ارز دیجیتال ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

هجوم همه‌ جانبه خریداران بیت کوین به سمت سطح ۷۰ هزار دلار

جهش بیت کوین در پی تایید ETFها و توجه بلک‌راک به گسترش در این بازار، موجب شد تا بالاخره بیت کوین سطح 70 هزار دلار را آزمایش کند.

هجوم همه‌ جانبه خریداران بیت کوین به سمت سطح ۷۰ هزار دلار

در اتفاقی جذاب برای علاقه‌مندان به رمز ارزها، قیمت بیت کوین به سطح ۷۰ هزار دلاری نزدیک شده است. روز شنبه، این ارز دیجیتال رشد قابل توجه ۱.۵۰ درصدی را ثبت کرد و حول ۶۸,۱۰۰ دلار معامله شد. این افزایش ارزش در پی رویدادهایی است که آینده‌ای صعودی برای بیت کوین و بازار رمز ارزها را نوید می‌دهند.

هیجان معاملات با تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ۱۱ صندوق معاملاتی بورسی (ETF) بیت کوین و پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره جهانی آغاز شد. این عوامل با هم ترکیب شده و امواج تازه‌ای از خوش‌بینی را به فضای رمز ارزها تزریق کرده‌اند، سرمایه‌گذاران نهادی را به سمت خود جلب کرده و قیمت بیت کوین را به آستانه ۷۰ هزار دلار نزدیک کرده‌اند.

نوسانات اخیر قیمت بیت کوین

با وجود افت اندک قیمت این ارز دیجیتال به حدود ۶۸ هزار و ۳۱۷ دلار پس از اوج گیری آن، بازار رمز ارز همچنان پر جنب و جوش باقی مانده است. تایید ETFهای بیت کوین تنها خبری نیست که توجهات را به خود جلب کرده است. بلک‌راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، به دنبال ادغام محصولات قابل معامله در بورس بیت کوین (ETP) در صندوق تخصیص جهانی بلک‌راک است. این شرکت قصد دارد پلی بین سرمایه‌گذاران سنتی و دنیای دارایی‌های دیجیتال بسازد، که می‌تواند پذیرش بیت کوین را در دنیای مالی تسریع بخشد.

با هیجان پیش روی بازار، احتیاط نیز بسیار مهماست. مت هوگان، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت Bitwise، ریسک‌های مرتبط با هیجان فعلی بازار رمز ارزها را مورد توجه قرار داده است. او متذکر می‌شود که شتاب در سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های پرخطرتر، از جمله ممکوین‌ها و توکن‌های موضوعی هوش مصنوعی، ممکن است به ارزش‌گذاری‌های بیش از حد منجر شود. توصیه هوگان به سرمایه‌گذاران این است که با احتیاط عمل کنند و تأثیر کلی بر ثروت خود را در نظر بگیرند، به‌ویژه در بازاری که در سال گذشته شاهد حوادث بالای کلاهبرداری بوده است.

پروژه جدید هنگ کنگ

پروژه انسمبل هنگ کنگ، یکی از موارد مهم در عرصه رمز ارزها است، است. این ابتکار از سوی اداره پولی هنگ کنگ، قلمروهای سپرده‌های توکنیزه شده و ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده (CBDC) را کاوش می‌کند. این پروژه قصد دارد از طریق نوآوری دیجیتال، مدیریت خزانه‌داری، تسویه بین بانکی و معاملات اوراق قرضه سبز را تقویت کند. این پروژه نشان‌دهنده تعهد هنگ کنگ به رهبری در فناوری مالی است.

سطوح مهم در پیش بینی قیمت بیت کوین

در حالی که بیت کوین حول سطح مهم ۶۸ هزار دلار معامله می‌شود، تحلیلگران به دقت سطوح کلیدی معاملاتی را زیر نظر دارند. انتظار می‌رود مقاومت بیت کوین در ۷۰,۱۶۰ دلار باشد و پس از آن مقاومت بعدی قیمت ۷۴ هزار و ۳۸۱ دلار خواهد بود. از نظر حمایتی، سطوح قیمت در ۶۶,۳۰۵ و ۶۳,۲۶۵ دلار از سوی خریداران پراهمیت محسوب می‌شوند. شاخص‌های تکنیکال مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) نشان‌دهنده روند صعودی مداوم بیت کوین هستند. این روند صعودی به شرطی که قیمت بالای سطح ۶۸ هزار دلار باقی بماند، از نگاه بسیاری از تحلیلگران، ادامه‌دار خواهد بود.

به طور خلاصه، تحولات اخیر در چشم‌انداز رمز ارزها، از تاییدETF ها گرفته تا علاقه قابل توجه نهادی، آینده‌ای احتمالاً صعودی برای بیت کوین را نشان می‌دهند.

/تجارت نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید