روزنامه فرهیختگان

روزنامه فرهیختگان
فرهیختگان:

تفاهم‌نامه پایان جنگ، پایان خون‌خواهی نیست

روزنامه فرهیختگان نوشت: پایان جنگ به معنای پایان خصومت با آمریکا و اسرائیل نیست و امضای توافق اخیر نیز موضوعی جدا از خون‌خواهی رهبر شهید و دیگر شهدای جنگ است.

روزنامه فرهیختگان:

امتیاز نقد بگیرید، وعده نسیه نپذیرید

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی با بررسی روند مذاکرات گفت: ایران نباید «امتیازات نقد» خود را در ازای «وعده‌های نسیه» برای توافق نهایی معامله کند و با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا، تمرکز اصلی باید بر تثبیت دستاوردهای فعلی و دریافت منافع ملموس در مرحله نخست تفاهم باشد.

روزنامه فرهیختگان:

مسئولیت «تفاهم» ایران و آمریکا بر گردن مجریان است نه رهبری

یک روزنامه اصولگرا نوشت: هرگونه تفاهم احتمالی میان ایران و آمریکا که توسط هیئت مذاکره‌کننده ایرانی امضا شود مانند همه موارد تاریخی مشابه «درست و غلط»‌های فراوانی دارد و یک متن مقدس نیست. ضرورت عقلی برخورد با یک «متن سیاسی» که در یکی از بحرانی‌ترین شرایط سیاسی تاریخ ایران نوشته شده، پذیرش مسئولیت آن توسط «مجریان» آن است و هرگونه ارجاع آن به رأس حاکمیت غلط تاریخی است. اگر جلوگیری از شکاف اجتماعی را امر مقدسی بدانیم، اولین قدم پذیرش منطقی مسئولیت کار خطیری است که بر عهده داشتیم و نباید برای جلوگیری از نقد‌های درست و نادرست، پشت دیوار رهبری پنهان شویم.

روزنامه فرهیختگان:

وزن واقعی اقلیت پرسر‌وصدای مجلس چشمگیر نیست

روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان «کارنامه خرداد اقلیت»، نوشت: برخلاف صدای بلند برخی نمایندگان حاشیه‌ساز، میزان مشارکت نمایندگان در انتخابات هیئت‌رئیسه نشان داد وزن واقعی این اقلیت پرسر‌وصدا در مجلس چندان چشمگیر نیست

انتقاد تند دو روزنامه اصولگرا از مجری معروف:

آقای قیاسی! خیلی نمک‌نشناسی!

اظهارنظر اخیر امیرحسین قیاسی انتقاد روزنامه های اصولگرا را در پی داشت.

فرهیختگان:

بعد از پایان جنگ فعلی اشتباهات بعد از جنگ ۸ساله را تکرار نکنیم

یک روزنامه اصولگرا نوشت: پس از پایان جنگ هشت ساله، جامعه ایران سرشار از روحیه ایثار، انضباط و انگیزه سازندگی بود. اگر آن انرژی به سمت تولید هدایت می‌شد، ایران می‌توانست به کارخانه‌ای بزرگ برای تولید علم، صنعت و کشاورزی تبدیل شود. اما سازندگی به اشتباه فهم شد.

فرهیختگان:

بعد از پایان جنگ فعلی اشتباهات بعد از جنگ ۸ساله را تکرار نکنیم

یک روزنامه اصولگرا نوشت: پس از پایان جنگ هشت ساله، جامعه ایران سرشار از روحیه ایثار، انضباط و انگیزه سازندگی بود. اگر آن انرژی به سمت تولید هدایت می‌شد، ایران می‌توانست به کارخانه‌ای بزرگ برای تولید علم، صنعت و کشاورزی تبدیل شود. اما سازندگی به اشتباه فهم شد.

فرهیختگان:

بعد از پایان جنگ فعلی اشتباهات بعد از جنگ ۸ساله را تکرار نکنیم

یک روزنامه اصولگرا نوشت: پس از پایان جنگ هشت ساله، جامعه ایران سرشار از روحیه ایثار، انضباط و انگیزه سازندگی بود. اگر آن انرژی به سمت تولید هدایت می‌شد، ایران می‌توانست به کارخانه‌ای بزرگ برای تولید علم، صنعت و کشاورزی تبدیل شود. اما سازندگی به اشتباه فهم شد.

فرهیختگان:

بعد از پایان جنگ فعلی اشتباهات بعد از جنگ ۸ساله را تکرار نکنیم

یک روزنامه اصولگرا نوشت: پس از پایان جنگ هشت ساله، جامعه ایران سرشار از روحیه ایثار، انضباط و انگیزه سازندگی بود. اگر آن انرژی به سمت تولید هدایت می‌شد، ایران می‌توانست به کارخانه‌ای بزرگ برای تولید علم، صنعت و کشاورزی تبدیل شود. اما سازندگی به اشتباه فهم شد.

فرهیختگان:

عقب‌نشینی آمریکا، نشانه‌ای از یک آبروریزی راهبردی برای این کشور خواهد بود

یک روزنامه اصولگرا نوشت: بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که اگر آمریکا توان یا اراده ورود به یک جنگ تمام‌عیار علیه ایران را داشت، بهترین زمان آن همین مقطع بود؛ زمانی که با اعزام ناوها و تجهیزات نظامی به منطقه، ژست تهاجمی نیز به خود گرفته است. عقب‌نشینی از این موضع، نشانه‌ای از یک آبروریزی راهبردی برای آمریکا خواهد بود.

