سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۱۱

رئیس‌جمهور: بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود

رئیس‌جمهور گفت: می خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. شاخص ما رضایت مردم است. به شدت تحت تحریم آمریکا و اروپا هستیم ولی باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم. باید جواب محترمانه به مردم بدهیم و اگر نتوانیم خدمتی به مردم بدهیم باید محترمانه به آنها بگوییم.

رئیس‌جمهور: بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود

به گزارش اصلاحات نیوز؛ رئیس جمهور درباره برنامه خود برای مهار تورم، گفت: دیروز وزیر اقتصاد در مجلس برنامه ها را گفت. برنامه هفتم باید مبنا باشد که اگر به اصلاح نیاز دارد باید انجام شود. ما باید اختلاف داخلی، مشکلات با همسایه ها و دنیا را حل کنیم. به هر حال اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد.

عدالت جنسیتی، قومیتی و منطقه‌ای در برنامه‌ریزی ما وجود دارد

پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره اجرای عدالت و برنامه دولت در این زمینه، گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت بر چارچوب عدالت استوار است. عدالت جنسیتی، قومیتی، منطقه‌ای و نظایر آن در برنامه‌ریزی ما وجود دارد. پزشک خانوار از مواردی است که همین امر عدالت را محقق می‌کند. اگر چنین کاری را محقق کنیم آن کسی که در دورافتاده‌ترین روستاهاست همان خدمت بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کند که فردی در تهران دریافت می‌کند.

عدالت در آموزش را محقق کنیم

پزشکیان تصریح کرد: در آموزش و پرورش ما مشکل بسیار داریم‌. قابل‌قبول نیست که در یک کشور کسی که پول و رابطه و آشنا ندارد نتواند بچه خود را به مدرسه‌ای بفرستد که دیگری می‌تواند چون پول و آشنا دارد؟ چرا این وضعیت وجود دارد؟ باید کاری کنیم بچه‌های مردم به‌ویژه در مناطق محروم – که اتفاقاً در آن مناطق باید پشتیبانی و توجه ویژه داشته باشیم – معلمان و آموزش قابل‌قبول داشته باشیم و از این جهت به موضوع عدالت در آموزش توجه و آن را محقق کنیم.

رئیس جمهور درباره دیدگاهش در خصوص احتمال تغییر شرایط کنکور، اظهار کرد: این مساله را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم. عادلانه است کسی که در روستا درس می خواند با کسی که در شمال تهران درس می خواد با هم رقابت کنند؟ من در روستا درس خوانده ام ولی اجازه رشد داشته ام و الان رئیس جمهور هستم. زمان شاه در هنرستان درس خواندم و برای خدمت به سیستان رفتم و بعد دوباره درس خواندم. اگر این قانون، آن زمان وجود داشت، نمی توانستم دوباره درس بخوانم.

بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود

وی ادامه داد: باید بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود. عدالت است دارا و ندار با هم رقابت کنند؟ باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه شود. باید امکانات برای رقابت عادلانه باشد. باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید