۱۴۰۲/۰۳/۱۸

هشدار قرمز هواشناسی استان تهران

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم تا از قرار دادن محصولات باغی، زراعی و نهاد‌های دامی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای منطقه شمال شرق استان تهران به ویژه منطقه فیروزکوه از احتمال وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد خیلی شدید در این منطقه طی امروز خبر داد.

به گزارش فارس، اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای منطقه شمال شرق استان تهران به ویژه منطقه فیروزکوه از احتمال وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد خیلی شدید در این منطقه طی امروز خبر داد.

بر اساس این هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبرگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد خیلی شدید مورد انتظار است.

در همین رابطه توصیه اداره‌کل هواشناسی این است که شهروندان از تردد و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای برون شهری و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان نیز آمادگی خود را حفظ کنند.

محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه صبح امروز با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی و وقوع سیل اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اعلام هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیلاب برای شهرستان، برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار از ورود گردشگران و مسافران به تمام مناطق تفریحی فیروزکوه جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مناطق گردشگری شهرستان برای استفاده گردشگران مناسب سازی نشده که با توجه به هشدار وقوع سیلاب در روز‌های آخر هفته، ستاد مدیریت بحران شهرستان تصمیم گرفت از امروز، هجدهم خردادماه لغایت شنبه بیست خرداد این مناطق را تعطیل اعلام کند تا علاوه بر پیشگیری از حوادث ناگوار، مناسب سازی این مناطق انجام شود.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم تا از قرار دادن محصولات باغی، زراعی و نهاد‌های دامی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید