یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی از ائتلاف حاکم استعفا داد تا این ائتلاف اکثریت شکننده خود در پارلمان را از دست بدهد در حالی که استعفای یک نماینده دیگر نیز فروپاشی کابینه کنونی این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام را در پی خواهد داشت.
به گزارش اصلاحات نیوز؛ به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «ایدیت سیلمان»، عضو راست گرای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (چهارشنبه) از ائتلاف حاکم استعفا داد و در نتیجه آن نیز، کابینه ائتلافی تحت رهبری «نفتالی بنت»، نخست وزیر این رژیم، اکثریت خود در پارلمان را از دست داد.
بنا بر گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، سیلمان دلیل استعفای خود از ائتلاف حاکم را احساس به این که دیگر نمی تواند وضعیت موجود را تحمل کند، بیان کرده و در اشاره به اختلاف خود با «نیتزان هورویتز»، وزیر بهداشت این رژیم در رابطه با استفاده از مواد غذایی در تضاد با شریعت یهود (غیر کوشر) در بیمارستان های سرزمین های اشغالی در عید «پسح» نیز تاکید کرده که بیش از این نمی توانسته به آن چه «هویت یهودی کشور اسرائیل» خوانده، آسیب برساند.
رسانه های مذکور در این باره همچنین گزارش دادند که این نماینده کنست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از تصمیم خود برای استعفا از ائتلاف حاکم آگاه نکرده جایی که بنت از طریق گزارش های رسانه ای در جریان این مسئله قرار گرفته و به دنبال آن نیز، برنامه کاری امروز خود را لغو کرده تا برای بررسی وضعیت پیش آمده، با «یائیر لاپید»، نخست وزیر چرخشی و وزیر امور خارجه این رژیم تشکیل جلسه دهد.
بر اساس این گزارش، استعفای سیلمان بدین معنی است که ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی از این پس به تنهایی و بدون حمایت دست کم یکی از نمایندگان اپوزیسیون، نمی تواند هیچ گونه لایحه ای را به تصویب برساند در حالی که استعفای یکی دیگر از نمایندگان ائتلاف نیز باعث فروپاشی آن و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در سرزمین های اشغالی خواهد شد.
در سوی مقابل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که هم اکنون رهبری اپوزیسیون را بر عهده دارد، به نمایندگی از «بسیاری از افراد در اسرائیل که منتظر این لحظه بودند»، از نماینده مستعفی ائتلاف حاکم تشکر کرده و از دیگر اعضای راست گرای این ائتلاف نیز خواست که همانند وی استعفا دهند تا در ائتلاف تحت رهبری خودش، از آنها با آغوش باز استقبال شود.