سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

دولت پزشکیان به سمت کاهش تنش‌ خارجی حتی با دولت آمریکا حرکت خواهد کرد

فلاحت پیشه گفت: دولت پزشکیان به سمت کاهش تنش‌ خارجی حتی با دولت آمریکا حرکت خواهد کرد| برجام سابق به تاریخ سپرده شده و ایران به سمت مذاکرات تازه‌ای حرکت خواهد کرد.

دولت پزشکیان به سمت کاهش تنش‌ خارجی حتی با دولت آمریکا حرکت خواهد کرد

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس دهم، در رابطه با سیاست های جدید وزارت خارجه با حضور سیدعباس عراقچی در این وزارتخانه گفت: نباید عملکرد سیاست خارجی دولت‌ پزشکیان را صرفاً بر اساس لابی‌ها و سخنرانی‌های قبل از رای اعتماد پیش بینی کرد. فشارهایی که برای رای اعتماد به کابینه پزشکیان وارد شد، باعث شد تا تقریبا همه وزرا لحنی دیگر را در پیش بگیرند اما توییت وزیر خارجه در موضوع روسیه نشان داد که او می داند در سیاست خارجی دولت پزشکیان چاره‌ای جز تنوع مناسبات وجود ندارد.

او با اشاره به کریدور زنگه زور افزود: اولین بار بود که در سالیان اخیر یک وزیر خارجه به گونه‌ای صریح در مورد روسیه هشدار داد. دولت پزشکیان برگرفته از خواسته های سه گانه مردم روی کار آمد؛ خواسته‌های اعتراضی که عبارت بودند از نقد سیاست داخلی، نقد سیاست خارجی و نارضایتی نسبت به مسائل اقتصادی و به طور طبیعی اگر بخواهد موفق شود، باید در این سه حوزه سیاست‌های اصلاحی جدی در پیش بگیرد. بسیار جای خوشحالی دارد که دولت پزشکیان در ابتدا دوره خود با زمین سخت سیاست خارجی روسیه برخورد کرد.
فلاحت پیشه ادامه داد: در داخل ایران عده ای سعی داشتند راهبرد یک سویه و تحت عنوان بن بست شرقی را به سیاست خارجی تحمیل کنند. ما دیدیم که روس ها در مورد جزایر سه گانه هیچ گونه ملاحظه ای برای منافع ملی ایران قائل نیستند. در نهایت دولت پزشکیان به سمت کاهش تنش های خارجی حرکت می‌کند و این تنش زدایی حتی شامل روابط ایران و آمریکا هم خواهد بود.
/منیبان

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید