سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

پوتین: عاملان حمله کروکوس را می‌شناسیم اما می‌خواهیم بدانیم چه کسی دستور آن را داد

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که عاملان حمله تروریستی اخیر در حومه پایتخت کشورش را می شناسند با این حال می خواهند بدانند چه کسی دستور این حمله را صادر کرده است.

پوتین: عاملان حمله کروکوس را می‌شناسیم اما می‌خواهیم بدانیم چه کسی دستور آن را داد

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور در یک جلسه مربوط به اقدامات انجام شده پس از حمله تروریستی شامگاه جمعه به مرکز تجاری «کروکوس سیتی» در شهر «کراسنوگورسک» در حومه شمال غربی شهر مسکو، سخنانی در مورد این حمله و پیامدهای آن و همچنین حمله کشورش به خاک اوکراین تحت عنوان عملیات نظامی ویژه ایراد کرد.

پوتین در مهم ترین بخش های سخنان خود اعلام کرد که روسیه عاملان حمله تروریستی کروکوس را می شناسد با این حال علاقه مند است که بداند چه کسی دستور انجام این حمله مرگبار با دست کم ۱۳۷ کشته و ۱۸۲ زخمی را صادر کرده است.

رئیس جمهوری روسیه با بیان این که آمریکا در تلاش است تا همه را متقاعد کند که اوکراین در حمله کروکوس دخالتی نداشته، افزود: باید دلیل تلاش تروریست ها برای فرار به اوکراین و این که چه کسی در آنجا منتظر آنها بوده را شناخت.

پوتین در این باره اظهار داشت: در چارچوب کار مشترک میان دستگاه های اطلاعاتی ما و سازمان های مجری قانون، لازم است به شماری از پرسش ها پاسخ داده شود، به عنوان مثال این که سازمان های افراط گرا و حتی تروریستی چگونه تصمیم گرفتند و میزان توجه آنها به حمله به روسیه که با جدیت در راستای ایجاد راه حلی عادلانه برای کشمکش تشدید شده در خاور میانه کار می کند، واقعاً چه قدر است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد: پرسش دیگر این است که افراط گرایان که خود را به عنوان مسلمانان متدین معرفی می کنند، چگونه در ماه مبارک رمضان مرتکب جرایم و جنایت های خطرناکی می شوند. این علاوه بر پرسش های مشخص تر و حرفه ای تر دیگری برای انجام یک تحقیق عینی درباره جنایت صورت گرفته در مسکو است که باید به آنها نیز پاسخ داده شود.

پوتین ضمن تاکید بر این که هدف حمله خونین کروکوس در حومه مسکو، ایجاد رعب و وحشت در جامعه روسیه بوده، خاطر نشان ساخت که جامعه این کشور به دنبال حمله مذکور، الگویی از همبستگی و انسجام از خود نشان داد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان این که یک سازمان «جوانان هیتلر» جدید در اوکراین ایجاد می شود، افزود: کسانی که از رژیم کی‌یف حمایت می کنند، نمی خواهند در تروریسم شرکت کنند اما پرسش های زیادی وجود دارد.

پوتین ضمن تاکید بر این که حمله تروریستی کروکوس به دست «اسلام گرایان تندرو» انجام شده، دستور داد تا تمامی مناطق روسیه برای قربانیان این حمله پشتیبانی و حمایت ارائه شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به دادستان کل این کشور دستور داد تا روی همه پرونده های مربوط به حمله تروریستی کروکوس کار کند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید