سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

پیشنهاد یک امام جمعه برای کنترل قیمتها در بازار سکه و ارز: مردم باید مجبور باشند دارایی های خود را در بانک بگذارند!

خطیب جمعه دماوند عنوان کرد: بالارفتن قیمت ارز و سکه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور نشانه بیماری مزمن اقتصاد ایران است که به دلیل غلبه بخش غیرمولد بر بخش مولد اتفاق می‌افتد.

پیشنهاد یک امام جمعه برای کنترل قیمتها در بازار سکه و ارز: مردم باید مجبور باشند دارایی های خود را در بانک بگذارند!

فتاح‌دماوندی گفت: بالابردن قیمت دلار و سکه به بهانه اتفاقات سیاسی-امنیتی و ماهی‌گرفتن دلالان و سفته‌بازان از آب گل‌آلود باید متوقف شود. آن کسانی که ثروت‌های هنگفت دارند و منتظر فرصت هستند که در موقعیت‌های خاص سیاسی و در آستانه رویدادهای امنیتی یا نظامی موج‌آفرینی، تنش‌زایی و سودجویی کنند باید شناسایی و کنترل شوند.

روزنامه شرق نوشت:امام‌جمعه دماوند افزود: فرار مالیاتی کسانی که با سکه و ارز، معاملات زیرزمینی و مخفی انجام می‌دهند، گاهی اوقات از حجم کل اقتصاد ایران بیشتر است. ️دولت باید همان‌طورکه گردش پول ملی را کنترل می‌کند، مبادلات ارز و سکه را هم کنترل کند. یعنی هرکس که ارز و سکه دارد، موظف باشد که آن را در بانک نگهداری کند و مقدار آن معین باشد و رصد شود و خارج از آن قاچاق و غیرقانونی محسوب شود. با کنترل و شمارش ارز و سکه و رصد دارندگان آن، تقاضای آن در بازار کم می‌شود و دیگر این دو کالا وسیله فرار مالیاتی، رشوه و اقتصاد زیرزمینی و قاچاق مواد مخدر قرار نمی‌گیرد و این نظارت باعث سقوط قیمت ارز و سکه خواهد شد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید