کد خبر : ۱۱۱۵۵۱
۲۰:۲۸

۱۴۰۵/۰۱/۰۲
دبیر انجمن حمل و نقل ریلی:

در صورت افزایش تقاضای سفر‌ها، قطار اضافه می‌کنیم

در صورت افزایش تقاضای سفر‌ها، قطار اضافه می‌کنیم

دبیر انجمن حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش جابه‌جایی ریلی مسافر مشکلی وجود ندارد، گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم و متناسب با تقاضا ظرفیت اضافه می‌شود.

ابوالقاسم سعیدی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی در حوزه ریلی انجام شده است و از ۲۵ اسفند نیز از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده اضافی نیز استفاده کردیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که در صورت نیاز در مسیر‌های پرترافیک مانند تهران - مشهد، قطار اضافه کنیم.

دبیر انجمن حمل و نقل اضافه کرد: در حال حاضر در بخش جابه‌جایی ریلی مسافر مشکلی وجود ندارد و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، اما در شرایط موجود متناسب با درخواست‌ها ظرفیت اضافه می‌شود. یعنی بلیت‌ها پیش‌فروش می‌شود و اگر باز هم نیاز بود، متناسب با آن قطار اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به کنسل شدن پرواز‌ها و انتقال مسافران هوایی به ریل و جاده آیا آمادگی لازم برای پاسخگویی به این افزایش تقاضا وجود دارد؟ گفت: ممکن است در همه مسیر‌هایی که پرواز‌ها داشتیم قطار نداشته باشیم، ولی در مسیر‌های تهران - اصفهان، تهران - اهواز، تهران - زنجان، تهران - تبریز، تهران - مشهد و ... به تعداد کافی قطار داریم و اضافه کردیم. ممکن است نتوانیم پاسخگوی همه نیاز‌ها باشیم، اما از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد.

سعیدی در پاسخ به اینکه آیا برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و افزایش نرخ بلیت نظارتی صورت می‌گیرد؟ اظهار کرد: سعی شده قیمت‌ها تا جای ممکن براساس عرضه و تقاضا باشد و تاکنون هیچ مشکلی از نظر نرخ نداشتیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha