دخانیات

دخانیات
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات مطرح کرد:

هشدار درباره مرگ‌ومیر ناشی از دخانیات/سالانه ۶۰ هزار قربانی در ایران

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه سالانه بیش از ۸ میلیون نفر در جهان به علت بیماری‌های ناشی از دخانیات فوت می‌کنند، گفت: مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات در ایران سالانه حدود ۶۰ هزار نفر و معادل سقوط دو فروند هواپیما مسافربری است.

معاون وزیر بهداشت:

استعمال دخانیات در میان زنان به مرز هشدار رسیده است/صنعت دخانیات و خودروسازی بلای جان سلامت

معاون بهداشت وزیر بهداشت به تغییر الگوی مصرف دخانیات در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد که اگرچه مصرف در مردان همچنان بالاتر است، اما سرعت رشد استعمال دخانیات در میان زنان به مرز هشدار رسیده است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور، درگیر مصرف دخانیات

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج آخرین پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در ایران (سال ۱۴۰۰) نشان می‌دهد ۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مصرف‌کننده دخانیات هستند.

معاون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رشد ۱۳۵ درصدی مصرف دخانیات بین دختران ۱۸ تا ۲۵ ساله/مانعی به نام بازیگرسالاری برای اجرای مصوبات ساترا

معاون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به آمار‌های رسمی اعلام کرد که مصرف دخانیات در میان دخترانِ ۱۸ تا ۲۵ سال، حدود ۱۳۵ درصد افزایش یافته است. براساس پژوهش‌های انجام شده نیز، در گروه‌های سنی مختلف زنان، حدود ۸۸ درصد افزایش مصرف دخانیات بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، ثبت شده است.

مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در ایران

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر در ایران بر اثر مصرف دخانیات فوت می‌کنند و خسارت اقتصادی ناشی از آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

رشد نگران‌کننده محصولات نوپدید دخانی در جامعه

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ابراز نگرانی عمیق از عرضه غیرقانونی و افزایش مصرف محصولات نوپدیدی همچون سیگار‌های الکترونیک و ویپ، بر ضرورت مقابله با فعالیت‌های ترویجی صنایع دخانی، به‌ویژه در میان نوجوانان، جوانان و زنان تأکید کرد.