کد خبر : ۱۱۲۹۲۶
۲۳:۳۰

۱۴۰۵/۰۲/۱۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

پایداری ارتباطات در جنگ رمضان با وجود خسارت به زیرساخت‌ها

پایداری ارتباطات در جنگ رمضان با وجود خسارت به زیرساخت‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور با وجود آسیب به برخی زیرساخت‌ها گفت: مردم با همراهی حداکثری در کنار نظام ارتباطی کشور قرار گرفتند و برنده اصلی این میدان هستند.

مجمع نمایندگان استان تهران عصر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه)، با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشستی مشترک با ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ عملکرد این وزارتخانه و نحوه خدمت‌رسانی در ایام جنگ تحمیلی سوم را بررسی کردند.

وزیر ارتباطات در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در دوره جنگ تحمیلی سوم، اقدامات انجام‌شده برای حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور را مجاهدانه توصیف کرد و گفت: وزارت ارتباطات حضوری میدانی و فعال در این ایام داشت و تمامی ارکان آن حتی در روز‌های تعطیل به ارائه خدمات ادامه دادند.

وی با اشاره به آغاز حملات دشمن، تصریح کرد: پایداری ارتباطات از دقایق ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و به جز اختلالی محدود در دقایق اولیه در تهران، شبکه ارتباطی کشور بدون اختلال پایدار ماند.

خسارت به زیرساخت‌ها بدون اختلال در خدمات

هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی سوم به چندین سایت ارتباطی خسارت وارد شد، تأکید کرد: با تلاش مجموعه وزارت ارتباطات، ارائه خدمات بدون اختلال ادامه یافت و کاربران در زندگی روزمره خود مشکلی احساس نکردند.

وی با اشاره به طراحی معماری شبکه و اقدامات پیشگیرانه به‌ویژه در استان‌های مسافرپذیر، افزود: این تدابیر در کنار مدیریت شرایط تخریب برخی سایت‌ها، موجب شد پایداری ارتباطات در سراسر کشور حفظ شود.

ثبت رکورد ترافیکی و تداوم خدمات حیاتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با اشاره به هم‌افزایی میان بخش خصوصی و حاکمیت، اعلام کرد: با اشتراک‌گذاری منابع در این ایام، نزدیک به یک میلیارد تراکنش در مدت ۴۰ روز ثبت شد و با وجود فشار بالا بر شبکه، خدمات الکترونیکی از جمله بانکی، آموزشی و بهداشتی بدون اختلال ارائه شد.

وی ادامه داد: در موارد محدود بروز اختلال نیز، مشکلات در کوتاه‌ترین زمان مدیریت شد تا پایداری خدمات حفظ شود.

حمایت از سکو‌های داخلی در شرایط جنگی

هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با اشاره به حمایت از سکو‌های داخلی، گفت: با اقدامات انجام‌شده، این سکو‌ها توانستند بدون کندی یا اختلال به ارائه خدمات ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه پایداری شبکه ارتباطی نتیجه سال‌ها تلاش در توسعه زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد این حوزه باید بر اساس مجموعه اقدامات انجام‌شده در طول زمان صورت گیرد.

مردم، برنده اصلی همراهی ملی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با اشاره به همراهی دستگاه‌ها و مردم در این ایام، تأکید کرد: مردم با همراهی حداکثری در کنار نظام ارتباطی کشور قرار گرفتند و برنده اصلی این میدان هستند.

در این نشست، نمایندگان استان تهران نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در حوزه ارتباطات، دیدگاه‌ها، مطالبات و پرسش‌های خود را بیان کردند. نمایندگان مجلس موضوعاتی از جمله امنیت فضای مجازی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات، بومی‌سازی تجهیزات زیرساختی، حمایت از سکو‌های داخلی، اینترنت حرفه‌ای و تهدیدات سایبری را مطرح کردند که از سوی وزیر ارتباطات و معاونان وی پاسخ داده شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha