کد خبر : ۲۰۰۰۵
۰۶:۴۸

۱۴۰۲/۰۸/۰۹

همتی: ⁧تثبیت ⁩دستوری ⁧نرخ ارز⁩، رانت، خروج بیشتر سرمایه و شوک مجدد ارزی را رقم می‌زند

رئیس پیشین بانک مرکزی نسبت به شوک ارزی هشدار داد​​​​​​​ و نوشت: ‌هر چند یکی از دلایل و نه تنها دلیل تورم، شوک‌های منفی ارزی است، ولی تلاش برای ⁧تثبیت ⁩دستوری ⁧نرخ ارز⁩، بدون خاموش کردن موتور تورم، موجب رانت، خروج بیشتر سرمایه و شوک مجدد ارزی می‌شود.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: تورم⁩، بدترین و مخرب‌ترین نوع مالیات است که پس انداز را متوقف و سرمایه گذاری را دچار نخوت میکند.

‌هر چند یکی از دلایل و نه تنها دلیل تورم، شوک‌های منفی ارزی است، ولی تلاش برای ⁧تثبیت ⁩دستوری ⁧نرخ ارز⁩، بدون خاموش کردن موتور تورم، موجب رانت، خروج بیشتر سرمایه و شوک مجدد ارزی می‌شود.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha