سخنگوی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرحهای تشویقی مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: مشترکانی که مصرف آب خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش دهند، از ۲۰ درصد تخفیف در قبوض آب برخوردار میشوند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: بررسیهای میدانی و گزارشهای موجود نشان میدهد که بارشهای اخیر تا حدودی شرایط منابع آبی را بهبود بخشیده است.
وضعیت بارشهای کشور به قدری نامناسب شده که به گفته مسئولان امسال وارد ششمین سال خشک شدهایم و میزان بارشهای کشور هم نسبت به دوره بلندمدت و هم سال گذشته ۸۵ درصد کاهش یافته است.
یک کارشناس حوزه آب گفت: اکنون ذخایر موجود در سدهای تامینکننده آب تهران در پایینترین وضعیت خود در یک قرن اخیر قرار دارد، یک مسئله مهم در این رهگذر این است که هرگاه با مشکل کم آبی مواجه میشویم دولتها بلافاصله از مردم میخواهند که صرفهجویی کنند، سوال اینکه نقش دولتها در این میان چیست؟ کل مصرف شرب چه اندازه است که صرفهجویی مردم چارهساز باشد؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۵ تهران تاکید کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۵ تهران گفت: برای گذر از تابستان خشک امسال ضرورت دارد همه با هم نسبت به صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب اقدام کنیم.
کارشناس حوزه فناوری با بیان اینکه فقط در بخش ساختمان سالانه ۹ میلیارد دلار انرژی هدر میرود، گفت: امروز با استفاده از فناوری میتوانیم ناترازی انرژی را برطرف کنیم.