اورانیوم غنی شده - صفحه 2

اورانیوم غنی شده
پسکوف:

پیشنهاد خارج کردن اورانیوم غنی‌شده ایران را ارائه کردیم

سخنگوی کاخ کرملین گفت: روسیه پیشنهاد خارج کردن اورانیوم غنی‌شده ایران را به عنوان یک گزینه احتمالی ارائه کرده است.

بیگدلی:

سطح انتظارات آمریکایی‌ها از طرف ایرانی بسیار بالاست

یک تحلیلگر ارشد حوزه سیاست خارجی در خصوص ۳ شرط اصلی آمریکا در مذاکرات که بارها تکرار شده گفت: واقعیت این است که سطح انتظارات آمریکایی‌ها از طرف ایرانی بسیار بالا است. برچیدن تاسیسات هسته‌ای، کوتاه کردن عمق برد موشک‌ها زیر ۴۵۰ کیلومتر و دست برداشتن از حمایت از شبه نظامیان منطقه؛ شروطی نیستند که به سادگی قابلیت تحقق داشته باشند.

ادعای آکسیوس:

اعضای ارشد دولت آمریکا خواهان فشار به ایران برای توافق هستند

آکسیوس مدعی شد: اعضای ارشد دولت آمریکا درباره ایده «حمله به ایران» اختلاف نظر دارند و برخی‌ها خواهان فشار به ایران برای حصول به توافق هستند.

ادعای گروسی:

هیچ اطلاعاتی از ایران در مورد اورانیوم غنی‌شده دریافت نکرده‌ایم

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که آژانس هیچ داده‌ای از ایران در مورد اورانیوم غنی‌شده دریافت نکرده است.

بادامچیان:

چرا دنبال اورانیوم غنی‌شده ما می‌گردند؟

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از طرفی خبر دادند که هسته‌ای ایران را نابود کرده‌اند. اگر نابود کرده‌اند، چرا راجع به آن صحبت می‌کنند؟ پس چرا آژانس به دنبال این می‌گردد که ما چه مقدار اورانیوم غنی‌شده داریم؟

ادعای گروسی:

مجبورم گزارش کنم که به اورانیوم ایران دسترسی ندارم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من بایستی گزارش کنم که دسترسی به مواد هسته‌ای را به‌طور کامل از دست داده‌ام.» او البته گفت که نیازی به ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص نیست.

گروسی:

تجهیزات حساس در فردو نابود شده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تقریباً تمام تجهیزات حساس» در سایت هسته‌ای فردو نابود شده است.

گروسی:

آژانس مجوز دسترسی به ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی ایران را ندارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران را از سر گرفته، اما همچنان مجوز دسترسی به ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی ایران را دریافت نکرده است.

عراقچی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»؛

اورانیوم ما زیر آوار تاسیسات هسته‌ایِ بمباران شده است

وزیر امور خارجه درباره نحوه همکاری ایران و آژانس گفت: پیش‌تر اعلام کرده‌ایم که اگر گزارشی در این زمینه تهیه شود، این گزارش باید توسط سازمان انرژی اتمی تنظیم گردد. آنچه مربوط به مواد هسته‌ای ماست، همگی در زیر آوارهای ناشی از حملات به تأسیسات بمباران‌شده قرار دارد.

ابوالفتح:

خروج از ان‌پی‌تی، بهانه‌ای جدید برای حمله به ایران است

یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل می گوید: اگر نظام به این جمع‌بندی برسد که خروج از ان‌پی‌تی در دستور کار قرار گیرد، همکاری‌های هسته‌ای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور کامل قطع خواهد شد؛ گزارش‌ها متوقف شده و بازرسی‌ها نیز دیگر انجام نخواهد شد. چنین شرایطی قطعا به‌شدت دشوارتر و خطرناک‌تر خواهد بود و می‌تواند بهانه‌ای جدید برای اقدامات نظامی علیه ایران فراهم آورد.

سینا عضدی:

خروج واقعی از ان‌پی‌تی دردسرساز می‌شود

یک مدرس روابط بین‌الملل در این بازی قماری که وجود دارد، کارت‌های دست ایران بسیار محدود است، گفت: به نظر من تهدید خروج از ان‌پی‌تی تأثیرگذار خواهد بود ولی خروج واقعی از ان‌پی‌تی ممکن است دردسرساز شود.

ادعای نتانیاهو:

ایرانی‌ها در موقعیتی نیستند که بتوانند در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کنند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اظهار اینکه «بدون حمایت آمریکا نیز به ایران حمله می‌کردیم» ادعا کرد: «حملات ما برنامه هسته‌ای ایران را عقب انداخته است. آن‌ها در حال حاضر در موقعیتی نیستند که بتوانند در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کنند.»

عراقچی:

غنی‌سازی صفر ممکن نیست

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما مذاکره می‌کنیم تا قانع شان کنیم غنی‌سازی صفر ممکن نیست؛ تا زمانی که بر «غنی‌سازی صفر» اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه:

روسیه آماده است اورانیوم غنی‌شده در اختیار ایران قرار دهد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ایران هیچ تعهدی برای محدود کردن غنی‌سازی اورانیوم نداشت. ما آماده‌ایم مازاد اورانیوم بیش از حد غنی‌شده ایران را برای فرآوری به روسیه منتقل کنیم و اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز تولید انرژی را به تأسیسات انرژی هسته‌ای ایران برگردانیم.

منبع ایرانی:

بخش اعظم اورانیوم «فردو» به مکان دیگری منتقل شده بود

رویترز به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد که بخش اعظم اورانیوم غنی شده در فردو قبل از حمله آمریکا از این تأسیسات خارج شده بود.

آژانس، مدعی افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ۶۰ درصدی در ایران شد

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ۶۰ درصدی در ایران شد.

روزنامه اصولگرا:

انتقال اورانیوم غنی‌شده به کشورهای منطقه به سود ایران است؟

یک روزنامه اصولگرا نوشت: این سؤال وجود دارد که اگر برمبنای این طرح پیشنهادی، مواد غنی‌سازی و هسته‌ای ایران به منطقه‌ای در خلیج‌فارس منتقل شود و این کشورها بر آن نظارت داشته باشند، قرار است سازوکار نگهداری به چه صورتی باشد، نگهداری این مواد، در کجا و به چه شکلی خواهد بود؟ و آیا این اقدام به سود ایران است؟