حملات سایبری

حملات سایبری
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

رصد بیش از ۵۰۰ حمله سایبری در جریان جنگ رمضان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه امنیت سایبری، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران در هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، هشدار‌های امنیتی مستمر را در طول جنگ تحمیلی رمضان به نهاد‌ها و دستگاه‌های مشمول ارائه کرد و فرآیند رصد و پایش تهدیدات سایبری به‌صورت شبانه‌روزی ادامه داشت. در این مدت بیش از ۵۰۰ حمله و تهدید سایبری توسط مرکز ماهر شناسایی و رصد شد و پشتیبانی فنی لازم برای مقابله با این تهدیدات در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت.

سردار جلالی:

در حملات سایبری، اغلب نقطه‌ی ورود دشمن از طریق شبکه‌ دوربین‌ها بود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: ما یک فرضیه داشتیم درباره‌ی نحوه‌ی کنترل دوربین‌های مداربسته. دو دستگاه دوربین مداربسته را برای آزمایش به یک آزمایشگاه تخصصی سخت‌افزاری داخل کشور سپردیم. پس از دو–سه ماه کار روی Firmware و میان‌افزار (Middleware)، در میان‌افزار کدی یافتیم که در شرایط قطع اتصال به اینترنت، داده‌ای را به یک آدرس IP مشخص ارسال می‌کرد. آن آدرس IP متعلق به کشور سازنده‌ی دوربین بود.

رئیس پلیس فتا:

ماهیت حملات سایبری تغییر کرده، اما آینده امنیت سایبری ایران روشن است

رئیس پلیس فتا با تاکید بر این که امروز ماهیت حملات سایبری تغییر کرده است، گفت: هدف و رویکرد حملات سایبری که در این سال‌ها با آن مواجهه هستیم، تغییر کرده است، اما آینده امنیت سایبری ایران روشن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فیلترشکن‌ها مشکلات امنیتی سایبری ایجاد می‌کند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات در بحث فیلترشکن‌ها تنها نهاد تصمیم گیر نیست، اما پیگیریم که آثار اعمال سیاست‌ها کاهش یابد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد گشایش باشیم چرا که فیلتر شکن‌ها مشکلات امنیتی سایبری ایجاد و اقتصاد دیجیتال کشور را مختل می‌کند.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

پس از پایان جنگ ۱۲ روزه تحمیلی، حجم حملات سایبری به کشور پایدار باقی مانده است

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر استمرار لزوم تداوم تعاملات میان مجلس و مرکز ملی فضای مجازی، گفت: با توجه به این که حملات سایبری کم هزینه و کم خطرتر از حملات فیزیکی هستند، لذا دشمن از این بستر همچنان در حال استفاده است تا جایی که پس از پایان جنگ ۱۲ روزه تحمیلی، حجم حملات سایبری به کشور پایدار باقی مانده و در فضای مجازی همچنان در حال نبردیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

ضرورت همکاری بین بخشی برای مقابله با تهدیدات سایبری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت همکاری بین‌بخشی برای مقابله با تهدیدات سایبری، تقویت زیرساخت‌های کشور و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تحقق دولت هوشمند تأکید کرد.

وزیر ارتباطات خبر داد:

پایداری شبکه ارتباطی در جنگ ۱۲ روزه علیرغم حملات سنگین و بی سابقه سایبری علیه زیرساخت‌ها

وزیر ارتباطات کشورمان گفت: علیرغم حملات سنگین و بی سابقه سایبری علیه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، همکاران ما تلاش جدی و شایسته تقدیری در حفظ پایداری شبکه ارتباطی و استمرار خدمت رسانی به مردم در بخش‌های مختلف انجام دادند.