محیط زیست ۱۴۰۲/۱۰/۰۶

مجوز ساخت شهربازی در جنگل‌های لویزان صادر می‌شود؟

در پی اعلام شهرداری تهران مبنی بر سرمایه گذاری برای ساخت بزرگترین شهربازی پایتخت در جنگل‌های لویزان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به هیچوجه اجازه قطع جنگل‌های لویزان را نمی‌دهیم.

مجوز ساخت شهربازی در جنگل‌های لویزان صادر می‌شود؟

به گزارش ایسنا اواخر آذرماه بود که نوید خاصه‌باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از سرمایه‌گذاری برای ساخت بزرگ‌ترین شهربازی پایتخت در جنگل‌های لویزان واقع در منطقه ۴ به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است و به دنبال اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی هستیم.

نقی شعبانیان به مذاکره شهرداری تهران با منابع طبیعی در این زمینه اشاره و اظهار کرد: دو هفته قبل جلسه‌ای شهرداری تهران با ما داشت. صحبت‌هایی مطرح و قرار شد طرح خود را برای بررسی ارایه کنند، ولی هنوز ما طرحی ندیده‌ایم.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: ساخت شهربازی در لویزان فعلا در حد حرف است و باید طرح آن نوشته و ضرورت انجام این کار بیان شود سپس در مراجع مختلف تایید و تصویب شود. بعد از آن برای اجرا به دنبال عرصه‌ای باشند البته صد در صد اجازه این کار در جنگل داده نخواهد شد چرا قطع درختان جنگل‌ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران یک عرصه را برای ساخت شهربازی در نظر دارد و هنوز از آن بازدید نکرده‌ایم.

شعبانیان در پایان تاکید کرد: به هیچ وجه به ساخت شهربازی در عرصه‌های جنگلی به‌ویژه جنگلکاری دست‌کاشت مجوز و اجازه قطع درختان جنگل‌های لویزان را نمی‌دهیم. عرصه انجام این کار نه تنها نباید عرصه جنگلی باشد بلکه مرتعی دارای پوشش گیاهی درجه یک هم نباشد. شهرداری تهران در جریان است که ساخت شهربازی در عرصه جنگلی شدنی نیست.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید