خودرو ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

۷ سورپرایز خودرویی در ۱۴۰۳ / آماده عرضه این مدل‌ها باشید

در سال آینده شاهد عرضه خودروهایی جدید به بازار خواهیم بود که به برخی از آنها می‌پردازیم.

روزگار خودرو نوشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش مدل‌های عرضه شده در بازار خودرو بودیم به طوریکه هر ساله انتخاب خودروی مورد نظر برای خریداران سخت‌تر می‌شود. هرچند در بازار ایران بیشتر تغییرات جزئی بوده و به تغییرات ظاهری آن هم روی یک سکو ثابت ختم می‌شود اما باز هم تا حدودی بازار خودرو را برای مشتریان جذاب ‌تر می‌کند.

در ادامه به برخی خودرو‌هایی که در سال آینده به بازار می‌آید خواهیم پرداخت.

سهند

سهند را شاید بتوان مورد توجه‌ترین خودروی عرضه شده در سال آینده دانست. این خودرو که توسط پارس خودرو عرضه می‌شود به علت نرخ پایین و طراحی جدید نسبت به ساینا مورد توجه قرار گرفته است.

سهند مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است که با گیربکس ۵ سرعته دستی و در آینده اتوماتیک همراه است. حداکثر توان آن ۹۰ اسب بخار و گشتار آن ۱۳۷ نیوتون متر است. این خودرو با نرخ ایتدایی ۲۲۴ میلیونی عرضه می‌شود.

اطلس

اطلس از جمله خودروهایی است که مدت هاست زمزمه آن در بازار خودرو پیچیده است. این خودرو از یک سو ساده و شبیه کوییک است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. توان و گشتاور آن نیز مشابه سهند است.این خودرو هم در دو نوع دنده ۵ سرعته دستی و اتوماتیک CVT خواهد شد. نرخ نهایی این خودرو ۴۰۶ میلیون تومان است.

ریرا

ریرا هم دیگر خودرویی است که سال آینده وارد بازار می‌شود. این خودرو در آینده با مدل برقی هم پا به بازار خواهد گذاشت. ریرا از پیشرانه ۱.۷ لیتری توربو بهره می‌برد. این خودرو احتمالا با قیمتی بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون وارد بازار شود.

سایپا پاژ

پاژ یک خودروی تقریبا کوچک و اقتصادی است که با حداقل‌های استاندارد ۸۵ گانه سعی بر طراحی آن بوده و پیشرانه آن ۱ لیتری ۳ سیلندر است. البته گفته می‌شود این خودرو قرار است با نیروی محرکه جدید و قوی‌تری پا به بازار بگذارد.

شاهین اتوماتیک و پلاس

شاهین که خودروی محبوب سایپا است و از آن استقبال زیادی شده به زودی از مدل اتوماتیک خود و همچنین نوع پلاس که از امکانات بالاتری نسبت به مدل Gبهره برده است رونمایی می‌کند. نسخه پلاس از امکاناتی مثل کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی و…بهره می‌برد و شکل ظاهری آن کمی متفاوت خواهد بود.

سایپا کادیلا

این محصول سایپا که نمونه بومی تندر ۹۰ تولید داخل است، پس از ترک ایران توسط شرکت رنو فرانسه طراحی شد تا خودرویی مشابه آن بدون نیاز به شرکت رنو در ایران مورد استفاده قرار بگیرد. این خودرو از نظر ظاهری شباهت‌هایی با تندر ۹۰ دارد اما به طور کلی ظاهر آن متفاوت است. کادیلا دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۵ اسب بخار است و گیربکس آن از نوع ۵ سرعته دستی است.

آریا

آریا محصول دیگری از طرف شرکت سایپا است که نکته مورد توجه و جذاب آن پیشرانه ۲ لیتری آن است. حداکتر توان این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۰۴ نیوتون بر متر است که عدد قابل توجهی مخصوصا از طرف یک خودروی داخلی است. این خودرو احتمالا با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT وارد بازار شود.

به طور کلی شاهد رونمایی از خودروهای زیادی در آینده خواهیم بود اما خواسته مردم علاوه بر عرضه خودروهای جدید توجه به طراحی ظاهری زیبا و همچنین کیفیت مطلوب است تا مانند سال اخیر شاهد نارضایتی گسترده مردم از این صنعت بزرگ کشور نباشیم.

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید