ارز دیجیتال ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

چرا بیت‌کوین سقوط کرد؟

بیت‌کوین بعد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از بزرگترین صرافی ارز‌های دیجیتال جهان، به‌کمترین سطح از اسفند پارسال رسید

علت سقوط بیت‌کوین در این برهه را باید به اخبار نگران‌کننده‌ای که درباره بزرگترین صرافی ارز‌های دیجیتال جهان مخابره می‌شود، ربط بدهیم. همزمان با رسمی‌شدن شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی بایننس، سقوط بیت‌کوین کلید خورد و رهبر بازار ارز دیجیتال بعد تقریبا ۸۰ روز تا محدوده ۲۵ هزار دلار پایین رفت.

بیت‌کوین البته در ۲۴ ساعت قبلی توانسته خودش را به کانال ۲۶ هزار دلار برساند، اما هنوز درمقایسه با هفته قبل بازدهی آن منفی است و وقتی اوج قیمت دلاری بیت‌کوین را نگاه می‌کنیم، متوجه ریزش تقریبا ۶۰ درصدی می‌شویم.

علت سقوط بیت‌کوین

سقوط بیت‌کوین دقیقا بعد از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC از صرافی بایننس اتفاق افتاد. در عرض یک روز قیمت بیت‌کوین با افت ۳.۵ درصدی روبرو شد و از ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار به ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار رسید. اتهام بایننس ۱۳ مورد مختلف از جمله فریب مردم برای خرید ارز‌های دیجیتال عنوان شده و SEC می‌گوید به‌جز بایننس، صرافی کوین‌بیس هم به‌لطف خریدوفروش غیرقانونی اوراق بهادار کریپتو میلیارد‌ها دلار سود به‌جیب زده است.

صرافی بایننس البته این حواشی را بی‌پاسخ نگذاشته و گفته هدف SEC از ورود به‌ماجرای بازار ارز دیجیتال فقط حضور در تیتر رسانه‌هاست و آن‌ها هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاران نخواهند نکرد. علت سقوط بیت‌کوین خلاصه هر چیزی که بود ظرف یک روز منجر به خروج تقریبا ۱۰ هزار بیت‌کوین از صرافی بایننس شد.
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین؛ ۲۶ هزار و ۹۵۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد به ۲۶ هزار و ۹۵۰ دلار یعنی تقریبا یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان رسید. درمقایسه با دیروز که بیت‌کوین تحت تاثیر اخبار صرافی بایننس قرار گرفته بود، شاهد رشد ۴.۵ درصدی ارزش آن هستیم. صبح دیروز قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین ۲۵ هزار و ۸۱۰ دلار بود و حالا ارزش رهبر بازار ارز دیجیتال حدود هزار و ۱۴۰ دلار ارتقا پیدا کرده است.

قیمت بیت‌کوین البته درمقایسه با هفته قبل تقریبا ۰.۸ درصد تقلیل پیدا کرده و اگر به قله تاریخی بیت‌کوین نگاه کنیم، متوسط ریزش ۶۰ درصدی آن می‌شویم. آبان ۱۴۰۰ بود که بیت‌کوین برای اولین بار تا محدوده ۶۸ هزار دلار بالا رفت. حالا نسبت به آن روز‌ها قیمت بیت‌کوین نزدیک ۴۲ هزار دلار ریخته است.

بیت‌کوین با سهم ۴۲.۵ درصدی از بازار، بیشترین تسلط را به بازار ارز دیجیتال دارد و حجم کل معاملات آن چیزی نزدیک ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. فقط در ۲۴ ساعت قبلی چیزی نزدیک ۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار بابت معاملات بیت‌کوین ردو‌بدل شده است.
قیمت اتریوم؛ هزار و ۸۸۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه مثبت ۳.۵ درصد را نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امرزو چهارشنبه ۱۷ خرداد درحالی هزار و ۸۸۰ دلار یعنی به‌پول خودمان ۹۶ میلیون و تقریبا ۸۴۰ هزار تومان به‌ثبت رسید که صبح دیروز اتریوم هزار و ۸۲۰ دلار ارزش داشت.

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی نهایتا هزار و ۸۹۴ دلار بوده و کف قیمت اتریوم در این مدت هزار و ۸۰۱ دلار تثبیت شده است.
قیمت اتریوم حالا نسبت به هفته قبل نیم‌درصد، نسبت به یک ماه قبل سه درصد و درقیاس با پارسال هفت درصد ارتقا پیدا کرده، اما وقتی به قله آن نگاه می‌کنیم، متوجه ریزش ۶۱ درصدی می‌شویم. چون اتریوم در آبان ۱۴۰۰ و همزمان با رکوردشکنی بیت‌کوین، برای اولین بار تا محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار پیشروی کرد و حالا نسبت به آن روز‌ها ارزش اتریوم حدود سه هزار دلار ریخته است.
قیمت انواع ارز دیجیتال

دوج کوین در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی مثبت پنج درصد را تجربه کرده، اما اوضاع برای سایر ارز‌های دیجیتال سرشناس تعریفی نداشته است.

دوج‌کوین با نماد DOGE و تسلط ۰.۸ درصدی به بازار، هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌حساب می‌آید که صبح امروز ۰.۰۶۹ دلار (سه هزار و ۵۹۰ تومان) ارزش داشت و دیروز ۰.۰۶۶ دلار. به‌همین خاطر بازدهی روزانه دوج‌کوین مثبت پنج درصد محاسبه می‌شود، اما در همین مدت قیمت کاردانو و ترون به‌ترتیب ۱.۵ و یک درصد ریخته و بازدهی شیبا تقریبا صفر بوده است.

قیمت کاردانو از ۰.۳۵۱ دلار به ۰.۳۴۶ دلار (۱۷ هزار و ۸۴۰ تومان) رسیده و به‌این ترتیب هفتمین ارز دیجیتال مهم دنیا بازدهی روزانه منفی ۱.۵ درصدی داشته است. شیبا هم که با سهم ۰.۴ درصدی از بازار، از حیث تسلط به بازار جایگاه هفدهم را به‌خود اختصاص داده، صبح امروز ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار ارزش داشت و نسبت به دیروز تغییر قیمتی را تجربه نمی‌کرد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید