سیاسی ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

ادعای ترامپ: اگر در کاخ‌سفید می‌ماندم، ایران با اسرائیل رابطه برقرار می‌کرد!

ترامپ گفت: ما نیازمند برقراری صلح در جهان هستیم. ما به آن نزدیک بودیم. ما توافقات ابراهیم را اجرایی کردیم و شرط می‌بندم که ایران را نیز وارد آن می‌کردیم.

ادعای ترامپ: اگر در کاخ‌سفید می‌ماندم، ایران با اسرائیل رابطه برقرار می‌کرد!

اصلاحات نیوز | دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا در مصاحبه با شبکه امریکایی فاکس نیوز گفت اگر در مقام خود باقی مانده بود “ایران را هم وارد توافق ابراهیم می‌کرد”. توافق ابراهیم، توافقی بود که براساس ان ۴ کشور عربی امارات، بحرین، مراکش و سودان، با میانجیگری دولت ترامپ، اسرائیل را به رسمیت شناختند و با آن رابطه عادی برقرار کردند.
به نقل از سایت آی ۲۴ نیوز، ترامپ همچنین ادعای خود را تکرار کرد که اگر او رئیس جمهور می‌ماند اسرائیل مورد حمله قرار نمی‌گرفت، از جمله به این دلیل که تحت حکومت او “ایران فقیر می‌شد و به حزب الله پول نمی‌داد”.

دونالد ترامپ همچنین گفت اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد.

ترامپ ادامه داد جو بایدن “اسرائیل را دور انداخت”.

او گفت که می‌خواهد پیامی را برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برساند و آن اینکه: “شما باید جنگ در غزه را پایان دهید. این کار را سریع انجام دهید و به دنیای صلح برگردید. ”

ترامپ گفت: “ما نیازمند برقراری صلح در جهان هستیم. ما به آن نزدیک بودیم. ما توافقات ابراهیم را اجرایی کردیم و شرط می‌بندم که ایران را نیز وارد آن می‌کردیم. ”

رئیس جمهور سابق که در طول جنگ در مناسبت‌های مختلف نتانیاهو و اسرائیل را به سخره می‌گرفت، در مصاحبه‌ای به چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا امریکا به دلیل انتقاد شدیدش از نخست وزیر اسرائیل حمله کرد و گفت: “ناگهان بایدن اسرائیل را دور می‌اندازد” و ادامه داد: “او (بایدن) می‌گوید نتانیاهو باید برود. ”

ترامپ گفت شومر “ممکن است فراموش کرده باشد که اسرائیل افراد زیادی را در ۷ اکتبر از دست داده است. مردم باید این را به خاطر داشته باشند. شومر ممکن است این را فراموش کرده باشد، اما در واقع آن را فراموش نکرده است، زیرا او به دنبال جایی است که می‌تواند رای بیشتری کسب کند. او فلسطینی‌ها و راهپیمایی‌های بزرگ را می‌بیند. او تصمیم گرفت به جای اسرائیل به این سمت برود. نمی‌دانم اسرائیل چگونه با این افراد می‌ماند. او این همه تظاهرات را می‌بیند و در شوک فرو می‌رود – و ناگهان. او اسرائیل را دور می‌اندازد. ”

به گفته وی، “امریکا نباید به متحد خود دیکته کند که چگونه دولت خود را اداره کند. در این شکی نیست. دموکرات‌ها برای اسرائیل بسیار بد هستند، اما اسرائیل به آن‌ها پایبند است. اسرائیل وفادار است. بایدن برای اسرائیل بسیار بد است. اسرائیل هرگز نباید مورد حمله قرار گیرد. اگر بایدن با اسرائیل خوب بود، توافق هسته‌ای {با ایران} هرگز امضا نمی‌شد و اسرائیل مورد حمله قرار نمی‌گرفت. “

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید