سیاسی ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

انتقادات تند روزنامه دولت از مصاحبه اخیر زیباکلام؛ او به زبان مردم گفته آن‌ها دعا می‌کنند ترامپ رئیس‌جمهور شود

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی در انگلیس، در باره ورود اختمالی ترامپ به کاخ سفید سخن گفته است.

انتقادات تند روزنامه دولت از مصاحبه اخیر زیباکلام؛ او به زبان مردم گفته آن‌ها دعا می‌کنند ترامپ رئیس‌جمهور شود

اصلاحات نیوز | صادق زیباکلام در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی در انگلیس، در باره ورود اختمالی ترامپ به کاخ سفید سخن گفته است.

این مصاحبه با واکنش روبرو شده است.

روزنامه ایران نوشته است: صادق زیباکلام که مدت‌ها در حاشیه بود، حالا با اظهاراتی ضد ملی آن هم در مصاحبه با تلویزیون دولت متخاصم انگلیس بار دیگر تلاش کرد تا از نگاه غیرمیهنی خود پرده بردارد. او در تازه‌ترین اظهاراتش، مدعی شده که بسیاری از مردم ایران دعا می‌کنند دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بعدی امریکا انتخاب شود.

زیباکلام در گفت‌وگو با شبکه۴ انگلیس، با طرح ادعایی بی‌اساس می‌گوید: بسیاری از ایرانی‌ها دعا می‌کنند ترامپ رئیس‌جمهور بعدی امریکا باشد و در پاسخ به تعجب خبرنگار شبکه انگلیسی می‌گوید: چون مردم ایران مطمئن هستند که اگر ترامپ به قدرت برسد، اقدامات بیشتری علیه رژیم اسلامی انجام می‌دهد.

نکته قابل توجه اظهارات اخیر زیباکلام این است که برخلاف ظاهرسازی‌های او و دیگر اصلاح‌طلبان، چنین ادعاهایی نه نقد به حاکمیت است و نه در چهارچوب نقد مطرح می‌شود. محتوای گفت‌وگوی این چهره اصلاح‌طلب نیز در رسانه‌های این جریان بایکوت شده و حتی مورد نقد قرار نگرفت. این درحالی است که او علاقه و ایده‌آل خود را به عنوان خواست «بسیاری از مردم ایران» جا زده و به صراحت اعلام می‌کند که دونالد ترامپ در صورت انتخاب احتمالی، باید اقدامات امریکا علیه کشورمان را افزایش دهد.

زیباکلام پیش از این نیز در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که ترامپ و بایدن مشغول رقابت با یکدیگر بودند، از آرزوی قلبی خود برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات گفته بود. او پیش‌تر نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود که با باخت تیم‌های ورزشی ایران کیف می‌کند!

افزایش تحریم‌ها، خروج امریکا از برجام و مهم‌تر از همه ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطره‌های تلخی است که مردم ایران از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به یاد دارند و حداقل روی کار آمدن مجدد ترامپ در امریکا، نمی‌تواند آرزوی مردم ایران باشد، جز زیباکلام و امثال او که در جبهه «نادوستداران ایران» تعریف می‌شوند و احتمالاً منافع خود را در متضرر شدن بیش از پیش مردم ایران می‌بینند.

اینها همه در حالی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب در برابر این سخنان سکوت کرده‌اند. زیباکلام در بخش دیگری از گفت‌وگوی کوتاهش با شبکه۴ انگلیس، عبارت «رژیم اسلامی» برای جمهوری اسلامی استفاده می‌کند تا به زعم خود میان نظام اسلامی و مردم ایران فاصله‌گذاری ایجاد کند. این در شرایطی است که او از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و رژیم کودک‌کش صهیونیستی به عنوان «کشور اسرائیل» یاد می‌کند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید