کد خبر : ۲۲۸۹۴
۰۹:۵۳

۱۴۰۲/۱۲/۱۰

حدادعادل جایگاهی برای مجلس قائل نیست، ایشان وقتی هم‌جریانی هایش را پاجوش می‌خواهد لابد دیگران را کود پاجوش تلقی می‌کند

عضو شورای حزب مرکزی اتحاد ملت با اشاره به بی حرمتی حداد عادل به لیست های اصولگرا به اصلاحات نیوز می گوید: آقای حداد وقتی در فضایی که هیچ واکنشی نسبت به خودش نمی‌بیند، چنین سخنانی را به راحتی مطرح می‌کند و مثلا می‌گوید لیست ما چنار است و بقیه پاجوش هستند به این شکل تحقیرآمیز نسبت به هم جناحی های خودش صحبت می‌کند و احتمالا دیگران کود پای چنار تلقی می‌کند. مردم هم این موضوعات را دنبال نمی‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد که اساسا حداد چه حرفی زده است.

سعید شریعتی فعال و کارشناس سیاسی با اشاره به سخنان اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه نمایندگانی باید به مجلس بروند که مخالف دولت رئیسی نباشند، به اصلاحات نیوز گفت: یکی از دلایل مهمی که گروه های سیاسی اصلاح طلب و عموم مردم نسبت به مسئله انتخابات و سرنوشت شورای اسلامی بی تفاوت شده اند و انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات ندارند و آنقدر موضوع حساس است که رهبری هم در سخنان امروز از اهمیت انتخابات و مشارکت گفتند، نشان میدهد که جامعه نسبت به انتخابات چنین واکنشی دارد و حاکمیت هم از این مسئله ناخرسند است و سعی دارد تا شرایط را بهبود ببخشد. 

 حدادعادل درباره تعدد فهرست اصولگرایان:همیشه در کنار چنار بلند چند پاجوش متعدد هم زده می‌شود

شریعتی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل رویگردانی مردم از صندوق های رای، همین تلقی هایی است که از جایگاه مجلس در نگاه این آقایان است، گفت: نه فقط در نگاهشان، بلکه در دوران تصدی آنها در مجلس، عملا نهاد مجلس را از محتوا و جایگاه خودش خارج کردند و مجلس تبدیل به همین چیزی شده که آقای حداد گفته. مجلس الان کارپرداز دولت و نهادهای خارج از مجلس شده است، اعم از اینکه هرچیزی که مد نظر دولت است در مجلس تصویب شود، حقوق و اختیارات مجلس سلب شده و نمایندگان فعلی تنها کاری که می‌کنند این است که با مقامات دولتی ارتباط بگیرند تا منافعی را برای حوزه های انتخابیه خود جهت تثبیت پایگاه رای خود انجام دهند. 

مجلس الان کارپرداز دولت و نهادهای خارج از مجلس شده است، اعم از اینکه هرچیزی که مد نظر دولت است در مجلس تصویب شود، حقوق و اختیارات مجلس سلب شده و نمایندگان فعلی تنها کاری که می‌کنند این است که با مقامات دولتی ارتباط بگیرند تا منافعی را برای حوزه های انتخابیه خود جهت تثبیت پایگاه رای خود انجام دهند. 

او در ادامه می‌گوید: قرار بود مجلس در راس امور باشد و در همه زمینه ها اختیار قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکردها، در عمل از دست رفته است و آقای حداد هم حق دارد که بگوید که نمایندگانی را می‌خواهیم که در این کارکرد خللی ایجاد نکنند و امورات دولت رئیسی را مد نظر قرار دهند و انجام دهند و اساسا نه چیزی بیشتر از این می‌خواهیم و نه اصلا اجازه می‌دهیم. 

عضو شورای حزب مرکزی اتحاد ملت با بیان این نکته که آقای حداد در حکومت فردی با نفوذ و از چهره‌های نزدیک به راس قدرت است، گفت: همه نیروهای سیاسی حرف و سخنان حداد را بازتاب دهنده حرف و سخنان حکومت می‌دانند. اساسا نه جایگاهی برای مجلس قائل هستند و نه می‌خواهند. مردم هم می‌گویند خب وقتی قرار نیست چیزی که باید از این مجلس خارج شود، این چه ارزشی دارد که برایش پای صندوق رای حاضر شویم. از همین رو معتقدم که اگر آقای حداد و امثال او شان و جایگاهی که برای مجلس قائل است را به درستی درک می‌کردند و مجلس را از جایگاه خود خارج نمی‌کردند، رابطه و ارتباط جامعه با خانه ملت این نبود. 

همه نیروهای سیاسی حرف و سخنان حداد را بازتاب دهنده حرف و سخنان حکومت می‌دانند. اساسا نه جایگاهی برای مجلس قائل هستند و نه می‌خواهند. مردم هم می‌گویند خب وقتی قرار نیست چیزی که باید از این مجلس خارج شود، این چه ارزشی دارد که برایش پای صندوق رای حاضر شویم.

او ادامه می‌دهد: دلیل این بی پرده صحبت کردن حدادعادل مبنی براینکه افرادی باید به مجلس بروند که مخالفتی با دولت نداشته باشند، روشن است. وقتی مردم نسبت به سرنوشت مجلس حساس نیستند و واکنشی به این حرف‌ها نشان نمی‌دهند، آقای حداد هم وقتی در فضایی که هیچ واکنشی نسبت به خودش نمی‌بیند، چنین سخنانی را به راحتی مطرح می‌کند و مثلا می‌گوید لیست ما چنار است و بقیه پاجوش هستند به این شکل تحقیرآمیز نسبت به هم جناحی های خودش صحبت می‌کند و احتمالا دیگران کود پای چنار تلقی می‌کند. مردم هم این موضوعات را دنبال نمی‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد که اساسا حداد چه حرفی زده است.

آقای حداد عادل می‌گوید لیست ما چنار است و بقیه پاجوش هستند به این شکل تحقیرآمیز نسبت به هم جناحی های خودش صحبت می‌کند و احتمالا دیگران کود پای چنار تلقی می‌کند.

من آنقدر آقای حداد را پیچیده نمی‌بینم که یک حرفی بزند و یه منظور دیگری داشته باشد. اینکه عده ای به دنبال کاهش مشارکت و حذف مردم از سامانه تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند شکی نیست، اما اینکه آقای حداد به دنبال چنین نتیجه ای است یا نه، تلقی من این است که آقای حداد این حرف را می‌زند چرا که اصلا پایگاه و جایگاهی برای مجلس انطور که قانون گفته است قائل نیست. معقتدند در مجلس که جمع می‌شویم نباید مزاحم کارهایی که می‌کنیم شوید؛ این به خفت کشاندن مجلس است. 

انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha