سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

آقای علم‌الهدی! قربون برم خدا را، یه بوم و دو هوا را؟!

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: مردم دست روی دست نگذارند و منتظر دولت نباشند که بیاید و مشکلات اقتصادی را حل کند، مردم خود باید بی‌ثباتی بازار را مدیریت کنند!

آقای علم‌الهدی! قربون برم خدا را، یه بوم و دو هوا را؟!

به گزارش اصلاحات نیوز؛ احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، سال ۹۷ در زمان دولت حسن روحانی، دولت و کابینه را مقصر صد در صد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می دانست و می گفت: قطعاً همه مردم این گرانی‌ها را حس می‌کنند و به نظر من حتی این گرانی مافوق حس است، ‌وضعیت گرانی برای معیشت مردم دردسر ایجاد کرده ‌و از سوی دیگر اجناس گران است و ‌نوسان اقتصادی قدرت برنامه‌ریزی معیشتی را از مردم گرفته ‌و قشر آسیب‌پذیر و طبقه متوسط به پائین جامعه را مستأصل کرده است. مشکلات معیشتی سبب شده اداره زندگی برای قشر آسیب‌پذیر‌ سخت شود و حتی ظرفیت گذران زندگی روزمره هم برای آنها وجود ندارد و نمی‌توانند با این درآمد، زندگی خود را اداره کنند.

علم الهدی با بیان اینکه این وضعیت جامعه را مضطرب کرده است، معتقد بود ‌‌مدیریت غلط اقتصادی دولت روحانی و وزرا مشکلات اقتصادی را برای مردم به وجود آورده است.

اما امروز که دولت رئیسی بر سر کار است و سکان اداره کشور و مسند ریاست جمهوری را در اختیار دارد، مواضع آقای علم الهدی دیگر همچون سابق نیست، ایشان امروز در خطبه های نماز جمعه با چرخشی عجیب و دیدگاهی دوگانه گفت: امروزه می‎بینیم عده ‎ای در رسانه‌های مختلف موضع‎گیری می‎ کنند، ژست روشنفکری و تخصص به خود می‎گیرند و شعار می‎دهند که مدیریت اقتصاد با زور نمی ‎شود. این حرف‎ها چیست؟

علم الهدی افزود: این بی‎ثباتی بازار، گرانی اجناس، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی که موردتوجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، مسائلی است که همگی به هم ربط دارد. بی ثباتی معلولی است که تنزل ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی، علت‎های آن هستند. برای حل آن هم باید همه احساس تکلیف کنند و هیچکس نباید بیکار بنشیند تا دولت بیاید تلخی را از سفره مردم بردارد. اینکه یک آقای کاسب بخواهد صبحگاه پیش از آن که کرکره مغازه، حجره یا بنگاهش را بالا ببرد، نگاه به نرخ ارز و قیمت دلار داشته باشد تا اگر افزایش داشت، او هم چند هزار تومان کالاهایش را گران‎تر عرضه کند، این عین بی‎انصافی است.

حال سوال این است که چه بر سر ایشان آمده که این چنین تغییر عقیده و رویه داده اند!

بیشتر بخوانید:

علم‌الهدی: مردم بی‌ثباتی بازار را مدیریت کنند، منتظر دولت نباشند که بیاید و تلخی‌ها را بردارد

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید