ارز دیجیتال ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

خروج اتریوم از صرافی‌‌ها چه معنایی دارد؟ / منتظر افزایش قیمت باشیم؟

حرکات اخیر اتریوم نشان از احساسات قوی بازار دارد، اما شاخص‌های فنی به چالش‌های پیش رو اتریوم اشاره می‌کنند.

خروج اتریوم از صرافی‌‌ها چه معنایی دارد؟ / منتظر افزایش قیمت باشیم؟

در حالی که جامعه رمزارز با هیجان بسیار در انتظار تایید احتمالی ETF‌های اتریوم در ایالات متحده است، اتریوم (ETH) تحرکات قابل توجهی را در نمودار خود نشان می‌دهد. بالاترین خروجی از صرافی‌ها که به‌تازگی ثبت شده نشان می‌دهد بسیاری از دارندگان تمایلی به فروش ندارند و در انتظار سودهای آینده هستند.

بالاترین خروج اتریوم از صرافی‌ها

در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۴، با ۱۴۳ هزار اتر خارج‌شده از پلتفرم‌های معاملاتی، طبق داده‌های کریپتوکوانت، اتریوم بالاترین خروجی طی سال را تجربه کرد. این نشانه اغلب یک نشانه صعودی تفسیر می‌شود و به معنی موضع جمعی دارندگان در نگه داشتن رمزارز اتریوم به جای معامله آن است.

به طور تاریخی، خروجی‌های مشابه تاثیرات متفاوتی بر قیمت اتریوم داشته‌اند. نمونه چشمگیر آن در فوریه افزایش اتریوم از ۲,۳۷۲ دلار به ۳,۳۸۶ دلار تا پایان ماه پس از خروجی قابل توجه این ارز دیجیتال از صرافی‌ها بود. با این حال، سطح خروجی بالای بعدی در مارس به همان نتیجه صعودی منجر نشد.

افزایش خروجی‌ها با افزایش خوش‌بینی بازار مصادف شده است. زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است به‌زودی ETF‌های اتریوم را تا ماه مه تایید کند.

تحلیل تکنیکال

با وجود نشانه‌های مثبت از رفتار بازار و معیارهای سنتیمنت فعالان، نشانگرهای تکنیکال چشم‌اندازی محتاطانه‌تر ترسیم می‌کنند. در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم در حدود ۳,۱۷۵ دلار معامله می‌شود و افزایش ۳.۶۷ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته نمایش می‌دهد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۵۸.۶۴ قرار دارد که معمولاً پیش‌زمینه‌ای برای افزایش‌های بیشتر قیمت است. با این حال، روند میانگین متحرک نمایی (EMA) نشان از روند نزولی دارد. در حال حاضر EMA بیست‌روزه بالاتر از EMA پنجاه‌روزه قرار دارد.

علاوه بر این، شاخص سوپرترند به‌تازگی یک نشانه فروش را در سطح ۳,۲۵۵ دلار را منعکس کرده است که مقاومت احتمالی در این سطح را پیشنهاد می‌کند. به طور مشابه، شاخص MFI نیز روند نزولی را نشان می‌دهد و به‌نوعی ممکن است سرمایه‌ها از اتریوم خارج شود.

نگاهی به آینده مسیر قیمت اتریوم

در حالی که احساسات بلندمدت پیرامون اتریوم به‌ویژه با تاییدیه‌های احتمالی ETF خوش‌بینانه است، چالش‌های فنی ممکن است مسیر کوتاه مدت اتریوم را محدود کند. تحلیلگران به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران توصیه می‌کنند به دنبال مقاومت در اطراف سطح ۳,۲۵۵ دلار باشند. همچنین سطح ۳,۵۰۰ دلار یک مقاومت قابل توجه است که اتریوم ممکن است بدون حمایت قابل توجه بازار تلاش زیادی برای عبور از آن داشته باشد.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید