سیاسی ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه:

نمایندگان مجلس دوازدهم تخصص خوبی در حل مشکلات جامعه دارند/ پافشاری روی ضدیت با استکبار جهانی از ویژگی‌های مجلس جدید است

عضو حزب موتلفه در خصوص نمایندگان مجلس دوازدهم و چشم انداز عملکرد آنان، به اصلاحات نیوز گفت: چون نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند، باید امیدوار بود که بتوانند در جهت رشد توسعه کشور گام‌های مهم و مثبتی را بردارند.

نمایندگان مجلس دوازدهم تخصص خوبی در حل مشکلات جامعه دارند/ پافشاری روی ضدیت با استکبار جهانی از ویژگی‌های مجلس جدید است

حمیدرضا ترقی کارشناس سیاسی و عضو حزب موتلفه در گفتگو با اصلاحات نیوز با اشاره به ترکیب مجلس دوازدهم می‌گوید: درباره ترکیب مجلس دوازدهم نیازمند این هستیم تا ببینیم در دور دوم انتخابات چه کسانی وارد مجلس می‌شوند، اما تاکنون به نظر می‌رسد که یک اکثریتی را شورای ائتلاف دارد اما نه اکثریت مطلق و نسبی، بقیه هم فراکسیون های محدود و کوچکی دارند که ممکن است در مجلس فعال باشند و بتوانند یک تحرک مناسب و خوبی داشته باشند، اما در مجموع ترکیب در اکثریت با اصولگرایان و نیروهای انقلابی است و یک اقلیتی هم از میانه روها و اعتدالگرایان و اصلاح طلبان حضور دارند.

نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند

او در ادامه می‌گوید: عملکرد مجلس دوازدهم به این بستگی دارد که فراکسیون هایی که شکل می‌گیرند، چگونه مدیریت شوند و ثانیا چگونه در مسائل کلان کشور با همدیگر تفاهم و همکاری داشته باشند، اما چون نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند، باید امیدوار بود که بتوانند در جهت رشد توسعه کشور گام‌های مهم و مثبتی را بردارند. اما همانطور که رهبری گفتند، نباید وقتشان را صرف دعواهای جناحی کنند و به مسائل اصلی و الویت دار کشور بپردازند و سعی کنند از ایجاد تنش در درون مجلس جلوگیری کنند.

مجلس جدید به لحاظ پافشاری بر روی ضدیت با استکبار جهانی، تکیه بر توان داخلی و مبارزه با فساد و مخالفت جدی با سیاست های آمریکا و غرب، مقداری موضع سخت تر و محکم تر است و از محافظه کاری به دور است.درباره انتخاب رئیس مجلس آینده باید بگویم که به لحاظ سابقه و توانمندی و تسلط بر مجلس و قانون گذاری ،آقای قالیباف امتیاز بیشتری دارد

ترقی با بیان اینکه نمی‌توان گفت مجلس جدید یک مجلس تندرو است، گفت: مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و اینکه یک الی دو نفر برخوردهای تند سیاسی داشته باشند، نمی‌توان به همه مجلس تعمیم داد، اما قطعا این مجلس جدید به لحاظ پافشاری بر روی ضدیت با استکبار جهانی، تکیه بر توان داخلی و مبارزه با فساد و مخالفت جدی با سیاست های آمریکا و غرب، مقداری موضع سخت تر و محکم تر است و از محافظه کاری به دور است.

این فعال سیاسی می‌گوید: هئیت رئیسه هم به نظر می‌رسد که یک هئیت رئیسه تلفیقی باشد و از همه فراکسیون های حاضر در مجلس انتخاب شوند. اگر هئیت رئیسه بتواند مجموعه فراکسیون‌ها را تجمیع کند، می‌تواند نقش موثری در تصمیم گیری های مجلس داشته باشد.

ترقی در تحلیل ریاست مجلس دوازدهم می‌گوید: درباره انتخاب رئیس مجلس آینده باید بگویم که به لحاظ سابقه و توانمندی و تسلط بر مجلس و قانون گذاری ،آقای قالیباف امتیاز بیشتری دارد و ممکن است دیگران هم در نواب رئیس به او کمک کنند. بعد از او هم آقای متکی. درباره آقای پزشکیان هم باید بگویم از نیروهای است که در نواب رئیسی فعال بوده اما در عین حال فکر نمی‌کنم با آن جمعی که در مجلس هستند، او بتواند امیدی به ریاست مجلس داشته باشد.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید