سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۲۸

«بیانیه تحلیلی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در حمایت از نامزدی دکتر پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

آنچه که در جملات مکتوب مرامنامه «حزب همبستگی دانش آموختگان ایران» خودنمایی می کند توجه ویژه به موضوع عدالت و توسعه متوازن و پایدار کشور در همه عرصه ها و توجه به توزیع متناسب منابع و امکانات کشور جهت تأمین رفاه و آسایش شهروندان ایرانی است.

«بیانیه تحلیلی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در حمایت از نامزدی دکتر پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در حمایت از نامزدی دکتر پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خداوند بخشنده مهربان»
پزشکیان چرا و چگونه به کاندیدای حزب همبستگی دانش آموختگان تبدیل شد…
همه چیز از زمستان سال ۱۳۹۹ آغاز شد. تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب با حضور در آپارتمان کوچک واقع در خیابان فلسطین شمالی تهران با دکتر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی دیدار نموده و از او خواستند که در قامت نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ریاست جمهوری وارد گود انتخابات شود. پس از تداوم چندین جلسه سرانجام ایشان با حضور در دفتر مرکزی و در جمع اعضای شورای مرکزی حزب، بطور رسمی آمادگی خویش را جهت حضور در سیزدهمین دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمود. پس از این جلسه اعضای حزب با تمام توان از حضور وی در رقابت های انتخاباتی حمایت کرده و به عنوان حامی اصلی ایشان برای معرفی به جبهه اصلاحات جهت قرار گرفتن در فهرست کاندیداهای جریان اصلاح طلب ایفا نقش نمودند. به طوری که با رایزنی های صورت گرفته و جاب نظر و همراهی بسیاری از اعضای این جبهه، ایشان موفق به کسب رأی قابل توجه در میان سایر کاندیداهای آن دوره جریان اصلاحات گردید. هرچند تلاش های بسیاری برای آماده نمودن بستر لازم برای ورود این سیاستمدار برجسته و توانمند به عرصه انتخابات دوره سیزدهم صورت گرفت. ولی در پایان بررسی صلاحیت کاندیداها و با اعلام اسامی فهرست نهایی اشخاص تایید صلاحیت شده، بدون آن که توضیح خاصی داده شود صلاحیت این بزرگمرد احراز نشد و منجر به ایراد آن نطق تاریخی در مجلس دوازدهم توسط ایشان گردید.
در سال ۱۴۰۳ شورای مرکزی حزب با رصد اوضاع و احوال سیاسی کشور تصمیم گرفت که با پیش فرض حضور جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ، به بررسی گزینه های بالقوه دوره چهاردهم این انتخابات مبادرت ورزد. پس از برگزاری چند جلسه شورای مرکزی در این خصوص، با تأسف، حادثه ناگوار سقوط بالگرد رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان اتفاق افتاد و شرایط ویژه ای از منظر انتخاب رئیس جمهور جدید به وقوع پیوست. بالطبع در فرصت بسیار کوتاهی که وجود داشت آنچه از دیدگاه اعضای این حزب به عنوان کاندیدای مطلوب جلوه گری می نمود گزینه منتخب دوره قبل یعنی آقای دکتر پزشکیان بود. خوشبختانه پس از اطلاع از آمادگی ایشان برای تصمیم به حضور در رقابت های انتخابات و پس از دعوت از وی و حضورشان در جلسه شورای مرکزی حزب و بیان دیدگاه های خویش پیرامون مسائل مختلف و با تأیید و تصویب همه حاضران در جلسه، مجددا ایشان به گزینه اصلی حزب برای نامزدی در این دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب گردید. متعاقب آن «حزب همبستگی دانش آموختگان ایران» تمام توان خویش را برای حمایت از کاندیدای خود در اقصاء نقاط کشور به کار گرفت و همزمان به عنوان تشکل سیاسی پیشتاز در حمایت از این کاندیدا در جبهه اصلاحات ایران و با همراهی تعدادی از احزاب و اعضای حقیقی جبهه، تمامی توان خود را برای برای جلب حمایت جریان اصلاحات به کار گرفت و در نهایت با کسب اعتماد اکثریت اعضای این جبهه سیاسی، ایشان به عنوان یکی از سه گزینه نهایی اصلاح طلبان جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم معرفی گردید.
و اما بعد….
چرا پزشکیان؟
آنچه که در جملات مکتوب مرامنامه «حزب همبستگی دانش آموختگان ایران» خودنمایی می کند توجه ویژه به موضوع عدالت و توسعه متوازن و پایدار کشور در همه عرصه ها و توجه به توزیع متناسب منابع و امکانات کشور جهت تأمین رفاه و آسایش شهروندان ایرانی است. در بین شخصیت های سیاسی کشور کمتر کسی همانند دکتر پزشکیان یافت می شود که با پشت پا زدن به منافع و امکانات مادی، مجذوب و مسحور قدرت نگردیده و خویشتن را وقف خدمت همه جانبه به مردم خویش کرده باشد. شجاعت در بیان مواضع، سوابق روشن و درخشان در عرصه های مختلف مدیریتی و اجرایی در عالی ترین سطوح، حضور چندین دوره ای در خانه ملت به عنوان منتخب اول کلان شهر تبریز و جایگاه نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، در کنار تقوا و دیانت به دور از هرگونه ریا و ظاهرسازی، از او فردی شایسته برای تصدی جایگاه رئیس جمهور ملت بزرگ ایران ساخته است.
در روزگاری که متظاهران به دیانت، با اعمال خلاف شریعت، موجب دین گریزی در بین مردم به ویژه جوانان کشور شده اند حضور شخصیتی که در سخنان خود با رجوع به آیه های قرآن و متن نهج البلاغه، مرام مولای متقیان حضرت علی (ع)، شایسته سالاری و خدمت بی منت را تبلیغ می کند و چهره ریاکاران دین فروش را افشا می سازد و در کنار آن مراجعه به نظرات متخصصان و صاحب خرد و اندیشه را برای اخذ تصمیمات مهم برای اداره امور جامعه ملاک می داند چون گوهری نایاب است که در فضای غبارآلود سیاست کشور خودنمایی می کند. و این گونه بود که این مرد وارسته، متخصص و متعهد و پاکدست به عنوان گزینه اصلی «حزب همبستگی دانش آموختگان ایران» برای رقابت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب گردید. استقبال گسترده مردم و اشخاص و گروه ها و تشکل های مرجع جامعه از حضور ایشان در این انتخابات و امید به تغییر روندهای ناصواب گذشته در اداره امور کشور نشان دهنده درستی تصمیمی است که از سال ۱۳۹۹ توسط این حزب آغاز و به فضل الهی با موفقیت و پیروزی در این انتخابات به ثمر خواهد نشست.
«حزب همبستگی دانش آموختگان ایران» ضمن آگاهی از تمامی مشکلات و موانع موجود در مسیر برآورده کردن وعده های داده شده توسط کاندیدای منتخب خویش و اطلاع از نارضایتی های موجود در میان اقشار مختلف مردم از سوء مدیریت های گذشته که سبب یأس و ناامیدی از اثربخشی انتخابات گردیده و موجب سیر نزولی در نرخ مشارکت شهروندان در انتخابات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ گردید. اذعان دارد صلابت و قدرت رئیس جمهور منتخب ناشی از پشتوانه آرای ملت، توان حل مشکلات و رفع موانع تأمین یک زندگی شرافتمندانه برای همه ایرانیان را به وجود خواهد آورد. لذا از عموم ملت شریف و فهیم ایران دعوت به عمل می آورد که با حضور در پای صندوق های رأی از حق انتخاب خود به عنوان یک شهروند ایرانی استفاده نموده و ضمن جلوگیری از تکرار و تداوم روندهای ناصواب گذشته در عرصه مدیریت اجرایی کشور و هدایت مسیر تصمیم های گیری های کلان به ریل پیشرفت و توسعه، از نامزدی فرزند شایسته سرزمین مان، آقای دکتر مسعود پزشکیان حمایت نمایند. این حزب متعهد می شود با انتخاب ایشان به جایگاه رفیع ریاست جمهوری، همچنان در کنار مردم به طرح مطالبات آحاد ملت ادامه داده و با تمام توان نسبت به پیگیری وعده های داده شده توسط کاندیدای منتخب خویش وفادار بماند.

آباد باشی ای ایران
آزاد باشی ای ایران

«حزب همبستگی دانش آموختگان ایران»
خردادماه ۱۴۰۳

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید