شهادت ۱۶ نفر از اعضای کادر درمان در جنگ رمضان/آسیب به ۳۵ مرکز درمانی
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما کمبود دارو و تخت بیمارستانی نداریم گفت: از نظر دارو و تجهیزات مصرفی دارای ذخایر استراتژیک هستیم.
حسینعلی شهریاری امروز یکشنبه بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۴در مورد وضعیت کشور در حوزه بهداشت و درمان بعد از ۱۶ روز جنگ اظهار داشت: همکاران بهداشت و درمان در این ۱۶ روز در محل کارهایشان حضور داشتند و حتی افرادی که مرخصی هم بودند داوطلبانه برگشتند، تعدادی از همکاران که کادر وزارت بهداشت و درمان هم نبودند و در بخش خصوصی حضور داشتند، اعلام آمادگی کردند و بیان کردند که اگر لازم باشد ما حاضریم در صحنه حضور داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه ما تاکنون هیچ مشکلی نداشتیم، به تمام حادثه دیدگان جنگ تحمیلی به موقع رسیدگی شده و خدمات رایگان هم داده شده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: همان طوری که حضرت آقا مقام معظم رهبری هم فرمودند خدمات رایگان به جانبازان و رزمندگان و حادثه دیدگان این حوادث داده شده و داده میشود.
از نظر دارو و تجهیزات مصرفی دارای ذخایر استراتژیک هستیم
وی گفت: از نظر دارو و تجهیزات مصرفی هم ما دارای ذخایر استراتژیک هستیم ما در کمیسیون بهداشت و درمان و هم صحن علنی تصویب کردیم که یک ذخایر استراتژیک شش ماههای باید داشته باشیم و یک میلیارد دلار هم از امام شهیدمان برای این بخش اختصاص داده شد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: ما برای خدمت به حادثه دیدگان و مجروحین حوادث جنگ تحمیلی تاکنون مشکل نداشتیم به موقع به آنان رسیدگی شده است، ما امروز مشکل تخت، آی سی یو، ان آی سی یو و در کل مراقبتهای ویژه نداریم و همه چیز به موقع انجام شده و همه کادر بهداشت و درمان آماده باش هستند.
مشکلی برای خدمت به حادثه دیدگان وجود ندارد / همه کادر درمان آماده باش هستند
وی تصریح کرد: تدابیر لازم هم اندیشیده شده که اگر تعداد بیشتری هم مجروح باشد ما دچار مشکل تخت، دارو و تجهیزات و مسائل دیگه نشویم.
شهریاری در خصوص همیاری و همکاری مردم با امدادگران گفت: مردم ما که همیشه همراه نظام بوده و هستند و در این روزها همراه کادر بهداشت و درمان و کادر هلال احمر بودند.
آسیب دشمن به آمبولانسها و به شهادت رساندن کادر درمان
وی ادامه داد: متاسفانه این دشمن خبیث تعداد زیادی از آمبولانسهای ما را از کار انداخته و دچار حادثه کرده است، تعداد قابل توجهی از کادر بهداشت درمان ما شهید شدند همچنین افرادی از کادر هلال احمر دچار حادثه شدند، آمبولانسهای ما هم آسیب دیدند ولی مردم همیشه همراه بودهاند و اگر احتیاج هم که مردم کمک کنند دریغ نکردند، این خصلت و خوی مردم مسلمان ماست که همیشه یاری را به موقع میرسانند.
شهریاری گفت: دشمن ما دروغگو است و همواره ما را در زمینههای مختلف تحریم کرده است، ما حتی برای شیر خشک و دارو تحریم هستیم ولی امروز به مردم میگوییم ما در این زمینه هم کمبودی نخواهیم داشت، چون تمام کارخانه هایمان با ظرفیت کامل در حال کار کردن هستند.
وی خاطر نشان کرد: دانشمندان، نخبگان جوان و شرکتهای دانش بنیان در حال کار کردن هستند از این رو دشمن نمیتواند آن موضوع که مدنظرش است یا تحریم ما را صد در صد اجرایی کند.
شهریاری ادامه داد: ما ار نظر دارو همان طور که وزارت بهداشت اعلام کرده کمبود نداریم ولی با توجه به اینکه در شرایط جنگی قرار داریم باید این موارد مدیریت شود تا مشکلی پیش نیاید.
وی با اشاره به آسیب دیدن واحدهای بهداشتی و مراکز سلامت در کشور گفت: با وجود این آسیبها ولی کادر بهداشت و درمان آماده هستند هر جایی را که دشمن آسیب بزند جایگزین برایش ایجاد میشود.