سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۲

بدون بازگشایی از گره سیاست خارجی خیلی نمی‌توان به حل مشکلات امیدوار بود

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه بدون بازگشایی از گره سیاست خارجی خیلی نمی توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم، گفت: ما در همه سفارتخانه ها میز صنعت، اقتصاد و آموزش عالی را داریم که باید برای حل مشکلات کمک کنند و اینکه منتظر باشیم دستگاه سیاست خارجی به همه این موضوعات ورود کند، درست نیست.

بدون بازگشایی از گره سیاست خارجی خیلی نمی‌توان به حل مشکلات امیدوار بود

محمد حسن آصفری در خصوص اولویت های اقتصادی دولت برای سال آینده، اظهار داشت: اولویت، بحث معیشت و مسکن مردم و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دنیا است که باید این سه موضوع مورد توجه قرار بگیرد؛ البته دولت تلاش خود را کرده و نیاز است که دستگاه های دیگر هم ورود کنند.

وی با اشاره به وضعیت حوزه سیاست خارجی کشور، گفت: در این حوزه هم اقدامات خوبی انجام شد اما یکی از دلایل اینکه تاحدودی به نتیجه نرسیده، مشکلات گسترده است؛ تا گره ای در حوزه سیاست خارجی ما با نشود، خیلی نمی‌توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم. همه جریان‌ها و احزاب هم باید کمک کنند و اگر بخواهند گروکشی کنند، به نفع مردم نخواهد بود. جناح ها و احزاب باید بپذیرند که مردم، دولت را انتخاب کردند و اگر ایده و پیشنهادی دارند ارائه دهند این درحالی است که دولت بعضا جلساتی با احزاب گذاشته اما این گروه ها حاضر به شرکت نشدند.

آقای آصفری ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی باید سطح مبادلات اقتصادی را با دنیا، گسترش دهیم تا بتوانیم در این مسیر گام برداریم. به نظر من می توان با وجود تحریم ها هم این گام را برداشت؛ کشورهای عضو پیمان شانگهای و بریکس ظرفیت خوبی برای افزایش تعاملات است و دولت و مجلس باید از این فرصت ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در همه سفارتخانه ها میز صنعت، اقتصاد و آموزش عالی را داریم که باید کمک کنند و اینکه منتظر باشیم دستگاه سیاست خارجی ما ورود کند درست نیست؛ گروه های دوست و پارلمانی نباید باری به دوش دولت بگذارند بلکه باید در خصوص عملکردشان مورد سوال قرار بگیرند.

/شفقنا

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید