سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

وعده‌ی تازه قاضی زاده:

در ده سال آینده می‌توانیم حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم / باید جزو تولیدکننده‌های اینترنت جهانی باشیم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: مردم باید نمایندگان دولت در فضای مجازی شوند. از موضع تدافعی در اینترنت باید خارج شد. ایران باید از جمله تولیدکننده های اینترنت در جهان شود. دانش فنی برای رسیدن به حکمرانی اینترنت ایران در جهان وجود دارد. به یک اینترنت سریع، آسان و سالم در کشور نیاز داریم.

در ده سال آینده می‌توانیم حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم / باید جزو تولیدکننده‌های اینترنت جهانی باشیم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در میز گرد فرهنگی اظهار کرد: در ده سال آینده می‌توانیم حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این‌که «اغتشاشات ۱۴۰۱ کاملا ریشه فرهنگی داشت» ادامه داد: کم کاری در آموزش و پرورش و تهاجم فرهنگی در این موضوع مستقیما اثر داشت. در اغتشاشات ۱۴۰۱ ایران اینترنشال و خبرنگاران معاند با ذکر مواضع بنده به من حمله کردند. رئیس جمهور مجری قانون است و مسائلی مانند فیلترینگ در اختیار رییس‌جمهور نیست. معتقدم همان‌طور که جامعه هنری را هنرمندان انتخاب می‌کنند، فیلترینگ فضای مجازی نیز باید به مردم سپرده شود. مردم باید نمایندگان دولت در فضای مجازی شوند. از موضع تدافعی در اینترنت باید خارج شد. ایران باید از جمله تولیدکننده های اینترنت در جهان شود. دانش فنی برای رسیدن به حکمرانی اینترنت ایران در جهان وجود دارد. به یک اینترنت سریع، آسان و سالم در کشور نیاز داریم.

قاضی زاده افزود: در ده سال آینده می‌توانیم حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم.
وی در عین حال اظهار کرد: باید به مردم اعتماد کنیم. قوانین بالادستی در برخورد با رسانه‌ها باید اصلاح شود. جلوی هر اقدام فرا قانونی را خواهیم گرفت.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید