشد و اعتراضات در ایران وجود دارد، من با ایران مذاکره نخواهم کرد و جریان مذاکرات را متوقف می‌کنم.

نماینده مجلس:

رضا پهلوی در میان جمع ضدانقلاب هم بی‌ارزش است؛ نه حیثیت دارد نه شرافت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص رضا پهلوی و امیدواری او برای بازگشت به ایران گفت: او که آنقدر بی ارزش است در میان جمع ضدانقلاب هم بی‌ارزش است. فردی که نه هویت ملی دارد که کلاه صهیونیست‌ها را سرش می‌گذارد،  سرش را جلوی نتانیاهو کج می‌کند و به بغل دیوار ندبه می‌رود و نشان می‌دهد نه دین دارد، نه عِرق ملی دارد، نه حیثیت و شرافت.

مهاجرانی:

غرب برای حفظ منافع خود، به دنبال تجزیه ایران است

یک وزیر دولت اصلاحات نوشت: ایران تا تجزیه سرزمینی و ملی نشود، منافع غرب حفظ نمی‌شود. غرب مرکز و کانون دنیاست. کشوری نمی‌تواند در برابر اعمال اراده غرب بایستد. اگر ایستاد، جنگ نظامی و اقتصادی و مالی و تبلیغاتی و سیاسی و جنگ تمام عیار روانی علیه آن کشور سازماندهی می‌شود.

عصر ایران:

بازگشت سلطنت به ایران، یک خیال‌پردازی کودکانه است

عصر ایران نوشت: نیروهای اجتماعی و سیاسی مدرن در ایران امروز، که متشکل از شهروندان صاحب نظر و واجد فردیت‌اند، خواهان احیاء نظام سلطنتی نیستند. در واقع بازگشت سلطنت به ایران یک خیال پردازی کودکانه است حتی اگر نظام کنونی نباشد.

فرهیختگان:

رضا پهلوی گفته من ۶۵ سالم شده؛ توقع دارید خارج از ایران چه معجزه‌ای انجام دهم؟

یک روزنامه اصولگرا نوشت: رضا پهلوی در یک گفت‌وگوی تصویری، شکست ایده براندازی در ادامه جنگ ۱۲ روزه و عدم توانایی‌اش در جمع‌آوری بدنه اجتماعی را به سن خود نسبت داده و گفته: «هرچه زمان بیشتر می‌گذرد آدم مغزش کندتر کار می‌کند. بالاخره سن است. من ۶۵ سالم شده است. در چنین شرایطی توقع داشتید من که خارج از ایران هستم از طریق چه معجزه‌ای بتوانم این کار را انجام دهم.

روزنامه فرهیختگان:

سرِ نخواستن رضا پهلوی دعواست!

یک روزنامه اصولگرا نوشت: با این تفاسیر و با وجود هزینه‌های گسترده و حمایت‌های بی‌بی، ربع پهلوی از نداشتن بدنه اجتماعی در تمام سطوح رنج می‌برد، کمااینکه هیچ ایده و آلترناتیوی هم مطرح نمی‌شود که حتی بتواند اپوزیسیون خارج از کشور را با خود همراه کند.

کیهان:

رضا پهلوی ۵ تاج سفارش داده بود تا در ایران تاجگذاری کند

کیهان نوشت: بعد از جنگ اخیر، رضا پهلوی برای آمدن به ایران ۵ تاج سفارش داده بود تا در ایران تاجگذاری کند.

نبوی:

نتانیاهو به رضا پهلوی گفته: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: به گفته فردی موثق، زمانی که رضا پهلوی به اسرائیل سفر کرده بود، نتانیاهو به او گفته است: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران. ایران باید تجزیه شود».

زیباکلام:

از رضا پهلوی تعجب کردم که چطور کنار اسرائیل ایستاد!

یک استاد دانشگاه گفت: توییت کردم که تعجب می‌کنم چگونه اپوزیسیون و شاهزاده رضا پهلوی کنار آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند. چطور یک ایرانی می‌تواند کنار این‌ها بایستد؟ من مطمئن بودم مردم در خیابان‌ها نخواهند آمد.

عضو شورای مرکز حزب کارگزاران سازندگی:

بدترین حکومت ملی ایران از مرفه‌ترین حکومت وابسته، بهتر است

عضو شورای مرکز حزب کارگزاران سازندگی گفت: دشمنان فکر نمی‌کردند که مردم این گونه پشت سر حاکمان بایستند، خاطر نشان کرد: آنان خیال می‌کردند که لگد به در میزنند و ما بقیه ساختمان را پایین می‌ریزیم در حالی که این ساختمان بیخودی درست نشده و مردم برای ساختن آن زحمت کشیده اند. بدترین حکومت ملی ایران از بهترین و مرفه‌ترین حکومت وابسته در نظر ما بهتر است. 

زیباکلام:

توان نظامی ایران، خارج از تصور رضا پهلوی و اپوزیسیون بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رضا پهلوی و اپوزیسیون متوجه شدند که نه تنها تصور اول آن‌ها (یعنی شورش مردمی) غلط بود، بلکه تصور دوم‌شان (سقوط سریع نظام) هم نادرست از آب درآمد.