اخبار اصلاحات ۱۴۰۳/۰۵/۲۵

اصلاح‌طلبان توقع داشتند همه کابینه اصلاح‌طلب باشد؛ ریشه انتقادات از کابینه پزشکیان همین گزاره است

اسماعیل گرامی‌مقدم گفت: واقعیت این است که برخی افراد و گروه‌ها همچنین جریانات سیاسی توقع داشتند که تمامی کابینه از جریان اصلاح‌طلب و افراد آوانگارد انتخاب شود. ریشه بسیاری از انتقادات و اعتراضات به کابینه همین گزاره است.

اصلاح‌طلبان توقع داشتند همه کابینه اصلاح‌طلب باشد؛ ریشه انتقادات از کابینه پزشکیان همین گزاره است

اصلاحات نیوز | اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد نقاط ضعف و قوت کابینه را شرح داده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید؛

‌ واقعیت این است که برخی افراد و گروه‌ها همچنین جریانات سیاسی توقع داشتند که تمامی کابینه از جریان اصلاح‌طلب و افراد آوانگارد انتخاب شود. ریشه بسیاری از انتقادات و اعتراضات به کابینه همین گزاره است.
نباید فراموش کرد که پزشکیان هر چند یک چهره اصلاح‌طلب بوده و هست، اما همواره بر چند محور گفتمانی تاکید داشت که یکی از مهم‌ترین آنها پایان دادن به دعواهای بی‌ربط و بیهوده سیاسی و جناحی است. تنش‌هایی که مانع رشد کشور هستند و هزینه‌های بسیاری بر دوش کشور می‌گذارد. این گفتمان برای عملیاتی شدن به دولت وفاق ملی نیاز دارد.
پزشکیان نمی‌تواند بگوید به عنوان رییس‌جمهور می‌خواهد به تنش‌ها و دعواها پایان دهد، اما دولتی تشکیل دهد که یکسره در سیطره یک جریان باشد!
رییس‌جمهور منتخب باید گام نخست را در بحث وفاق ملی برمی‌داشت (که برداشت) و بعد از دیگران توقع همراهی می‌کرد. بنابراین ۲، ۳، ۴وزیر از جناح‌های رقیب و حتی مخالفان سیاسی او انتخاب شدند.
تشکیل کابینه وفاق ملی هر چند گزاره لازمی است، اما کافی نیست. موضوع هماهنگی با ارکان حکومت بسیار مهم است و حلقه دیگری از زنجیره وفاق است. تجربه ثابت کرده در ساختار سیاسی ایران هیچ دولتی بدون همراهی و هماهنگی با حکومت نمی‌تواند به اهدافش برسد.
رفتار و کردار پزشکیان دقیقا در راستای گفتمانی است که ارایه کرده است. عملگرا بودن او در تصمیماتش هویداست.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید