خودرو ۱۴۰۲/۱۲/۱۸

وزیر صمت: امیدوارم خودرو گران نشود!

وزیر صمت گفت: امیدوارم خودرو گران نشود، من طرفدار گرانی نیستم و آنچه باعث گرانی کاذب شده بر هم خوردن تعادل میان عرصه و تقاضاست.

وزیر صمت: امیدوارم خودرو گران نشود!

عباس علی آبادی، وزیر صمت در حاشیه پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان در جمع خبرنگاران درباره احتمال گرانی خودرو در سال آینده گفت: امیدوارم گران نشود، من طرفدار گرانی نیستم و آنچه باعث گرانی کاذب شده بر هم خوردن تعادل میان عرصه و تقاضاست. بنابراین ما باید بر تقویت عرضه تمرکز کنیم و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تولید را تقویت کنیم تا قیمت کاهش می‌یابد. بنابراین تمام تلاش من بر تقویت عرضه است.

وزیر صمت از عرضه یک خودروی اقتصادی در سال آینده خبر داد و گفت: در تلاش هستیم یک مدل استاندارد اما با آپشن‌های قابل قبول تولید کنیم تا در سال آینده توسط خودروسازان عرضه خواهد شد.

علی آبادی درباره خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار کرد: وزارت صمت در راستای اصل ۴۴ همراهی خواهد کرد. با این حال این امر باید به نحوی انجام شود که منافع مردم در آن در نظر گرفته شود.

وی همچنین به موضوع رویداد که با محوریت زیست بوم خودروی برقی برگزار شد اشاره کرد و گفت: برقی سازی در همه زمینه‌ها باید انجام شود و تنها به حمل و نقل محدود نشود. برقی سازی سال‌هاست در دنیا شروع شده چون بهره وری و راندمان در تجهیزات برقی بیشتر از دیگر تجهیزات است.

علی آبادی گفت: اراده ما بر داخلی سازی است و اولویت من در داخلی سازی مهندسی است ما باید در مهندسی خود را تقویت کنیم. ارزش افزوده حاصل از ساخت زیاد نیست و در نوآوری است که ارزش افزوده ایجاد می شود.

وزیر صمت ادامه داد: از شرکت‌های دانش بنیان دعوت می کنیم به این حرکت بپیوندند و ظرفیت خود را بسیج کنند. چون در امر برقی سازی منافع زیادی برای مردم تعریف شده است، هر ماشین برقی سهم زیادی از آلودگی را می کاهد و از مصرف سوخت جلوگیری می کند، سوختی که در جهان قیمت بالایی دارد اما ما در اقتصاد داخلی به گونه ای دیگر آن را تعریف کرده ایم.

وی افزود: بیش از ۹۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه داریم و بخش زیادی از سال را در خارج از ساعات پیک سپری می‌کنیم.

وزیر. صمت همچنین از ایجاد زیرساخت‌های شارژ کند و سریع در نقاط مختلف کشور خبر داد و درباره واردات خودرو توسط جانبازان نیز گفت: همه ضوابط و قوانین مربوط به واردات خودرو توسط جانبازان انجام شده و در مسیر انجام است.

/تجارت نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید