غرامت جنگ

غرامت جنگ
ربیعی:

مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی، متجاوز موظف به پرداخت غرامت جنگ است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی، متجاوز موظف به پرداخت غرامت جنگ است. هیچ‌کدام از این خواسته‌ها غیرقانونی، غیرمنطقی یا زیاده‌خواهانه نیستند. با وجود این، باتوجه به همه این ملاحظات، به نظر می‌رسد که ایران باید درنهایت به دنبال دستیابی به آتش‌بس به هر شکل ممکن باشد، زیرا گسترش دامنه جنگ به نفع هیچ‌کدام از طرفین و به ویژه به نفع ایران نخواهد بود.

ادعای آمریکا:

به ایران غرامت نمی‌دهیم ولی آماده مذاکره‌ایم!

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که هرگونه درخواست غرامت مالی از سوی ایالات متحده به حکومت ایران مضحک است. اگر حکومت ایران واقعاً می‌خواست پول پس‌انداز کند یا برخی از سیاست‌های تحریمی را کاهش دهد، باید از انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده دست برمی داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس:

از آمریکا و رژیم صهیونیستی غرامت بگیریم

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به اجرای قوانین بین‌المللی بسیار مهم است لذا نباید مسئله دریافت غرامت از آمریکای متجاوز و رژیم صهیونیستی به عنوان پیمانکار این کشور، مغفول واقع شود.