فرهیختگان:

اینترنشنال اگر راست می‌گوید، کدملی کشته‌ها را منتشر کند

یک روزنامه‌ اصولگرا نوشت: آدم‌ها خارج از بیانیه‌های کذایی اینترنشنال عدد نیستند و هویت دارند، هر ایرانی شناسنامه و کارت ملی دارد و با یک کدملی شناخته می‌شود، اینترنشنال می‌تواند کدملی کشته‌ها را از طریق خانواده‌ها به دست بیاورد، همان طور که اصل زنده و مرده بودن افراد را به دست آورده است.

فرهیختگان:

آقای نماینده! به شورش علیه قوه قضاییه دعوت می‌کنی؟!

یک روزنامه اصولگرا نوشت: منان‌رئیسی در بخشی از مطالب نادرستی که روز گذشته منتشر کرده، تلویحا دعوت به آشوب در قوه قضائیه کرده و می‌نویسد: «به بدنه متدین و دلسوز نهادهای امنیتی و قضایی توصیه می‌کنم که هرچه سریع‌تر تکلیف خود با این جریان نفاقی که در نهادهایشان نفوذ کرده را مشخص کنند وگرنه دیری نمی‌پاید که این جریان فاسد، خود آنها را نیز می‌بلعد!

فرهیختگان:

رادیکال‌ها جای خدا نشسته‌اند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: رادیکالیسم اجتماعی که به خودش اجازه می‌دهد جای خدا بنشیند و برای شهدای دفاع ملی ۱۲ روزه هم تعیین تکلیف کند و دایره خودی و ناخودی را آن‌قدر گسترش دهد که به دستگاه محاسباتی الهی نیز تعرض کند، نه‌تنها همچنان فعال است، بلکه در دستگاه‌های حکمرانی جولان می‌دهد و سیاست‌گذاری می‌کند و برای آن هیچ‌محدودیتی اعمال نمی‌شود.

فرهیختگان:

تندروها می‌خواهند گزینه خود را سرکار بیاورند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: تندروها می‌خواهند دولت را کنار بزنند یا انتخابات زودهنگام به راه بیندازند یا دولت را از نظر معنوی تمام کنند و گزینه خود را سرکار بیاورند.

فرهیختگان:

آقای صداوسیما! سریال‌های جدیدتان دیده نمی‌شوند

یک روزنامه اصولگرا در انتقاد از صداوسیما نوشت: سریال‌هایتان دیده نمی شود؛ هنوز هم سریال‌های آرشیوی مثل پایتخت و یوسف مخاطب دارند.

فرهیختگان:

رضا پهلوی گفته من ۶۵ سالم شده؛ توقع دارید خارج از ایران چه معجزه‌ای انجام دهم؟

یک روزنامه اصولگرا نوشت: رضا پهلوی در یک گفت‌وگوی تصویری، شکست ایده براندازی در ادامه جنگ ۱۲ روزه و عدم توانایی‌اش در جمع‌آوری بدنه اجتماعی را به سن خود نسبت داده و گفته: «هرچه زمان بیشتر می‌گذرد آدم مغزش کندتر کار می‌کند. بالاخره سن است. من ۶۵ سالم شده است. در چنین شرایطی توقع داشتید من که خارج از ایران هستم از طریق چه معجزه‌ای بتوانم این کار را انجام دهم.

روزنامه فرهیختگان:

سرِ نخواستن رضا پهلوی دعواست!

یک روزنامه اصولگرا نوشت: با این تفاسیر و با وجود هزینه‌های گسترده و حمایت‌های بی‌بی، ربع پهلوی از نداشتن بدنه اجتماعی در تمام سطوح رنج می‌برد، کمااینکه هیچ ایده و آلترناتیوی هم مطرح نمی‌شود که حتی بتواند اپوزیسیون خارج از کشور را با خود همراه کند.

فرهیختگان:

صداوسیما خودش را فریب می‌دهد!

یک روزنامه اصولگرا نوشت: صداوسیما اینگونه خودش را فریب می دهد که اگر پیگیر هیچ برنامه تلویزیون هم نباشید، شما را مخاطب خودش فرض می کند!

فرهیختگان:

اختیارات مجلس در استیضاح وزیران، محدود شود

یک روزنامه اصولگرا نوشت: فرایند استیضاح همواره نشان می‌دهد که این فرایند نیازمند بازنگری جدی است، به‌طوری‌که امروزه ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی هر یک به تنهایی قادرند یک وزیر را استیضاح نمایند. از سوی دیگر در فرایند نظارتی نمایندگان نیز هر وزیر با ۲۹۰ رأی و نظر مختلف روبه‌رو است که راضی نگه داشتن تمامی این نمایندگان را که گاهی در تصمیم‌گیری‌ها ذی‌نفع محسوب می‌شوند، می‌توان امری ناممکن دانست.

انتقاد روزنامه اصولگرا از طیف سعید جلیلی؛

با اینکه می‌دانند رهبری مخالف استیضاح است آن را به رهبری نسبت می‌دهند!

یک روزنامه اصولگرا نوشت از طرفداران سعید جلیلی که به دنبال استیضاح پزشکیان هستند انتقاد کرده است.