کد خبر : ۱۱۳۸۹۷
۲۲:۳۸

۱۴۰۵/۰۳/۱۷
رئیس سازمان بهینه سازی انرژی:

راهکار‌های عبور از ناترازی انرژی طراحی شده است

راهکار‌های عبور از ناترازی انرژی طراحی شده است

رئیس سازمان بهینه سازی انرژی دلیل ناترازی امروز ایران در حوزه انرژی را شدت مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: البته راهکار‌های برون رفت از این وضعیت وجود دارد که راهکار‌های آن را طراحی کرده‌ایم.

اسماعیل سقاب اصفهانی در نشست امروز یکشنبه (۱۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم یک صحنه واقعی را از وضعیت انرژی شرح دهم، این است که در پیک تابستان احتمالا ۲۴ تا ۲۹ درصد تقاضای برق را نمی‌توانیم جواب بدهیم؛ این میزان با همه ظرفیت‌هایی که در سوخت‌های جایگزین تامین کنیم نیز قابل تامین نیست.

رئیس سازمان بهینه سازی انرژی افزود: به نظرم حتی سناریوی بدبینانه را باید در این باره در نظر داشت. چرا که کسری انرژی خواهیم داشت ولی باید با اقداماتی که انجام می‌دهیم، آسیب‌های کمتری ببینیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: واقعیت این است که قاچاقی که ما همیشه با آن مواجه بودیم و کماکان هم مواجه‌ایم، همچنان وجود دارد و باید در این حوزه ریشه‌یابی شود.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه‌های ناترازی انرژی در شدت مصرف انرژی است، گفت: رهبر شهید در سیاست‌های انرژی در سال ۱۳۷۹ دستور دادند همه کمک کنند تا کاهش مصرف انرژی محقق شود. در شاخص شدت انرژی، کشور‌هایی نظیر چین و ترکیه موفق شدند شاخص انرژی را کاهش دهند.

سقاب اصفهانی با بیان اینکه مسئله اصلی امروز ایران در حوزه انرژی، تولید نیست، یادآور شد: دلیل ناترازی امروز ایران در حوزه انرژی بر اساس شاخص‌های بین المللی، شدت مصرف انرژی است. البته راهکار‌های برون رفت از این وضعیت وجود دارد که ما سناریو‌های آن را طراحی کردیم.

رئیس سازمان بهینه سازی انرژی در پایان با تبریک پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی برابر آمریکا و رژیم صهیونیسیتی خاطرنشان کرد: شاید ما متوجه جریان بزرگی که در حال وقوع است نباشیم. ولی جا دارد پیروزی ایران را بر باند جنایتکار و مخوف آمریکای - صهیونیستی که آرزو‌های واهی تغییر نقشه ایران، تغییر حکومت، اشغال ایران، نابودی کارکرد‌های حیاتی اقتصاد و آوردن رهبران سازش‌کار بر سر کار داشتند، تبریک عرض کنم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha