اخبار بورس ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / بازگشت بورس به روند صعودی تایید شد!

بورس تهران پس از حدود دو ماه، یک‌دست سبزپوش شد. نشانه‌های تکنیکالی شاخص کل در کنار پمپاژ اخبار مثبت، عواملی است که فعالان بازار را نسبت به تداوم روزهای مثبت امیدوار کرده است.

در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با جهش ۱.۵۵ درصدی، معادل ۳۱ هزار و ۷۳۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در  ارتفاع دو میلیون و ۸۶ هزار و ۵۶۱ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱.۴۷ درصدی (معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد)، در پله ۷۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. 

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، ۶ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم ۱۱.۱ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس، خبر از ورود هزار میلیارد و ۴۳ میلیون تومان پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

نگاهی به نمودار تکنیکال شاخص کل، نشان می‌دهد سبزپوشی یکپارچه نمادهای بازار سهام در جریان معاملات روز آغازین هفته، مقدمه‌ای از بازگشت بازار سرمایه است.

با رشد بیش از ۳۱ هزار واحدی شاخص کل، حال این نماگر از آخرین سقف مینوری روند اصلاحی عبور کرده است. نشانه‌ای که تغییر رفتار فعالان بازار را روایت می‌کند. از سوی دیگر خروج RSI شاخص کل از منطقه فروش در کنار واگرایی مثبت و RD+ این اندیکاتور، دیگر نشانه‌های بازگشت بازار سرمایه است.

خبر نامه وزیر صنعت برای کاهش مدت‌زمان تجدید ارزیابی دارایی‌ها به زیر پنج سال، محرک اصلی به صف خرید نشستن نمادهای خودرویی بود. با حرکت نماد خودرو، کلیت بازار سهام شروع به حرکت کرد. از سوی دیگر، احتمال اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها، به سبزپوشی این گروه کمک کرد. 

از سوی دیگر رشد ارزش معاملات و جدا شدن از سطوح سه تا چهار هزار میلیاردی، فعالان بازار را نسبت به تداوم روزهای مثبت بازار امیدوار ساخته است.

/تجارت نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید